Gå til innhold

Vanskelig å få til regelmessig trening... *sukk*

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker å trene, og i det siste har jeg begynt med styrketrening, noe som motiverer meg enda mer, da jeg har fått synlige resultater ganske fort. Jeg spiser sunt og variert, og jeg kjenner at jeg er i min beste form noensinne.

MEN, jeg er alene med to barn annenhver uke, noe som gjør at det er vanskelig å komme seg på treningsstudioet de ukene ungene er hos meg. Når de er hos pappaen sin, trener jeg gjerne 4-6 ganger i uken, mens når de er hos meg må jeg skaffe barnevakt for å komme meg ut. Det er så mye pes, så det blir ikke så ofte jeg gjør det. Jeg prøver å trene litt hjemme, som å hoppe tau, sykle på spinningsykkelen min, bruke rockering, utfall, pushups osv. Men jeg må innrømme at når ungene er i seng og alle gjøremål er gjort, frister sofaen mer enn hoppetauet.. :P

Noen som har tips til hvordan man kan opprettholde den gode "steamen" jeg er inni når jeg har barnefri, også når jeg ikke har mulighet til å komme meg ut så ofte? Føler at jeg tar flere skritt tilbake når jeg etter en uke med tunge løft på treningssenteret har en uke med sporadisk, lett trening på stuegulvet.. :vetikke:

Anonymous poster hash: 76056...594
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Finn deg et skikkelig treningsprogram med kroppsvekter, eller skaff deg kanskje enkelt utstyr som kettlebell, basisball eller trx. Har du hus og kan kanskje trene ute i en hage? Nå er det fint vær, og man kan ta en sen kveldsøkt etter at ungene har lagt seg. Heng et par slynger opp i et tre, legg opp et treningsprogram med kettlebell, slynger og basisball, for eksempel.

Legg opp treningen din slik at den uka du har ungene så har du kun vedlikehold av formen, og hardere trening den uka du har "fri".

Ellers gjelder det samme som overalt ellers; man må bare bestemme seg. Just do it, and then do it one more time. Hva betyr mest for deg? Trening eller slappe av på sofaen? Tenk deg hvor deilig det er å legge seg på sofaen når du har en god treningsøkt bak deg!

Og stay in there - husk at plutselig blir barna så store at det ikke er nødvendig å ha barnevakt lenger. Kan du trene om morgenen? En rask økt i lunsjen en dag pr. uke? En økt sammen med ungene i løpet av helgen? Det burde ikke være umulig å få til, men det koster. Livsstilendring koster. Man må ville det. Og det er ingen andre enn deg selv som kan ta tak det.

Lykke til! :)

Anonymous poster hash: 5e76a...77d
  • Liker 1
Skrevet

Tren på studio når du kan, og tren hjemme når du må.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Finn deg et skikkelig treningsprogram med kroppsvekter, eller skaff deg kanskje enkelt utstyr som kettlebell, basisball eller trx. Har du hus og kan kanskje trene ute i en hage? Nå er det fint vær, og man kan ta en sen kveldsøkt etter at ungene har lagt seg. Heng et par slynger opp i et tre, legg opp et treningsprogram med kettlebell, slynger og basisball, for eksempel.

Legg opp treningen din slik at den uka du har ungene så har du kun vedlikehold av formen, og hardere trening den uka du har "fri".

Ellers gjelder det samme som overalt ellers; man må bare bestemme seg. Just do it, and then do it one more time. Hva betyr mest for deg? Trening eller slappe av på sofaen? Tenk deg hvor deilig det er å legge seg på sofaen når du har en god treningsøkt bak deg!

Og stay in there - husk at plutselig blir barna så store at det ikke er nødvendig å ha barnevakt lenger. Kan du trene om morgenen? En rask økt i lunsjen en dag pr. uke? En økt sammen med ungene i løpet av helgen? Det burde ikke være umulig å få til, men det koster. Livsstilendring koster. Man må ville det. Og det er ingen andre enn deg selv som kan ta tak det.

Lykke til! :)

Tusen takk for svar som motiverer meg til å stå på! :)

Jeg har hus, og har muligheten til å holde på ute, så lenge det ikke høljer ned da. Bor på Nordmøre, så været kan være litt ustabilt.. :P Jeg har tenkt på å investere i kettlebells faktisk, må bare få ut fingeren. Og ja, det er ingenting som er bedre enn å slenge seg på sofaen etter en god treningsøkt! :) Det er bare det å finne motivasjonen til å komme i gang etter en lang dag på jobb, middag, lekser, legging av barn osv osv. Klokken bli fort 21 før jeg får kommet i gang, og da er jeg som regel dødssliten. Jeg vet jo at jeg blir i mye bedre form og humør om jeg bare tar meg en økt, men der og da er det som at sofaen roper på meg .. :P

Jeg står opp kl 6, og da går det slag i slag med levering av unger pluss at jeg har lang vei til jobb, så dessverre blir det vanskelig å trene på morgenen. Jeg trente faktisk sammen med barna her om dagen, varmet opp med litt hoppetau, så ble det knebøy etc med en av ungene på nakken :fnise:

Livsstilendring koster ja, det er det ingen tvil om. Synes jeg har kommet veldig langt med tanke på godt kosthold og viljen til å trene.. ;) Blir bare enda mer motivert når jeg ser resultater. I fjor sommer var det helt uaktuelt å gå i bikini, mens i år har jeg vært på stranden mange ganger allerede. Det liker jeg! :) Har begynt å få definerte muskler i lår, legger, overarmer og rygg, og ser at rumpen har løftet seg betraktelig, så jeg må bare fortsette å stå på ;)

AnonymBruker
Skrevet

Så flink du har vært! Du klarer nok å skrape sammen motivasjon nok til å fortsette også! :blomst:

AnonymBruker
Skrevet

Så flink du har vært! Du klarer nok å skrape sammen motivasjon nok til å fortsette også! :blomst:

Takk, jeg håper det! :)

Skal prøve å sette opp et program for de ukene jeg har ungene hos meg. Et program som SKAL følges ;)

Prøver for øvrig å være mest mulig aktiv i hverdagen også, ikke bare sitte på ræva. Ha mye sex med daten min for eksempel, det finnes jo nesten ikke bedre trening :lur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...