Gjest Pet Skrevet 11. april 2004 #1 Skrevet 11. april 2004 Huden i ansiktet mitt kjennes ut som om den er 10 nummer for liten! Vanlig fuktighetskrem forsvinner bare! Noen som har tips til en god krem som trekker lett inn og ikke er for fet?
Gjest Phair Skrevet 11. april 2004 #2 Skrevet 11. april 2004 Eight hour cream av Elizabeth Arden. En høydare :-)
Gjest Anonymous Skrevet 12. april 2004 #3 Skrevet 12. april 2004 Anbefaler Dr. Hausckhas produkter. De lukter litt rart, men det vender man seg til. Har selv slitt med tørr hud lenge, men den forsiktige rensingen og rosekremen har fått skikk på min hud. Dessuten er det forholdsvis billig.
:-) anna Skrevet 12. april 2004 #4 Skrevet 12. april 2004 Jeg har ekstremt tørr hud og er veldig fornøyd med Dermalogica. Gir mye fuktighet samtidig som den er luktfri. (Som ekte KG-er bestiller jeg selvsagt på www.lookfantastic.com)
Gjest Anonymous Skrevet 12. april 2004 #5 Skrevet 12. april 2004 Aderma Exomega med havremelk og Omega 6. (fransk) Helt suveren! Aldri har vel huden min vært bedre! Kjøpes på apoteket.
Rapitap Skrevet 12. april 2004 #6 Skrevet 12. april 2004 Eller helt ordinære Nivea. Bruker selv den for tørr hud.
Gjest Virvel Skrevet 12. april 2004 #7 Skrevet 12. april 2004 Og bare på pur f* skal jeg foreslå enda en: A-creme. Men den er virkelig god, altså! Nesten like god som Eight Hour Cream, bare at sistnevnte har flere bruksområder.
Dagensdiva Skrevet 13. april 2004 #8 Skrevet 13. april 2004 Hmm, Tips for tørr hud: -- >Rens -->Peeling -->Fruktsyrekur -->Fuktighetsmaske -->Drikk vann -->Kremer og masker (deilig med en godmaske! :-) ) Eller så fant jeg dette; (Kilde: Linda Abrahamsson, Face It) Produkter som kan være bra å tilføre Vitaminer: fyller opp depotene i huden og gjør den mer motstandsdyktig mot forurenset miljø. Virker som en antioksydant. Oljebaserte produkter: for den som er tørr er det viktig å tilføre olje til huden. Cellene trekker til seg olje bedre enn vann som ikke penetrer så godt. Det kan være en aromaolje med eteriske oljer i en base olje som forbedrer fuktighetsopptaket i huden. En hud som har et lavt fuktighetsnivå tåler ikke aktive ingredienser så bra og kan lett reagere på produkter som ellers ville gått helt bra!! En hud som har lavt fuktighetsnivå trekker ikke til seg vann så bra men har bedre effekt med å tilføre olje til huden. Fuktighetsmaske: En gelemaske som tilfører fuktighet til overhuden. Den forhindrer tørrhetslinjer og inneholder gjerne hyaluronsyre som er en fettsyre (finnes natrulig i huden) som binder vann. Lykke til! :-)
Gjest Ethereal Skrevet 13. april 2004 #9 Skrevet 13. april 2004 Jeg har normalt sett veldig tørr hud, men har funnet en vidunderkur. Under kremen bruker jeg hver kveld MD Formulations Facial Cream, med 14% glykolsyre. Det funker veldig bra, og jeg flasser ikke i det hele tatt mer. For tiden bruker jeg Intensive Moisture Balance fra Dermalogica, men Decleor har også bra fuktighetskremer; Nutri-Delice er veldig bra, og trekker fort inn. Dessuten: unngå skummende renseprodukter, selv om de påstår å være for tørr hud, det gjør bare vondt verre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå