Bridezilla2013 Skrevet 11. juni 2013 #1 Skrevet 11. juni 2013 Sitter og tenker på hvem som skal ha det og når jeg tenker meg om så aner jeg ikke hva som er vanlig Jeg tenker da, brudgom, hans forlovere(2 stk) og ringbærer som er vår sønn på 3 år med lik dress som sin far ( <3 )Er dette riktig?
Bridezilla2013 Skrevet 11. juni 2013 Forfatter #3 Skrevet 11. juni 2013 Også glemte jeg min bror som skal følge meg opp kirkegulvet :/
Gjest Adriane Skrevet 11. juni 2013 #4 Skrevet 11. juni 2013 Og gjerne også din far og brudgommens far :-) Er det vanlig, at far og svigerfar også har brystbukett? (Jeg tror ikke jeg får svigerfar til å bære det, men...) Hvordan blir det da for meg, som ikke har noen far - blir det da bror som bærer brystbukett istedet? Og/eller en som har vært som en pappa for meg i alle år siden pappa døde (ikke biologisk familie, men følelsesmessig er han absolutt familie)? Blir usikker nå. Vi hadde opprinnelig tenkt at (bare) brudgommen og forloveren hans har brystbukett; og evt brudgommens sønn (snart voksen).
Petalouda Skrevet 11. juni 2013 #5 Skrevet 11. juni 2013 Man kan sette brystbukett på dem man vil, på dem man føler har en litt spesiell rolle i bryllupet. På toastmasteren for eksempel. Hvis vil skulle hatt sånne ville jeg tenkt brudgom, våre pappaer, forloveren og sønnen min. Og eventuelt svigersønnen min (samboeren hans er min datter og forlover)
Gjest Adriane Skrevet 11. juni 2013 #6 Skrevet 11. juni 2013 Okei, så det er ingen bestemt/klar tradisjon på hvem som skal ha (og evt hvem som ikke skal ha) brystbukett; det er helt fritt?
Semydfe Skrevet 11. juni 2013 #7 Skrevet 11. juni 2013 Er det vanlig, at far og svigerfar også har brystbukett? (Jeg tror ikke jeg får svigerfar til å bære det, men...) Hvordan blir det da for meg, som ikke har noen far - blir det da bror som bærer brystbukett istedet? Og/eller en som har vært som en pappa for meg i alle år siden pappa døde (ikke biologisk familie, men følelsesmessig er han absolutt familie)? Blir usikker nå. Vi hadde opprinnelig tenkt at (bare) brudgommen og forloveren hans har brystbukett; og evt brudgommens sønn (snart voksen). Det er nok ikke noe alle gjør, men ganske vanlig. Jeg ville allikevel ikke tenkt noe over det som gjest. Tror ikke de legger så mye merke til hvem som har knapphullsblomst eller ikke. Gjør som dere har planlagt. Syntes du har gode grunner til at dere har valgt som dere har gjort.
CathFoto Skrevet 11. juni 2013 #8 Skrevet 11. juni 2013 Det mest vanlige er: brudgom, forlover, brudens far/ledsager/stefar og evt guttebarn som har en rolle i sermonien.
cecilie85 Skrevet 11. juni 2013 #9 Skrevet 11. juni 2013 Jeg tenker i utgangspunktet brudgom, brudgomens forlover og brudens far hvis han følger bruden opp kirkegulvet. (+ Eventulet andre hvis man har lyst) Mamma følger meg opp så da får ikke pappa brystbukett. Enkelt og greit.
cecilie85 Skrevet 11. juni 2013 #10 Skrevet 11. juni 2013 (endret) Innlegget kom to ganger Endret 11. juni 2013 av cecilie85
Gjest Adriane Skrevet 11. juni 2013 #11 Skrevet 11. juni 2013 Det er nok ikke noe alle gjør, men ganske vanlig. Jeg ville allikevel ikke tenkt noe over det som gjest. Tror ikke de legger så mye merke til hvem som har knapphullsblomst eller ikke. Gjør som dere har planlagt. Syntes du har gode grunner til at dere har valgt som dere har gjort. Takk for svar - da tror jeg vi holder oss til opprinnelig plan ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå