AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #1 Skrevet 11. juni 2013 Jeg skal levere inn bacheloroppgave i sosiologi i morgen. Oppgaven føler jeg meg ferdig med, men det skal være 15-18 sider og jeg har bare 13. Aner ikke hvordan jeg skal få "fylt ut" de to siste sidene. stryker man om det mangler to sider i en bacheloroppgave på 10 studiepoeng? Anonymous poster hash: 0f0a8...24c
Gjest Tirkes Skrevet 11. juni 2013 #2 Skrevet 11. juni 2013 Noen år siden jeg leverte mine oppgaver, men vi spurte studieveileder om det der under en veiledning midtveis i semesteret. Svaret var at vi kan skrive mindre eller mer enn det som er satt som ramme - men at sensor i mange tilfeller vil være strengere. Skriver du for lite så vil de ofte slå hardere ned på "tomprat" og kreve at alt er svært saklig og stramt. Skriver du for mye vil de slå ned på om du bommer på emnet og gjentar deg selv - men at det ikke gav stryk på noe vis. Vi ble deretter omstendig anbefalt å holde oss innenfor de satte rammer. Jeg ville i første omgang ha gått gjennom at jeg har et fyldig innledning som peker på alt jeg skal gå gjennom i oppgaven og en skikkelig avslutning som oppsummerer innledningen. Man har ofte litt (men ikke to sider) ord å vinne på å ha skikkelig knallstruktur på oppgaven, i tillegg til at mange forelesere/sensorer liker god struktur i oppgaven. Deretter ville jeg lest gjennom og kanskje tatt utgangspunkt i det som interesserer meg mest i oppgaven og forsøkt å belyse det litt ekstra eller debattere det litt ekstra. Men ikke skriv bare for å fylle i ord, det tror jeg du vil tape på. 1
Miss moneypenny Skrevet 11. juni 2013 #3 Skrevet 11. juni 2013 Kan du fylle ut med bilder, også skrive tekst til bildene?
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #4 Skrevet 11. juni 2013 Kan du fylle ut med bilder, også skrive tekst til bildene? Lol. Eller bare skrive med sånn font? Anonymous poster hash: c78cb...3a8 4
Tabris Skrevet 11. juni 2013 #5 Skrevet 11. juni 2013 Jeg hadde ikke våget å levere inn en oppgave som var to sider for liten, i hvert fall ikke en såpass liten oppgave. Det er mulig sensor er ulik når det kommer til hvor strenge de er på slikt, men etter min erfaring er det automatisk stryk om man leverer en oppgave som er for liten eller for stor. Da viser man at man ikke har løst eller forstått oppgaven skikkelig når man ikke har utfylt den mengde som er forventet. 2
Ananas. Skrevet 11. juni 2013 #6 Skrevet 11. juni 2013 Her bør du rett og slett sjekke ut formkravene.. Noen steder stryker du automatisk om det er for lite, andre steder går det greit, mange bruker en prosentandels avvik, for eksempel. Jeg ville aldri tatt sjansen på å levere en oppgave som er for kort om jeg ikke var 100% sikker på om den ble vurdert allikevel. Tenk på alt arbeidet du har lagt ned, og hvor surt det vil være å begynne på nytt om du stryker KUN på grunn av lengden, så kommer du helt sikkert opp med en løsning som kan hjelpe deg å fylle ut litt. Et undertema du kan ta med, en setning å fylle ut her og der osv:)
Miss moneypenny Skrevet 11. juni 2013 #8 Skrevet 11. juni 2013 Lol. Eller bare skrive med sånn font? Anonymous poster hash: c78cb...3a8 Jeg gjorde det når jeg syns jeg manglet litt, la på to ekstra bilder og skrev en halv side bildetekst til hvert bilde. Fikk A på oppgaven, så sensoren syns ikke det var lol ihvertfall. Men for all del, det kan være forskjellig fra sted til sted. 1
Mus-Katt Skrevet 11. juni 2013 #10 Skrevet 11. juni 2013 Signerer Tabris. I tillegg, det værste du kan gjøre er å anta at det er ok med 13 sider. Spør veileder =)
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #11 Skrevet 11. juni 2013 Skriver om rusforebygging. Blir takknemmlig for alle innspill tsAnonymous poster hash: 0f0a8...24c
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2013 #12 Skrevet 11. juni 2013 Skriver om rusforebygging. Blir takknemmlig for alle innspill tsAnonymous poster hash: 0f0a8...24c Har du hatt med noen 500 ord om det her om at man ikke får folk edru/nykter hvis de ikke vil det selv?
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #13 Skrevet 11. juni 2013 Jeg ble litt nysgjerrig. Hvilket studie er du på? Jeg gikk på bibliotek-og informasjonsvitenskap tidligere, og der måtte vi skrive 30 sider på vår bacheloroppgave. Anonymous poster hash: 47a30...709
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #14 Skrevet 11. juni 2013 AB:18:46. Sosiologi var det, ja. Jeg posta det forrige innlegget mitt litt for raskt. Anonymous poster hash: 47a30...709
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2013 #15 Skrevet 11. juni 2013 AB:18:46. Sosiologi var det, ja. Jeg posta det forrige innlegget mitt litt for raskt. Anonymous poster hash: 47a30...709 Den bacheloroppgaven er en piece of cake.
Tibbie Skrevet 11. juni 2013 #16 Skrevet 11. juni 2013 Hva med å bare ha ekstra store punktum, komma, spørsmålstegn ol.? Det tar plass uten at det vises!
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #17 Skrevet 11. juni 2013 Skriver om rusforebygging. Blir takknemmlig for alle innspill tsAnonymous poster hash: 0f0a8...24c Barna til rusmisbrukere blir lett oversett, de blir usynlige. Har du tatt med noe om det? Anonymous poster hash: c7ba1...723
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #18 Skrevet 11. juni 2013 Er det virkelig så enkelt som å endre skriftstørrelsen? Da jeg skrev bacheloroppgave fikk vi beskjed om hvilken font og skriftstørrelse vi skulle bruke, samt margbredde. Anonymous poster hash: c7ba1...723 2
Belle de Jour Skrevet 11. juni 2013 #19 Skrevet 11. juni 2013 Er det virkelig så enkelt som å endre skriftstørrelsen? Da jeg skrev bacheloroppgave fikk vi beskjed om hvilken font og skriftstørrelse vi skulle bruke, samt margbredde. Anonymous poster hash: c7ba1...723 Vi også, samt antall ord som skulle inngå. Tror heller ikke det hadde telt særlig positivt å ha med bilder. 2
Gjest Naria Skrevet 11. juni 2013 #20 Skrevet 11. juni 2013 Jeg ble litt nysgjerrig. Hvilket studie er du på? Jeg gikk på bibliotek-og informasjonsvitenskap tidligere, og der måtte vi skrive 30 sider på vår bacheloroppgave. Anonymous poster hash: 47a30...709 Hvor omfattende oppgaven skal være vil jo avhenge av hvor mange studiepoeng den er på. TS skriver at oppgaven er på 10 sp, ergo høres sidetallet helt riktig ut. Min bacheloroppgave var på 25 sp, og var nødvendigvis mye større.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå