AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #1 Skrevet 11. juni 2013 Mannen min og jeg sliter i ekteskapet, og vi har sjelden sex. Jeg ønsker ikke å få flere barn sånn som ståa er nå, det har jeg gitt beskjed om, og at hvis vi skal ha sex så må han bruke kondom (jeg tåler hormonell prevensjon dårlig, kunne nok brukt en annen prevensjonsmetode, men siden vi har så sjelden sex så har kondom vært greit). Han derimot VIL ha flere barn og bryr seg tydeligvis ikke om at vi ikke har det så bra. Har merket at han nesten bare tar initiativ rundt de tidene jeg har eggløsning (han nekter så klart på det). Uansett: Sist vi hadde sex så kjørte han bare på, uten kondom, jeg sa at vi måtte ta på kondom, men han fortsatte bare.. Jeg følte selv at det var langt over mine grenser, og måtte gå på do og gråte. Han var bare et stort spørsmålstegn når jeg tok det opp. Kunne ikke forstå at det var noe å reagere på.. Anonymous poster hash: 6d484...801 1
Lille Solstråle Skrevet 11. juni 2013 #2 Skrevet 11. juni 2013 (endret) , Endret 17. april 2024 av Lille Solstråle 9
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 11. juni 2013 #3 Skrevet 11. juni 2013 Hvis han hadde sex med deg mot din vilje, kalles det voldtekt, ikke "overgrep". 12
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2013 #4 Skrevet 11. juni 2013 Jeg hadde gått på dagen, og vurdert anmeldelse. Å utsette meg for risiko for å bli gravid er noe jeg ikke tolerer overhodet, og kan jeg ikke stole på en partner på det viset så er det ingen vits i å bli.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #5 Skrevet 11. juni 2013 Hvis han hadde sex med deg mot din vilje, kalles det voldtekt, ikke "overgrep". Det var jo i og for seg ikke mot min vilje, for jeg var jo med på å ha sex, men jeg var bare ikke med på at vi ikke skulle bruke kondom. Han later i ettertid som om han "ikke visste" han skulle bruke kondom, men jeg har sagt det hver gang vi har hatt sex, jeg sa det da, har gitt beskjed om det utenom, og sagt jeg ikke ønsker å bli gravid nå. Anonymous poster hash: fa06c...8cc 2
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2013 #6 Skrevet 11. juni 2013 I mine øyne er det et overgrep. Han kan ikke bare dure på å sprute i deg når du ikke ønsker dette. Du må få han til å forstå at dette ikke er akseptabelt, og at om det skjer igjen får det konsekvenser. Får håpe det gikk bra denne gangen iallefall...
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #7 Skrevet 11. juni 2013 I mine øyne er det et overgrep. Han kan ikke bare dure på å sprute i deg når du ikke ønsker dette. Du må få han til å forstå at dette ikke er akseptabelt, og at om det skjer igjen får det konsekvenser. Får håpe det gikk bra denne gangen iallefall... Det gikk heldigvis bra, det er en stund siden nå, så jeg ble ikke gravid, men jeg kunne blitt det, for det var rett rundt eggløsningstider. Jeg har rett og slett ikke orket å ha sex med han etter dette. Anonymous poster hash: fa06c...8cc
Gjest Marmot Skrevet 11. juni 2013 #10 Skrevet 11. juni 2013 Det var jo i og for seg ikke mot min vilje, for jeg var jo med på å ha sex, men jeg var bare ikke med på at vi ikke skulle bruke kondom. Med mindre du sa klart og tydelig NEI! så var du med på det. Prevensjon kan aldri bli bare hans eller bare ditt ansvar. Har du ikke sagt nei, kan du heller ikke kalle det et overgrep.
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2013 #11 Skrevet 11. juni 2013 Med mindre du sa klart og tydelig NEI! så var du med på det. Prevensjon kan aldri bli bare hans eller bare ditt ansvar. Har du ikke sagt nei, kan du heller ikke kalle det et overgrep. Du leste hele HI? 8
Gjest Marmot Skrevet 11. juni 2013 #12 Skrevet 11. juni 2013 Du leste hele HI? Ja, jeg leste HI, det hjelper da ikke at hun sier "Du må ta kondom på" og så etterpå ikke stopper ham når han "fortsetter". Det blir for teit å si "han bare fortsatte", hun sier etterpå at sexen var frivillig, dermed hadde hun et ansvar for å stoppe ham når hun skjønte han ikke brukte kondom. Man kan ikke kalle et samleie overgrep eller voldtekt bare fordi man angrer etterpå. 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #13 Skrevet 11. juni 2013 Med mindre du sa klart og tydelig NEI! så var du med på det. Prevensjon kan aldri bli bare hans eller bare ditt ansvar. Har du ikke sagt nei, kan du heller ikke kalle det et overgrep. Det var vel også derfor jeg skrev "overgrep", og jeg skrev jo også at jeg var med på sexen, men jeg ba han om å ta på kondom, og han vet veldig godt grunnen. Anonymous poster hash: fa06c...8cc 1
Gjest Marmot Skrevet 11. juni 2013 #14 Skrevet 11. juni 2013 Det var vel også derfor jeg skrev "overgrep", og jeg skrev jo også at jeg var med på sexen, men jeg ba han om å ta på kondom, og han vet veldig godt grunnen. Anonymous poster hash: fa06c...8cc Jeg forstår at det er kjipt altså, men jeg synes det er direkte provoserende uansett om du kaller det "overgrep" eller overgrep. Du må si nei, klart og tydelig. Det er bare råttent gjort mot mannen din å kalle dette "overgrep". Jeg synes han er en dust som er villig til å risikere graviditet når du ikke vil, men du er jo litt "dust" du også som ikke stopper ham. 3
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2013 #15 Skrevet 11. juni 2013 Dette er et overgrep. Jeg har en venn som jeg uten tvil kan snakke rundt til at han har sex med en kamerat av meg, så lenge jeg spiller rett når han er kåt nok. Saken er den at han har sagt nei, han ønsker ikke dette. Om jeg da går mot dette så utsetter jeg han for en emosjonell og fysisk fare som han ikke har godtatt.
Gjest Marmot Skrevet 11. juni 2013 #16 Skrevet 11. juni 2013 Så du mener at når man er kåt, mister man ansvaret for seg selv altså? Jeg tror kanskje loven er uenig med deg der. 1
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2013 #17 Skrevet 11. juni 2013 Så du mener at når man er kåt, mister man ansvaret for seg selv altså? Jeg tror kanskje loven er uenig med deg der. Ansvaret han har tatt er å være krystallklar på et stadie hvor han er klar i toppen. For på det nivået han er, ja, han er ute av stand til å ta vare på seg selv på det "verste". Han har blind tillit til meg, og er mer eller mindre i en trance. Jeg vil si det kan sammenlignes med om jeg hadde skjenket han full, og så utnyttet han. Men juridisk sett er det godt mulig du har rett, jeg har aldri hatt behov for å finne det ut.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #18 Skrevet 11. juni 2013 Det var vel også derfor jeg skrev "overgrep", og jeg skrev jo også at jeg var med på sexen, men jeg ba han om å ta på kondom, og han vet veldig godt grunnen. Anonymous poster hash: fa06c...8cc Jeg synes du forklarer litt dårlig egentlig hva som skjedde. Altså dere hadde sex, og så sa du "ta på kondom" og han gjorde ikke det, men du hadde frivillig sex med han videre? Eller forsøkte du å stoppe han? Anonymous poster hash: aaa4a...809
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #19 Skrevet 11. juni 2013 Er han klar over hvor lite du er interessert i flere barn? Du kan jo si at du kommer til å ta abort om du skulle blitt gravid med hans barn, så ser han ingen grunn til å gjøre dette. Eller så kan du bruke en annen type prevensjon som du sa, så slipper du dette, fordi jeg hadde ikke stolt på han igjen etter dette. Anonymous poster hash: e8db5...090
*Nellik* Skrevet 11. juni 2013 #20 Skrevet 11. juni 2013 Jeg tror du og mannen din burde snakke sammen. Dere sliter litt med kommunikasjonen dere i mellom, tror jeg. Vi var ikke der, og hverken så eller hørte hva som skjedde, så vi kan ikke fortelle deg hva som foregikk, men du har et ansvar for å si klart og tydelig nei, om noe foregår, som du ikke er interessert i. Om mannen din så ut som et spørsmålstegn etterpå, er det kanskje en indikasjon på at du ikke var så tydelig? Eller er dette en mann som har det med å trå over dine grenser, som pleier å ignorere hva du sier, etc, siden du går så langt i å spørre om dette kan kalles et "overgrep"?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå