AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #1 Skrevet 11. juni 2013 Jeg gifter meg i februar neste år, og har ennå ikke begynt å se etter kjole. Jeg er litt større enn normalen, bruker ca str 44 - 46 og har fått det for meg at jeg aldri kommer til å finne en kjole som 1:passer eller 2: ikke ser ut i måneskinn på meg. Kan noen gi meg et par oppmuntrende ord om at det går greit å finne kjoler i disse str? Har sett litt på finn for "inspirasjon" og der er jo alle kjolene i str 36 - 38 omtrent... Magen min er hovedproblemet her, men ønsker ikke en kjole alla denne: http://bloggfiler.no/keynote.blogg.no/images/1140015-8-1303579412829.jpg da den vil føle meg gravid i den.. Noen som vet om andre snitt som kan se ok ut selv om man har litt mage? Anonymous poster hash: f5c33...0aa
Gjest Adriane Skrevet 11. juni 2013 #3 Skrevet 11. juni 2013 Du kommer garantert til å finne en kjole som er fin til deg! Finnes masse flotte kjoler, som sitter like godt (eller enda bedre) på litt mer formfulle bruder Som Tallulah sier, å prøve i salong kan være en god idé, men sjekk ut litt hvilke salonger som er ålreit mot alle, uansett størrelse (for det er det dessverre ikke alle som er). Ellers tok jeg meg friheten å gjøre et søk på Finn for deg, og fant mange fine kjoler der i din størrelse
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #4 Skrevet 11. juni 2013 Takk for litt oppmuntring dere, jeg har også lest om salonger som er ufine mot oss litt større så har fått helt skrekken selv om jeg ennå ikke har vært i en salong! Anonymous poster hash: f5c33...0aa
Gjest Kiara! Skrevet 11. juni 2013 #5 Skrevet 11. juni 2013 Takk for litt oppmuntring dere, jeg har også lest om salonger som er ufine mot oss litt større så har fått helt skrekken selv om jeg ennå ikke har vært i en salong! Anonymous poster hash: f5c33...0aa Jeg er stor. Jeg har klart det mesterstykket å bestille og kjøpe en kjole hos en designersalong i utlandet som overhodet ikke er vant til å kle opp en frodig dame. Jeg har aldri følt meg mer tatt vare på og sett enn forrige gang jeg var der for å hente kjolen min! Vi er kanskje større, men vi er også bruder som gleder oss, er i tvil om valg og sliter med egne følelser for både bryllupet og kjolen. Ta en telefon til passende salong forhør deg litt om størrelser etc, og mer frie hofter på kjolen er det sjelden noe problem å prøve kjoler. Usikkerheten rundt egen kropp må du bare legge fra deg når du kommer inn døren - Du skal prøve kjoler!!!!! :D
Semydfe Skrevet 11. juni 2013 #6 Skrevet 11. juni 2013 Det kommer til å gå så bra!!! Jeg er ca samme størrelse som deg, og jeg har funnet masse kjoler som har passet til min fasong. Prøvestørrelsen er stort sett i litt mindre størrelser. De jeg prøvde før jeg bestilte var vel i str 40-42, men da damene i butikken hjalp til fikk jeg allikevel et godt bilde av hordan kjole i riktig størrelse ville bli. Og hvis det er en seriøs salong så får de deg til å følge deg vel og tatt vare på uansett. Jeg har Arketa fra St. Patrick med en enkel bolero over. Bryllupet var for 2 1/2 uke siden, og det blir hardt å skilles fra kjolen igjen for den var så flott og jeg følte meg fantastisk bra! Du kommer helt sikkert til å føle det samme når du har funnet din kjole :-)
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #7 Skrevet 11. juni 2013 Kanskje jeg kan kjøpe din da Semydfe, den kjolen er fantastisk fin!!!!!! (ts forresten) Jeg ser for meg å komme inn i en salong hvor de enten lar meg prøve og alt er for smått, eller bare får beskjed om at "beklager, ingenting her i din størrelse". Mareritt... Anonymous poster hash: f5c33...0aa
Semydfe Skrevet 11. juni 2013 #8 Skrevet 11. juni 2013 Kanskje jeg kan kjøpe din da Semydfe, den kjolen er fantastisk fin!!!!!! (ts forresten) Jeg ser for meg å komme inn i en salong hvor de enten lar meg prøve og alt er for smått, eller bare får beskjed om at "beklager, ingenting her i din størrelse". Mareritt... Anonymous poster hash: f5c33...0aa Send meg en PM hvis du vil se noen bilder. Det er ikke lov å legge annonser for salg i trådene, men ja den skal selges.
Arkivskap Skrevet 11. juni 2013 #9 Skrevet 11. juni 2013 Jeg er også stor. Fikk kjempebra oppfølging når jeg kjøpte kjole. De folka var proffe! Magen min ble nesten helt vekk i kjolen jeg kjøpte! Du finner helt sikker noe når du først begynner å prøve! Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #10 Skrevet 11. juni 2013 Takk for det Arkivskap.. Sendt deg pm jeg Semydfe Anonymous poster hash: f5c33...0aa
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #11 Skrevet 11. juni 2013 Du kommer nok til å finne den rette brudekjolen bare du våger å prøve det som finnes. Vær åpen for de ulike variantene av kjoler. Prøv gjerne både stroppeløs, med stropper, halterneck etc. Så kan det kanskje være greit å lese seg litt opp på nett om hvilken type hals (v-hals, båthals etc.) som kan være det mest flatterende for din kropp. Det ordner seg nok. Jeg var i et bryllup en gang til ene tanta mi. Tor hun var omtrent på din størrelse, men hun hadde på seg en flott brudekjole likevel! Det ordner seg nok! Anonymous poster hash: 30241...540
skravlus Skrevet 11. juni 2013 #12 Skrevet 11. juni 2013 Jeg selger også en nydelig kjole i din størrelse. Virker "slankende" i fasongen. Den er ny og ubrukt (jeg skal gifte meg i september, men av diverse årsaker passer ikke kjolen til vår type bryllup. Type strandbryllup). Send meg gjerne en PM hvis du vil vite mer
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #13 Skrevet 11. juni 2013 Jeg er normalt størrelse 42, og det var ikke noe problem for meg å finne kjole! Noen av de jeg prøvde var også for store.... Dette skal du ikke være redd for. Anonymous poster hash: 67905...a0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå