Gå til innhold

Pene jenter = fæle jenter...?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hentet fra en annen tråd:

"Jeg har møtt kvinnfolk som er gjennomsyret av bitterhet, snerpete, spydig, selvsentrerte og rett og slett direkte frekk

.......

Dessverre er det slik at mange "fine" jenter innehar mange av disse egenskapene."

Seriøst?!

Anonymous poster hash: eb3f3...bec
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror grunnen til at de "fine" jentene oppfører seg sånn, er fordi de selv synes de er kjempepene og nesten forventer at de skal få positiv feedback av alle!! Fra mine øyne er det lett å se hvem som er pene både på utsiden og innsiden, og de som bare er "pene" men frekke innvendig!

Det er trist å se, men det er mange som er sånn..

Anonymous poster hash: 45ddb...77e
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Seriøst?

Jeg tenker det motsatte. De fleste jenter jeg har møtt, som har vært vakre utvending, har har har vært de hyggeligste, fordi de som oftest har hatt høyere selvtillit, dermed mindre bruk for å være slemme mot andre.

De verste jentene jeg har vært borte i, har vært jenter som er unaturlig pene, gjerne lubne, men likevel veldig opptatt av utseende. De virker gjerne mest bitre, spesielt på andre jenter (som gjerne er pene) og sliter gjerne mest med selvtilliten og har høyere behov for å tråkke på andre.

Anonymous poster hash: 3f43e...a82
  • Liker 10
Skrevet

De verste jentene jeg har vært borte i, har vært jenter som er unaturlig pene, gjerne lubne, men likevel veldig opptatt av utseende. De virker gjerne mest bitre, spesielt på andre jenter (som gjerne er pene) og sliter gjerne mest med selvtilliten og har høyere behov for å tråkke på andre.

Ja det er sant, de verste jeg har møtt er også sånn, bare at de er tynne og sier at de er så feite hele tiden!

Men har bland annet også møtt de som er naturlig pene, men som er en djevel innvendig, er ikke så mange av de men de fins!

Gjest BabyBlue
Skrevet

Det er mange av de veldig pene jentene som alltid har fått viljen sin pga. utseende sitt, og som så forventer at ting skal være sånn. Men så er det også mange pene jenter som har en minst like pen personlighet, så det er virkelig ikke slik at det alltid er sånn :)

På en annen side er de verste jentene de med dårlig selvtillit og selvbilde. Og de finnes i alle former og varianter, både pene og ordinære i utseende. Problemet med de er at de må tråkke på andre for å føle seg ok, noe som virkelig gjør de bitre, snerpete - og direkte frekke. De som er tilfreds med seg selv, uansett utseende, har som regel ikke de egenskapene.

Gjest Lincoln
Skrevet (endret)

Mange pene jenter vet at de kan oppføre seg så jævlig de vil, og fremdeles ha et hoff med gutter som vil gjøre hva som helst for å komme i nærheten av dem.

Dessverre for dem så varer denne glansperioden kun et par år, og så blir de alenemødre som lever på NAV.

Har et par slike på facebook, som er interessante case-studier. Hun ene skriver utelukkende facebook-oppdateringer hvor hun ber om en eller annen tjeneste (kan noen kjøre meg dit, kan noen hente meg der, kan noen gi meg sprit, kan noen låne meg penger osv. osv.). Det er alltid minst tre gutter som svarer positivt. Så denne oppførselen blir jo forsterket ved at hun aldri møter motstand. Det blir et tungt fall den dagen hun er blitt for rynkete og brei over ræva til at noen gidder å svare henne.

Edit: Kan legge til at disse damene ikke er naturlige skjønnheter, men den typen som har ett tonn med sminke og brunkrem, silikonpupper deluxe og extensions ned over rompa. Kanskje feil å kalle dem pene når jeg tenker meg om.

Endret av Lincoln
  • Liker 3
Gjest Svampebob1
Skrevet

"Jeg har møtt kvinnfolk som er gjennomsyret av bitterhet, snerpete, spydig, selvsentrerte og rett og slett direkte frekk

.......

Dessverre er det slik at mange "fine" jenter innehar mange av disse egenskapene."

Seriøst?!

Det er mennesker som trenger å forklare hvorfor de feiler innen dating.

Det er lettere å skylde på andre enn å se på seg selv. Det første de må lære seg er å tåle avvisning.

Slik generalisering tror jeg ikke noe på.

Det er mange pene jenter som søker et fast forhold som kanskje er mer skeptiske, i og med at det er så mange som fokuserer på kropp og utseende. Akkurat det har jeg ikke vanskelig for å forstå heller.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er mennesker som trenger å forklare hvorfor de feiler innen dating.

Det er lettere å skylde på andre enn å se på seg selv. Det første de må lære seg er å tåle avvisning.

Slik generalisering tror jeg ikke noe på.

Det er mange pene jenter som søker et fast forhold som kanskje er mer skeptiske, i og med at det er så mange som fokuserer på kropp og utseende. Akkurat det har jeg ikke vanskelig for å forstå heller.

Signerer!! Det er ikke sånn at pene jenter er generellt fæle. Men om en gutt blir innpåsliten, klengete og tror han kan ta for se uten at han faktisk kan det, har pene jenter (les: jenter med selvtillit) kanskje lettere for å si ifra! Pene jenter er nok mer kresne, men fæle? Den generaliseringen funker ikke.

Anonymous poster hash: 5d5f6...710

• Liker 1
Gjest Svampebob1
Skrevet

Signerer!! Det er ikke sånn at pene jenter er generellt fæle. Men om en gutt blir innpåsliten, klengete og tror han kan ta for se uten at han faktisk kan det, har pene jenter (les: jenter med selvtillit) kanskje lettere for å si ifra! Pene jenter er nok mer kresne, men fæle? Den generaliseringen funker ikke.

Anonymous poster hash: 5d5f6...710

Jeg vet det finnes lassevis med pene jenter som er for snille og som havner med gutter som utnytter de i stedet.

Jeg er sikker på at mange av disse jentene kan føle at slike kommentarer er ganske provoserende ;-).

Gjest .-L-.
Skrevet

Nah, jeg er ikke enig i det. Er selvfølgelig noen, men det er ingen korelasjon mellom det å være pen, og det å være frekk.

• Liker 2
Skrevet

Den peneste jenta jeg kjenner er en av de peneste innvendig også. Ellers kjenner jeg både pene og stygge jenter som er fæle. Tror egentlig det er ganske tilfeldig hvilket utseende en fæl jente har. De kommer i alle hårfasonger, ansiktstrekk, vektklasser og yrker fra min personlig erfaring.

Gjest Gjest
Skrevet

Den peneste jenta jeg kjenner er en av de peneste innvendig også. Ellers kjenner jeg både pene og stygge jenter som er fæle. Tror egentlig det er ganske tilfeldig hvilket utseende en fæl jente har. De kommer i alle hårfasonger, ansiktstrekk, vektklasser og yrker fra min personlig erfaring.

Min også.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det noe å henge seg opp i? Hvem er mest fæl...De pene eller mindre pene?

Anonymous poster hash: a91c2...f86
Skrevet (endret)

.......

Seriøst?!

Du hentet denne fra meg, og det er seriøst. Hvorfor skal det ikke være det.

Det gjelder både kvinner og menn.

Hvorfor har du kuttet bort: Heldigvis er det ikke ofte jeg treffer slike kvinner. Men de gangene jeg gjør, så blir jeg satt ut like mye hver gang.

Heldigvis er det ikke ofte jeg treffer slike kvinner. Men de gangene jeg gjør, så blir jeg satt ut like mye hver gang.

Var det ikke relevant, eller tar du vanligvis stoff ut av kontekst?
Endret av SemperFi
Skrevet

Seriøst?

Jeg tenker det motsatte. De fleste jenter jeg har møtt, som har vært vakre utvending, har har har vært de hyggeligste, fordi de som oftest har hatt høyere selvtillit, dermed mindre bruk for å være slemme mot andre.

Jeg gikk inni tråden for å skrive de eksakt samme synspunktene som du har. Men nå slipper jeg jo det:-)

• Liker 2
Annonse
Skrevet

Det har nødvendigvis lite å gjøre med utseende, men væremåte og holdninger preget av det man har lært av verdier, eller påvirkning fra andre.

AnonymBruker
Skrevet

Du hentet denne fra meg, og det er seriøst. Hvorfor skal det ikke være det.

Det gjelder både kvinner og menn.

Hvorfor har du kuttet bort: Heldigvis er det ikke ofte jeg treffer slike kvinner. Men de gangene jeg gjør, så blir jeg satt ut like mye hver gang.

Heldigvis er det ikke ofte jeg treffer slike kvinner. Men de gangene jeg gjør, så blir jeg satt ut like mye hver gang.

Var det ikke relevant, eller tar du vanligvis stoff ut av kontekst?

Skjønner ikke hvorfor du hisser deg opp. Poenget var vel ikke hvor ofte du traff på kjipe jenter - men at de gangene du har gjort det, så er det de "pene".

Ingen som tror du mener at alle pene jenter er fæle. Jeg tolket det i hvert fall ikke sånn. Og det var jeg som startet tråden.

Anonymous poster hash: a4eec...2ef

Skrevet

Gleder meg til den dagen menn lærer seg at damer er mennesker, og at damer lærer seg at menn er mennesker... Noen er hyggelige, andre er duste. Noen er pene, andre er stygge.

• Liker 2
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du hisser deg opp. Poenget var vel ikke hvor ofte du traff på kjipe jenter - men at de gangene du har gjort det, så er det de "pene".

Ingen som tror du mener at alle pene jenter er fæle. Jeg tolket det i hvert fall ikke sånn. Og det var jeg som startet tråden.

Anonymous poster hash: a4eec...2ef

Jeg er langt ifra hisset opp.

Jeg bare spør hvorfor du sensurerer teksten, og det burde du best kunne svare på.

Skrevet

Mange av mine venninner er veldig pene, men bare ei av dem er superbitch.

Hun er alltid svært lettkledd på byen, har undertøysbilder som profilbilde på Facebook og sender bilder til Playboy. Hun vet hun ser bra ut. Hun er altså den jeg kjenner som spiller mest på utsèendet, og er også den største bitcha jeg kjenner.

Så ja, det kan hende at utsèendet kan gå hånd i hånd med personlighet. Men det gjelder ikke alle ;) De fleste vennene mine er kjempebra mennesker! = )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...