AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #1 Skrevet 11. juni 2013 Er det andre her som har opplevd å bli sydd for stramt etter fødsel? Og hvordan har dere i såfall løst dette? Jeg var hos legen i dag fordi det fortsatt, 9 mnd etter fødsel, er komplett umulig å ha samleie. Det gjør vondt å presse rundt skjeden og ved inngangen, og jeg får ikke til å sette inn tampong engang. Legen min mente at jeg antakelig var blitt sydd for stramt, og det er det jeg synes det kjennes ut som selv også. Jeg vet at jeg ble klippet mye fordi jeg fødte en stjernekikker som tilslutt ble tatt med vakum. Jeg fikk henvisning til gynekolog, men får antakelig ikke time der før til høsten, så legen min mente jeg kunne forsøke å begynne å tøye litt selv, og at det kanskje kunne gå seg til etter hvert bare ved hjelp av tøying. Er det noen som har forsøkt dette? Har det noe for seg? All berøring der nede (hardere enn lett stryking) gjør vondt, så jeg er lite lysten på begynne med masse tøying og strekking av vevet hvis det ikke faktisk kan gjøre det bedre/videre. Anonymous poster hash: fc364...2c8
TeyanaJoy Skrevet 11. juni 2013 #2 Skrevet 11. juni 2013 Jeg har ikke erfaring, men tror da det vil hjelpe å tøye. Man er jp veldig trange som jomfruer, men dette vier seg litt ut etter et par omganger med sex? Eller?
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #3 Skrevet 11. juni 2013 Jeg har ikke erfaring, men tror da det vil hjelpe å tøye. Man er jp veldig trange som jomfruer, men dette vier seg litt ut etter et par omganger med sex? Eller? Takk for svar Jo, man er vel trangere som jomfru, men så stramt som det er nedentil på meg nå, er mye strammere enn sånn jeg var før jeg mistet møydommen.. Og jeg trodde egentlig også at jomfruhinnen var mye av grunnen til at det gjør vondt første gang man har sex, og ikke det at skjedeinngangen i seg er trang/stram? Arrvev er jo forresten også mindre tøyelig enn vanlig hud, så det er vel også en grunn til at det føles strammere nå enn da jeg var jomfru. Kan jo alltids forsøke på litt tøying og strekking, mannen min sier nok i hvert fall ikke nei takk til å hjelpe til Anonymous poster hash: fc364...2c8
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #4 Skrevet 11. juni 2013 Jeg ble syd 20 steder. og fastlegen min kommenterte på 6ukerskontrol at det var ikke helt riktig, men men. Blir bedre neste gang. Jeg ser selv i speilet at den innerste leppa er syd til yterste leppa på høyre side. Det er ikke ukomfortabel, bare synlig. Anonymous poster hash: 0cf0d...6f6
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #5 Skrevet 11. juni 2013 Min første var stjernekikker og måtte forløses med vakuum. Jeg ble også klippet en del. Ble også trolig sydd for stramt, hadde mye ubehag de første ukene, men det gikk seg til. Men det føltes ømt i lang tid. Sex var ikke vondt eller umulig å gjennomføre, men det føltes stramt og ømt. Jeg ble nå gravid igjen hvertfall. Ved neste fødsel revnet jeg opp igjen der jeg ble klipt sist. Men denne gang ble jeg ikke sydd stramt. Merket ingenting til stingene de to ukene de satt der og det har føltes helt fint i ettertid. Anonymous poster hash: e8fbc...f63
Gjest HappyWaffle Skrevet 11. juni 2013 #6 Skrevet 11. juni 2013 ettersom jeg har skjønt er ikke det å være jomfru noe som kan sammenlignes med å være sydd for stramt, da dette er i huden rundt åpningen. når man er jomfru er det bare en liten tynn hinne som lett brister. men kokosolje skal hjelpe huden til å bli mer elsatisk. så hvis du hadde fått samboeren din til å tøye sammen med kokosolje så kan det hjelpe litt er foresten et tips fra ei veninne av meg som har født 5 barn, og ALDRI revna eller fått strekmerker fordi hun har brukt kokosolje både "her og der"
Gjest Riskjeks Skrevet 11. juni 2013 #7 Skrevet 11. juni 2013 For min del måtte jeg føde en unge til før det ble bra...
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #8 Skrevet 12. juni 2013 For min del måtte jeg føde en unge til før det ble bra... Hmm, ja, har lest dette flere steder. Men hvordan i all verdens navn og rike skal jeg greie å komme dit at jeg kan føde en unge til, når det ikke er mulig å få inn tuppen av penis engang...? Anonymous poster hash: fc364...2c8 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #9 Skrevet 12. juni 2013 ettersom jeg har skjønt er ikke det å være jomfru noe som kan sammenlignes med å være sydd for stramt, da dette er i huden rundt åpningen. når man er jomfru er det bare en liten tynn hinne som lett brister. men kokosolje skal hjelpe huden til å bli mer elsatisk. så hvis du hadde fått samboeren din til å tøye sammen med kokosolje så kan det hjelpe litt er foresten et tips fra ei veninne av meg som har født 5 barn, og ALDRI revna eller fått strekmerker fordi hun har brukt kokosolje både "her og der" Det med strekkmerkene er genetisk, det har ingenting med kokosolje å gjøre - det finnes ikke den krem i verden som kan hjelpe mot revning eller strekkmerker. Men, man kan ha flaks/gode gener - som din venninne har hatt Anonymous poster hash: 7c2f2...9a2 1
Gjest Riskjeks Skrevet 12. juni 2013 #10 Skrevet 12. juni 2013 Hmm, ja, har lest dette flere steder. Men hvordan i all verdens navn og rike skal jeg greie å komme dit at jeg kan føde en unge til, når det ikke er mulig å få inn tuppen av penis engang...? Anonymous poster hash: fc364...2c8 Mitt problem var nok ikke like stort som ditt. Det var mulig å gjennomføre et samleie, men det var enormt vondt de første gangene, og det ble ikke noe særlig bedre. Hadde ingen glede av det selv. Men etter fødsel nr 2, der jeg slapp klipping og revning, ble alt normalt igjen. Er problemet ditt så stort at du ikke kan gjennomføre et samleie, må du ta kontakt med lege.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #11 Skrevet 12. juni 2013 Mitt problem var nok ikke like stort som ditt. Det var mulig å gjennomføre et samleie, men det var enormt vondt de første gangene, og det ble ikke noe særlig bedre. Hadde ingen glede av det selv. Men etter fødsel nr 2, der jeg slapp klipping og revning, ble alt normalt igjen. Er problemet ditt så stort at du ikke kan gjennomføre et samleie, må du ta kontakt med lege. Har som sagt vært hos legen og blitt henvist til gynekolog Men får nok ikke time der før til høsten, så da får jeg prøve på litt tøying i mellomtiden!Anonymous poster hash: fc364...2c8
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #12 Skrevet 12. juni 2013 Har aldri blitt sydd nedi der, men har revnet skikkelig en gang og det grodde igjen veldig stramt. Men det som hjalp var å holde det mykt hele tiden og dra litt i det innimellom Det gikk seg til, men tror du burde tatt turen innom en gynekolog Anonymous poster hash: ec04f...aa2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå