Gå til innhold

Er melon skadelig for dyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at frukt med mye fruktsukker kan være dødelig for katter, men hvordan er det med melon? Katten min elsker honningmelon nemlig. Har flere ganger tatt den på fersken i matsøpla, der den kun har vært ute etter melonskallene for å sutte på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meloner er som regel helt ok, det er verre med rosiner og annen tørket frukt som har veldig høye prosenter av fruktsukker.

Mange katter elsker vannmelon feks, og det er ikke fordi det smaker søtt, katter har ikke evnen til å smake søtt, men sannsynligvis pga høyt vanninnhold.

Så gi gjerne litt honningmelon om han virkelig elsker det, bare ikke for store mengder :)

Og så kan det jo hende at det er gleden over å stjele melonen fra søpla som er greia. :fnise:

Skrevet

Min pus elsker honningmeloner. Han spiser agurk også av og til, men honningmeloner er best..hehe. Jeg passer på å ikke gi den altfor ofte, pga sukkerinnhold. Jeg mistenker at det er en slags vitamin eller mineral i melon og agurk som gjør at han liker å spise dem Men kan egentlig være hans alternativ til vann også.

Han får PlaqueOff tilskudd og siste veterinærbesøk i år har visst at han har fortsatt gode tenner. Pusen er 6 år og har vært glad i honningmeloner hele tiden

Gjest HappyWaffle
Skrevet

har gitt kattene mine melon :) de har ikke tatt skade av det, men er forsiktig med mengden :) mine er snart 13 uker gamle så begrenser så klart inntak av div ting de får smake på. men gir de ALDRI tørket frukt som rosin osv :) så bare gi katten din melon hvis den liker det med god samvittighet :) men pass på mengden, å se om den reagerer på det (anderledes avføring osv) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...