AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #1 Skrevet 11. juni 2013 Hei, jeg prøver å få en liten sum i opplåning på huslånet mitt og har noe inntekt jeg ikke betaler skatt for, kan jeg nevne dette for banken som inntekt eller vil det være å skyte seg selv i beinet? Anonymous poster hash: 7f98a...24f
Anna13 Skrevet 11. juni 2013 #3 Skrevet 11. juni 2013 "Hei! Jeg driver med økonomisk kriminalitet, og har lav moral med mine/dine penger. Vil dere låne penger til meg?" 26
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #4 Skrevet 11. juni 2013 Ja, gjør det! Anonymous poster hash: ee73d...43b 7
Gjest iGirl Skrevet 11. juni 2013 #5 Skrevet 11. juni 2013 Jeg gjorde det når jeg tok opp lån 0 problem! Ble tatt med i beregningen for hva jeg kunne/burde låne.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #6 Skrevet 11. juni 2013 Jeg gjorde det når jeg tok opp lån 0 problem! Ble tatt med i beregningen for hva jeg kunne/burde låne. Og banken syntes det var ok at du snøt på skatten? Anonymous poster hash: 995d0...a52
Gjest navnelapp Skrevet 11. juni 2013 #7 Skrevet 11. juni 2013 Eg sa til banken at eg hadde tilleggsinntekter, og det la dei vekt på. Dei er ikkje svarte, eg skattar av det, men det kan dei jo ikkje kontrollere.
Gjest iGirl Skrevet 11. juni 2013 #8 Skrevet 11. juni 2013 Og banken syntes det var ok at du snøt på skatten? Anonymous poster hash: 995d0...a52 ble ikke tema
Gjest JakeGreen Skrevet 11. juni 2013 #10 Skrevet 11. juni 2013 Jeg antar at det varierer hvordan en kundebehandler i en bank vil håndtere dette, men at det generelt sett er en dårlig ide tør jeg si ganske sikkert, selv om det avhenger av hvordan det blir lagt frem. Banken vil vel som regel ha det skriftlig og sort på hvitt at du faktisk kan betjene lånet du tar opp? Det er ikke sikkert de bryr seg om du jobber sort, men de vil ha dokumentasjon på at du kan betjene lånet. Om bankkontoen din er fyldig og går i pluss hver måned fordi du har en sort inntekt du betaler med i kontanter, så er kanskje det nok. Men å si rett ut at jeg jobbet sort hadde jeg nok aldri tatt risikoen på. 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #11 Skrevet 11. juni 2013 takk for svar. Jeg tenker jo også at det vitner om ens karakter. samtidig er det i denne situasjonen snakk om et beløp som er ca 7-8000 over frikortbeløpet årlig, så det er ikke mange kronene jeg burde betale i skatt. Hovedgrunnen til at det har blitt til denne ordningen er arbeidsgiver og ikke meg. Det utgjør så liten forskjell for meg om jeg skulle skattet av det eller ikke, men det har liksom bare "blitt sånn".... Nå ville jeg aldri gjort det, men var det snakk om mange hundre tusen så ville det ikke falt meg inn å si det til banken TS Anonymous poster hash: bdaf0...408
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #12 Skrevet 11. juni 2013 Bankene har rapporteringsplikt hvis de har mistanke om ulovlige transaksjoner, og svarte inntekter er ulovlig. Anonymous poster hash: 40378...a2e 3
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2013 #13 Skrevet 11. juni 2013 Hei, jeg prøver å få en liten sum i opplåning på huslånet mitt og har noe inntekt jeg ikke betaler skatt for, kan jeg nevne dette for banken som inntekt eller vil det være å skyte seg selv i beinet? Anonymous poster hash: 7f98a...24f Ta heller av den ordinære lønnen og betale mat og sånt med svartpengene.
Gjest Silvermist Skrevet 11. juni 2013 #14 Skrevet 11. juni 2013 Ta heller av den ordinære lønnen og betale mat og sånt med svartpengene. Nå skal hun jo oppgi inntekt for å få lån, og da hjelper det ikke med hvilke penger TS betaler maten sin. Banken trenger totalt årsinntekt. 1
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2013 #15 Skrevet 11. juni 2013 Nå skal hun jo oppgi inntekt for å få lån, og da hjelper det ikke med hvilke penger TS betaler maten sin. Banken trenger totalt årsinntekt. Takk, jeg misforstod.
Gjest iGirl Skrevet 11. juni 2013 #17 Skrevet 11. juni 2013 Banken min var mest opptatt av hva jeg har INN hver mnd - var ikke så viktig hvor det kom fra.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #18 Skrevet 11. juni 2013 takk for svar. Jeg tenker jo også at det vitner om ens karakter. samtidig er det i denne situasjonen snakk om et beløp som er ca 7-8000 over frikortbeløpet årlig, så det er ikke mange kronene jeg burde betale i skatt. Hovedgrunnen til at det har blitt til denne ordningen er arbeidsgiver og ikke meg. Det utgjør så liten forskjell for meg om jeg skulle skattet av det eller ikke, men det har liksom bare "blitt sånn".... Nå ville jeg aldri gjort det, men var det snakk om mange hundre tusen så ville det ikke falt meg inn å si det til banken TS Anonymous poster hash: bdaf0...408 7-8000 over frikortbeløp årlig? Så da er det liksom greit? Har du ikke annen inntekt i det hele tatt, ellers betyr det nada! Takk for at du lar oss andre sitte igjen med regninga. Snylter! Anonymous poster hash: 37f24...cbc 8
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #19 Skrevet 12. juni 2013 Det er rart hvordan folk synes det er helt greit med litt svart inntekt. "Jeg betaler litt mindre inn til felleskassa vår enn deg, jeg. Er det greit?" NEI! Selv om det virker lite i den store sammenhengen, så er det likevel kriminelt.Anonymous poster hash: dde8c...57d 6
Gjest celebi Skrevet 12. juni 2013 #20 Skrevet 12. juni 2013 Du kan nevne at du har inntekt på noen hobbyer. Man har lov til å tjene inntil 50.000 kr i året på en hobby uten å måtte oppgi det som inntekt til Skatteetaten. Tjener du 40.000 kr på å drive med akvarellmaling og 40.000 kr på hundeoppdrett så blir det jo inntekter du kan dra fordel av at banken vet om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå