AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #1 Skrevet 11. juni 2013 Hvordan lærte dere hunden opp til å ikke stoppe eller vikar rundt? Har nettopp begynt å jogge, men valpen skjønner ikke heeeelt hva som foregår enda. Har ikke prøvd noe særlig enda, ville høre med dere erfarne først Anonymous poster hash: a8c83...6a2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #2 Skrevet 11. juni 2013 Vikar skulle være vimse autokorrekt!Anonymous poster hash: a8c83...6a2
fink Skrevet 11. juni 2013 #3 Skrevet 11. juni 2013 Jeg ville ikke jogget med valpen hvis jeg var deg, vent til den blir større. De greier ikke selv forstå når de burde stoppe, er slitne osv, og de har veldig lett for å pådra seg belastningsskader som følge av dette. Tilsynelatende klarer den seg helt fint, først i etterkant kommer skaden til uttrykk. Derfor vil det ikke nødvendigvis være lett for deg heller å si hvordan det går under veis. 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #4 Skrevet 11. juni 2013 Du skal ikke jogge med hunder før de er voksne! Anonymous poster hash: 153ed...efb 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #5 Skrevet 11. juni 2013 Takk for svar jeg trodde det var greit nå som han er ett år, hvor mye lenger må jeg helst vente? Vi tar det sent, til nå jogger vi bare ett min sammenhengende 😂Anonymous poster hash: a8c83...6a2
FantasDick Skrevet 12. juni 2013 #6 Skrevet 12. juni 2013 Jeg har jogget litt med min lille på ett år. Jeg plasserte han på min høyre siden, ba om "på plass" og så spurte jeg om vi skulle jogge. "Jogge" betyr da å holde seg ca "fot" mens vi løper. Minte han på kommandoen ganske ofte i begynnelsen, etter et par ganger trengte jeg ikke si det mer enn én gang. Vi jogger veldig korte intervaller med mange snusepauser og fri-gåing.
*Nellik* Skrevet 12. juni 2013 #7 Skrevet 12. juni 2013 Min hund ble redd med en gang, men jeg jogget saakte ved siden av, og lokket han til meg med lys og veldig blid stemme, og da tok det ikke lang tid før han løp ved siden av.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #8 Skrevet 12. juni 2013 Bare husk at asfalt kan være skadelig for poter og ledd... Gjelder de som sykler med hund også. Anonymous poster hash: 3414c...4d5
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #9 Skrevet 12. juni 2013 For å høre Hva dyrlegen mener så tok jeg nettopp en telefon. Hunden min er en syv måneder gammel cocker. Hun mente at så lenge jeg ikke tar den med på kjempelange turer, tar det rolig og ikke jogger på asfalt så er det ok. Anonymous poster hash: 45ceb...6ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå