Gå til innhold

thaikona til onkelen min blir behandlet dårlig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri likt onkelen min og syntes det var pinlig når han "kjøpte" seg en thaidame for 15 år siden.

Han er veldig konservativ og har alltid ment at kvinner hører til på kjøkkenet.

Jeg vet kona hans aldri har hatt noe særlig venner og vært mye ensom. De siste årene har hun gått på skole og virker som hun vil noe mer her i livet en å være vaskekjerring.

Onkelen min er uenig i det og vil bl.a ikke passe barna på kvelden så hun kan gå på kveldsskole og det til tross for at hun har laget middag og holdt huset skinnende rent på dagtid mens han var på jobb.

En annen ting er at han nekter henne å gå lettkledt på sommeren og blir sur når hun pynter seg med kjole i julen. Hun er veldig ing og ser i motsetning til han veldig smashing ut.

Den eldste jenta deres er nå så stor at hun har begynt å legge merke til det her. Hun har bl.a sagt at faren blir sint hvis hun stiller spm ang. hjemlandet eller moren prøver lære henne og søsteren thailandske ord. De får heller ikke spise thaimat, kun norsk husmannskost.

Som sagt liker jeg ikke min onkel noe særlig men etter at dattera deres fortalte meg dette syns jeg at jeg burde foreta meg noe? Eller?

Anonymous poster hash: 5479e...603

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du burde hjelpe henne ut av dette ekteskapet...

Anonymous poster hash: 36667...a63
  • Liker 7
Gjest GirlonGirl
Skrevet

Hvor gammel er du? Hva med å informere resten av familien om denne situasjonen?
Slik oppførsel er uakseptabel.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Noen bør gi den mannen en skikkelig overhaling. For en dust! Jeg synes du skal fortelle ham hva du mener om oppførselen hans. Si det rett ut. Og tilby kona hjelp med å komme seg bort fra ham.

Endret av josefin88
AnonymBruker
Skrevet

Alle vet om dette..og de ler bare av han foedi han oppfører seg helt dust og driter seg ut

AnonymBruker
Skrevet

...og det er derfor man har fordommer mot menn som kjøper seg koner...

Anonymous poster hash: 20832...3ac
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Glemte noe veldig vesentlig; kona er veldig lojal mot han og finner seg i alt. Har prøvd å ta det opp med henne fler ganger og hun sier bare at hun har det fint

Gjest Gjest
Skrevet

Ta det opp med ham og få resten av idiotene i familien din til å innse alvoret.

Selvfølgelig er dama lojal. Som kjøpt kone har du liksom ikke så jævlig mye å si.

AnonymBruker
Skrevet

Flott at du engasjerer deg, TS!

Når dattera kommer til deg med dette, er nok problemet ganske stort. Og hvis ikke damen får hjelp, er det sjangse for at familien kan splittes, barna vende seg mot sin far, etc. Din onkel har også alt å vinne på at du (men helst ikke alene, helst med flere i familien) engasjerer deg.

Når hun er så ung og pen, er det desto større grunn til å behandle henne pent, så hun ikke stikker til et grønnere gress. Eller ender som en nedbrutt, lutrygget stakkar. Men noen menn blir helt motsatt, slemme og egoistiske, når de blir redde for å miste noe. I stedet for å bli enda snillere og gjøre seg selv og hjemmet enda mer attraktivt for kona. :-(

Ser for meg at onkelen din ikke vil høre så mye på hva en (ung) kvinne sier om denne saken. Men en annen mann, derimot. Er det noen voksne karer i slekta di som kunne pratet med ham?

Anonymous poster hash: 6678c...f8f
Gjest Riskjeks
Skrevet

Han vil ikke "passe" sine egne barn på kveldstid? :overrasket:

For en fyr. Signerer AB over; få en annen mann i familien til å snakke med ham, han kommer nok neppe til å høre på en kvinne.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...