AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #1 Skrevet 11. juni 2013 Er invitert i bryllup, festen begynner fem timer etter vielsen i en bar der det er lov å ha medbragt i tillegg til at man kan kjøpe rimelig. Kaffe og kaker står det. Siden det er et stykke unna, må jeg ha reise og overnatting. Ikke aner jeg hva jeg skal ha på meg heller. De ønsker seg ikke noe spesielt, bare penger "siden de må ønske seg noe" som de skriver. Hvor mye skal man da gi? Økonomien min er rævva, men dette er gode venner...Anonymous poster hash: f09f4...541
Gjest navnelapp Skrevet 11. juni 2013 #2 Skrevet 11. juni 2013 Gi dei ei fin brødkorg med to-tre fine lokalt produserte syltetøyglas eller noko frå ein lokal gårdsbutikk, som du pakkar i cellofan? Ting som kan spisast opp er alltid populært.
CathFoto Skrevet 11. juni 2013 #3 Skrevet 11. juni 2013 Om du vil gi de penger så gi hva du har råd ti, uansett om det er 100,- eller gjør som Altgodt foreslår og gi en spiselig gave.
erlep Skrevet 16. juni 2013 #4 Skrevet 16. juni 2013 Ikke gi penger bare fordi det er det eneste de har satt opp som ønske. Det er godt mulig de ikke ønsker seg noen "ting" som bare står og samler støv, men en gavekurv (som foreslått) eller en opplevelse tror jeg alle ville sette pris på. Mye mer personlig, og mer komfortabelt for den som ikke har råd til å gi mye. Gavekort på kino, teater, konsert?
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 #5 Skrevet 21. juni 2013 Jeg skal også i ett bryllup hvor ønskelisten var svært begrenset og pengeønsket var ført opp. På samme måte som deg har jeg ikke så god økonomi og jeg synes penger er svært upersonlig, selv om det går til en viktig sak for brudeparet (oppussing av nykjøpt hus). Jeg kommer til å kjøpe en champagne til dem, god sjokolade fra en lokal sjokoladebutikk og muligens 2 champagneglass. Anonymous poster hash: 34aaa...18c
CathFoto Skrevet 21. juni 2013 #6 Skrevet 21. juni 2013 Jeg skal også i ett bryllup hvor ønskelisten var svært begrenset og pengeønsket var ført opp. På samme måte som deg har jeg ikke så god økonomi og jeg synes penger er svært upersonlig, selv om det går til en viktig sak for brudeparet (oppussing av nykjøpt hus). Jeg kommer til å kjøpe en champagne til dem, god sjokolade fra en lokal sjokoladebutikk og muligens 2 champagneglass. Anonymous poster hash: 34aaa...18c Jeg ville droppet glassene, rett og slett fordi det ofte blir skapfyll med to glass som ikke er i en serie man samler på. Ellers synes jeg gaven hørtes kjempefin ut selv om jeg er uenig i at penger er upersonlig. 1
Gjest Ahs Skrevet 21. juni 2013 #7 Skrevet 21. juni 2013 Jeg skal også i ett bryllup hvor ønskelisten var svært begrenset og pengeønsket var ført opp. På samme måte som deg har jeg ikke så god økonomi og jeg synes penger er svært upersonlig, selv om det går til en viktig sak for brudeparet (oppussing av nykjøpt hus). Jeg kommer til å kjøpe en champagne til dem, god sjokolade fra en lokal sjokoladebutikk og muligens 2 champagneglass. Anonymous poster hash: 34aaa...18c Men er det ikke bedre om du bidrar til oppussingsprosjektet med de pengene istedet? Blir raske 500,- for det der. Vi er i samme situasjon som brudeparet du nevner, vi kjøper et innbo som har alt, absolutt alt, og det vi trenger minst er flere glass og boller. Men vi trenger penger til å pusse opp, til nye vinder, maling og jordvarme... Et forslag er å lage et personlig kort og gi penger, i stedet for å kjøpe mer ting. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå