Gå til innhold

Sende melding og si "tror ikke vi passer sammen" eller la vær?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på date med en flott fyr jeg har truffet på Sukker i går. Han var veldig hyggelig og vi hadde en kjekk date. Issuet er bare at jeg tviler sterkt på at vi passer så godt sammen som han tror. Vi er nokså like på en del områder, men også helt fjernt på andre.

Disse andre er viktige er like viktige for meg som de vi er like på. Handler vel mye om at jeg ønsker en balanse mellom karrière og fritid, mens han er en workaholic som bare skal opp opp opp fort fort fort. Ære være han for det, men jeg merker at jeg har ikke "motivasjon" for å gå inn i et forhold til som andre prioritet (been there, hated that). Uansett..

Jeg har jo møtt noen andre fra nettet, og irritert meg over at de ikke bare kan si "nei vet du hva, vi passer ikke sammen" i steden for å ikke si noe. SÅ! I steden for å møte meg selv i døren lurer jeg på om jeg bare skal sende en melding og si det som det er. Eller skal jeg bare la det hele forbigå med stillhet? For jeg aner jo ikke hva han tenker.. Han sa "vi prates bare da.." før vi gikk hvert til vårt.

Anonymous poster hash: bce0d...158
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det har vært en tråd om dette på Sukkerforumet en gang.

Noen liker å få melding som avvisning.

Andre liker heller stillhet.

Du må nesten føle litt på det.

Anonymous poster hash: 94b62...37d
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Jeg ville ventet og sett om han sender melding. Synes ikke det høres ut som om han er kjempeinteressert heller. Men får du en melding fra ham så si det som det er.

Skrevet

Jeg heller også til det som Fae sier. Du trenger ikke skrive noe, og hvis han heller ikke tar kontakt så går det av seg selv. Tar han kontakt for å be om en ny date, så kan du heller gi beskjed da.

• Liker 1
Skrevet

Enig med de over meg her, om han tar kontakt så kan du jo sende meldinga å si at du ikke tror dere passer så godt sammen. Men dersom han ikke tar kontakt, så er han sikkert av samme oppfatning som deg.

AnonymBruker
Skrevet

Hva om mannen ved slutten av 1. date sier at hun kan ta kontakt for å finne på noe siden han tok initiativ til første daten (og hun er enig i det)? Fortsatt 50/50 stillhet/mld ?

Anonymous poster hash: c7c7d...9d6
Skrevet

Hva med å si hvordan det ligger an? Si at du har vært sammen med en workaholic før og at du ikke ønsker det igjen. Så ser du jo om han velger å prioritere deg eller jobben. Men for alt jeg vet så kan han jo ha sagt noe om akkurat det allerede.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å si hvordan det ligger an? Si at du har vært sammen med en workaholic før og at du ikke ønsker det igjen. Så ser du jo om han velger å prioritere deg eller jobben. Men for alt jeg vet så kan han jo ha sagt noe om akkurat det allerede.

TS her.

Vet ikke om det egentlig vil gjøre så stor forskjell.. Men om han tar kontakt så kan jeg jo si noe som at "jeg ikke tror vi passer så godt sammen fordi vi nok har en litt ulik innfallsvinkel på viktige ting.."

Jeg føler uansett det er lite å hente for meg her. Jeg må jo være så ærlig å si at jeg nok har lyst på en fyr som etterhvert kan tenke seg både stakittgjerde og pulk. Med en "jobber vel til 7-8-9 før jeg stikker på SATS, er der noen timer og er hjemme 11-12 og så legger meg, og slik er ukene mine" innstilling er vi litt for far off tror jeg.

Anonymous poster hash: 3687d...46b

Skrevet

TS her.

Vet ikke om det egentlig vil gjøre så stor forskjell.. Men om han tar kontakt så kan jeg jo si noe som at "jeg ikke tror vi passer så godt sammen fordi vi nok har en litt ulik innfallsvinkel på viktige ting.."

Jeg føler uansett det er lite å hente for meg her. Jeg må jo være så ærlig å si at jeg nok har lyst på en fyr som etterhvert kan tenke seg både stakittgjerde og pulk. Med en "jobber vel til 7-8-9 før jeg stikker på SATS, er der noen timer og er hjemme 11-12 og så legger meg, og slik er ukene mine" innstilling er vi litt for far off tror jeg.

Kan det være at han har denne livsstilen fordi han ikke har noe annet? Dersom han skal fortsette med det livet der, så har han jo ikke tid til en kjæreste.. og det bør han vel skjønne selv?

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være at han har denne livsstilen fordi han ikke har noe annet? Dersom han skal fortsette med det livet der, så har han jo ikke tid til en kjæreste.. og det bør han vel skjønne selv?

Sikkert ikke så langt fra sannheten..

Jo. Det burde han skjønne selv. Spørsmålet er bare hva han egentlig ønsker? Opp og frem for alt det er verdt, eller en å dele livet med etterhvert.. For om han ønsker seg en kjæreste OG denne livsstilen så er nok utvalget svært så snevert. Jeg har ihvertfall ikke tenkt å være hun han har tid til lørdag etter trening..

TS

Skrevet

Vent til han sender melding. Og hvis han sender melding skriver du at du ikke synes dere passer sammen. Du har tydeligvis ikke de rette følelsene uansett.

Skrevet

Sikkert ikke så langt fra sannheten..

Jo. Det burde han skjønne selv. Spørsmålet er bare hva han egentlig ønsker? Opp og frem for alt det er verdt, eller en å dele livet med etterhvert.. For om han ønsker seg en kjæreste OG denne livsstilen så er nok utvalget svært så snevert. Jeg har ihvertfall ikke tenkt å være hun han har tid til lørdag etter trening..

TS

Jeg skjønner deg veldig godt, jeg hadde heller ikke likt å hatt et sånt forhold. Jeg syns du bør snakke med han om hva han ser for seg framover, og ta det derfra.. Men jeg syns absolutt at du skal si fra til han dersom du ikke ønsker å treffe han mer, framfor å bli helt stille og ikke gi han noe svar.

AnonymBruker
Skrevet

Send han meldingen. Er så dritt lei folk som bare forsvinner ut i det blå.

Anonymous poster hash: 8b6ba...bd3
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Send han meldingen da! Gjør sikkert kommunikasjonen strålende og fin og.

Anonymous poster hash: 443d0...7aa
Skrevet

Dersom den andre oppfordret til at du skulle ta initiativ denne gangen, og du ikke gav uttrykk for noe annet, så er det vel OK å sende en melding og si at du ikke er så gira på å date han mer. Og kanskje noen korte ord om hvorfor.

Det er jo en ærlig sak å ønske å være med en person som har tid til deg. Jeg datet en "karrieremann" en stund - følte virkelig at han måtte presse meg inn i timeplanen sin. Hyggelig at han tok seg tid, for all del - men jeg ønsker i hvert fall en kjæreste som helt naturlig har plass til meg i livet sitt. Og han bare - jeg ser ikke for meg å jobbe like mye om noen år (....). Og jeg bare - meeeeeehhhhh.

AnonymBruker
Skrevet

Dersom den andre oppfordret til at du skulle ta initiativ denne gangen, og du ikke gav uttrykk for noe annet, så er det vel OK å sende en melding og si at du ikke er så gira på å date han mer. Og kanskje noen korte ord om hvorfor.

Det er jo en ærlig sak å ønske å være med en person som har tid til deg. Jeg datet en "karrieremann" en stund - følte virkelig at han måtte presse meg inn i timeplanen sin. Hyggelig at han tok seg tid, for all del - men jeg ønsker i hvert fall en kjæreste som helt naturlig har plass til meg i livet sitt. Og han bare - jeg ser ikke for meg å jobbe like mye om noen år (....). Og jeg bare - meeeeeehhhhh.

Jeg sendte melding. Fant ut at nå skulle jeg (uten å være nevneverdig religiøs av meg) følge den gyldne regle og gjøre som jeg vil andre skal gjøre mot meg: Være ærlig på en høflig måte og si det som det er. Han svarte at det var en helt ærlig erkjennelse og ønsket meg lykke til.

Jeg er nok litt karrieredame selv. Men jeg ofrer ikke alt for det. Noen uker jobbes det betydelig mer enn andre, men det er ikke dermed sagt at det er jobben som alltid kommer først. Jeg ringer ikke oppigjen på dater til ubesvarte anrop fordi det "kan være noe jobbrelatert" og jeg skrur av push og lyd når jeg føler at nå kommer virkelig ikke jobben først.. Balanse og harmoni er vel fine ord.

Men enig Ferny. Jeg vil ha kjæreste, og jeg vil være, en kjæreste som finner det å bruke tid sammen som veldig ønskelig og høyt prioritert. Såpass kravstor er jeg faktisk.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Send han meldingen. Er så dritt lei folk som bare forsvinner ut i det blå.

Anonymous poster hash: 8b6ba...bd3

Veldig enig her. Det er mye bedre å få den beskjeden og avklaringen, så slipper man å tenke over det. Var selv på date med en søt jente nettopp, praten gikk lett, og hun sendte melding om at det hadde vært kjekt etterpå. Jeg svarte på denne meldingen, men hørte ikke noe mer. En liten melding av den typen du nevner ville vært å foretrekke.

Man må kanskje gå på mange dater før man treffer en god match, og da synes jeg det er ok å opptre ryddig på veien dit :)

Anonymous poster hash: b86ab...70c

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk en telefon av ei jente en gang hvor hun sa at vi bare "burde være venner" og "kanskje ikke passet så godt som kjærester." (Hadde møtt henne gjennom Sukker.) Var greit nok det, tok ikke noe tungt på det, men det er muligens en historie som fortjener sitt eget emne i og med at det ligger litt bak. Uansett, det ble selvfølgelig ikke noe vennerpar av oss etter det - knappe timer etter hun ringte sletta hun meg fra Facebook og blokkerte meg på Skype. Sendte henne en melding og spurte hvorfor, og hun svarte simpelthen at det var noe hun "trengte". Hørte aldri fra henne igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Alle

Jeg fikk en telefon av ei jente en gang hvor hun sa at vi bare "burde være venner" og "kanskje ikke passet så godt som kjærester." (Hadde møtt henne gjennom Sukker.) Var greit nok det, tok ikke noe tungt på det, men det er muligens en historie som fortjener sitt eget emne i og med at det ligger litt bak. Uansett, det ble selvfølgelig ikke noe vennerpar av oss etter det - knappe timer etter hun ringte sletta hun meg fra Facebook og blokkerte meg på Skype. Sendte henne en melding og spurte hvorfor, og hun svarte simpelthen at det var noe hun "trengte". Hørte aldri fra henne igjen.

Alle har vi jo ulike måter å "gjøre det slutt på". Har jeg dumpa en fyr, eller for den saks skyld blitt dumpa, så må han bare bortbortbort. Alle livstegn, helst asap. Eneste unntaket er en eks. Men så var vi også sammen i en liten evighet.. I dag er vi gode venner.

Skrevet (endret)

Alle

Alle har vi jo ulike måter å "gjøre det slutt på". Har jeg dumpa en fyr, eller for den saks skyld blitt dumpa, så må han bare bortbortbort. Alle livstegn, helst asap. Eneste unntaket er en eks. Men så var vi også sammen i en liten evighet.. I dag er vi gode venner.

Har forståelse for det, men da er det litt teit å informere om at "jeg tror vi fungerer bedre som venner." Bedre da å si at man rett og slett ikke helt har de rette følelsene, eller føler at man ikke klikker så godt?

Jeg satt nemlig igjen med inntrykket av at jeg hadde "gjort" henne noe galt, i og med at hun kutta meg ut så kjapt. Vi hadde møttes en del ganger i løpet av 2-3 måneder og overnattet i lag.

Endret av Klatt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...