AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #1 Skrevet 11. juni 2013 Skal i disse dager kjøpe oss hund, en liten tispe, rasen vil jeg ikke røpe i frykt for å bli gjenkjent dette blir prinsessa i familien så vi har kjøpt bånd, kobbel, hundeseng osv i rosa. Det meste i rosa har kjøpt mye på nettdyret og ipet. Har kjøpt alt jeg mener vi trenger, inkl stålbur til å ha hjemme til natta, reisebur til bilen, ez-groom sjampoer osv. Ja jeg har kjøpt det meste mangler vel bare saks og klippemaskin. Hvis jeg kjøper det brukt på finn vil jeg få det for rundt 1500. Noen mener visst at jeg har gått bananas, deriblandt min venninne. Bananas? Jeg har kjøpt inn det nødvendige av hundeutstyr vi trenger. Synes dere ærlig talt 5000 er mye? Det er inkludert en forsekk til 500 kr, og frakt på ca 200 kr tilsamnen. Blir litt sjokkert her jeg... Vi er voksne mennesker med god økonomi og faste jobber, og livet ligger absolutt til rette for den hunden vi har ønsket oss så lenge... Vi har eget hus også, dette er ikke noe impulskjøp. At jeg har kjøpt div utstyr i rosa for moro skyld fordi vi synes det er søtt, regner med det er der skoen trykker for de fleste, at vi har kjøpt rosa. Har virkelig ikke kjøpt det dyreste vi fant heller, stålbur og reisebur fikk vi for 1300 kr på en nettbutikk. Synes vi må ha såpass som et bur inne og ett i bilen. Hjelpe meg, sitter med en ekkel bismak her, det er vel ikke å gå bananas å kjøpe mat og utstyr for 5000? Vi har aldri hatt hund å måtte begynne på scratch med alt. Er jeg gått bananas? Det eneste "dyre" jeg føler vi har kjøpt er shampo og børster fra 2dogs for til sammen 1300. Men synes at hunden må ha ordentlig pelsutstyr. Hunden koster 10 000 for å nevne det og vi har budsjettert med at hunden trenger utstyr! Ble rotete dette, vil ha innspill bare Anonymous poster hash: 91963...43d 1
Lille Solstråle Skrevet 11. juni 2013 #2 Skrevet 11. juni 2013 Hund kan jo være dyrt å ha. Spesielt hvis det er en som trenger skikkelig pelsstell med ditten og datten. Så lenge du bare kjøper det du trenger, og ikke en rosa tiara og halsbånd med ekte diamanter så er vel det greit Du vet selv hvor mye du har råd til å bruke på hunden 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #3 Skrevet 11. juni 2013 Har aldri hørt om noen som har brukt så mye på førstegangsutstyr! 5000 er vannvidd. Anonymous poster hash: 72bcc...3a6
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #4 Skrevet 11. juni 2013 Har aldri hørt om noen som har brukt så mye på førstegangsutstyr! 5000 er vannvidd.Anonymous poster hash: 72bcc...3a6 Ehh... Javel.. Hva brukte du da? 100 kr til et halsbånd og kobbel? Å dusjet den i first price håndsåpe? Bare lurer....Anonymous poster hash: 91963...43d 3
Sugerøret Skrevet 11. juni 2013 #5 Skrevet 11. juni 2013 hahahaha! Herlighet morsomt å lese.Jeg er typen som kunne gått slik bananas når det kommer til hund.Ellers er jeg kjiip. 5000 er da litt mye men du har da fått en del for pengene. Rosa er ikke min farge, men lilla der i mot Husk at det du MÅ ha er : Chipping,vaksine, et ordentlig kobbel ,mat& vannskål,mat (duuh...) samt forsikring! 2
daemonia Skrevet 11. juni 2013 #6 Skrevet 11. juni 2013 5000 er ikke så mye egentlig. Maten jeg kjøper koster 600 for en sekk. Halsbånd og line betalte jeg vel et sted mellom 100 og 200 kroner for hver. Seng betalte jeg 700 for, og den er ikke av den svære sorten. Men det er kvalitet som i motsetning til en rimeligere en jeg kjøpte til rundt 200 kroner ikke har raknet i sømmene av litt hopping og valpe-herjing. Børster blir fort dyrt. Jeg som har hund med lang silkemyk pels må helst ha en ordentlig børste med grisebust. Bare børsten kostet 600 kroner. Shampoen jeg bruker koster 220 kronern på Hund1. Pluss frakt. Matskål og vannskål som tåler oppvaskmasking i passe størrelse kostet ca 200 kroner hver. Transportbur bør være ordentlig, så slike som kan legges sammen som en får på Europris hadde jeg ikke stolt på. Så her la vi ut ekstra også. Nei, det blir fort 4-5000 kroner, og har en ikke råd til det som er best for hundens helse, sikkerhet, og det som best ivaretar hundens pelskvalitet så har en ikke råd til å ha hund. Det er jo mye dyrere å kjøpe det billigste av alt, for så å måtte bytte ut senga eller lekene flere ganger gjennom året enn å gjøre en god engangsinvestering
Fluffe Skrevet 11. juni 2013 #7 Skrevet 11. juni 2013 (endret) Tror jeg brukte 3000 på ting når jeg fikk hunden min. Senga i seg selv kosta 1000kr og den lever i beste vellgående tre år senere. Jeg har ingen bur btw Endret 11. juni 2013 av mirandaa
FantasDick Skrevet 11. juni 2013 #8 Skrevet 11. juni 2013 Synes ikke 5000,- på hundeutstyr er mye i det hele tatt. Det er jo en del som "trengs". Bare buret som står i bilen koster 3000,-. Kjøpte ikke bur til å ha inne, men fikk med ett i avtalen, dette kostet 1800,-. Da har du 200,- igjen til alt annet. Det kommer kanskje litt an på størrelsen på hunden; store hunder krever ofte dyrere utstyr. 1
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 11. juni 2013 #9 Skrevet 11. juni 2013 Du kunne fått det mye billigere om du hadde kjøpt ting brukt. Jeg synes 1000 kroner er mye for shampoo og balsam hvis du kun har en familiehund. Om du har en showhund/utstillingshund er det jo en annen ting. Jeg synes du har brukt mye penger, men jeg synes at det er ditt valg, og venninna di burde ikke dømme deg:)
Gjest Belle Gunnes Skrevet 11. juni 2013 #10 Skrevet 11. juni 2013 Hvor mye du bruker på utstyr, har vel ingen andre med? Dine penger, dine valg. Greit å kjøpe kvalitet med en gang. Men du kan regne med å bruke samme sum i løpet av kort tid, for du ender opp med å kjøpe mer nytt og andre ting du merker du savner etter en stund. Men rosa?? Jeg regner med at akkurat det valget var ditt alene, og ikke evnt mannen sitt 1
Favole Skrevet 11. juni 2013 #11 Skrevet 11. juni 2013 Tør ikke tenke på hvilke summer jeg har brukt på mine bikkjer, bikker langt mer enn 5000 ihvertfall. Hva du bruker dine penger på er det da ingen andre som har noe med å gjøre. Så lenge det ikke går ut over noe annet er det jo ingenting i veien med å bruke penger på pelsen, eller hva som helst annet. 2
*Nellik* Skrevet 11. juni 2013 #12 Skrevet 11. juni 2013 Bruk det du vil, det er dine penger. Har selv brukt mye penger på min egen pelsdott, mye unødvendig som ikke blir brukt riktignok, men det er jo slikt man finner ut av etterhvert. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #13 Skrevet 11. juni 2013 Ehh... Javel.. Hva brukte du da? 100 kr til et halsbånd og kobbel? Å dusjet den i first price håndsåpe? Bare lurer....Anonymous poster hash: 91963...43d Brukte 300kr på seng, 500 på mat, sikkert en femtilapp på klotang, 100 for tannbørste og tanngel, kobbel og halsbåndet vet jeg jeg betalte 150kr for, bilburet kjøpte jeg for 400kr på finn og sjampoen vi bruker koster 70. Så.. rundt 2000. Anonymous poster hash: 72bcc...3a6
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #14 Skrevet 11. juni 2013 Bare hundeburet til bilen koster jo nesten 5000 om du kjøper ordentlig. Anonymous poster hash: f8624...d3e 2
HvittHus Skrevet 11. juni 2013 #15 Skrevet 11. juni 2013 Du bestemmer over dine penger og dine innkjøp. Men til den summen har du ikke kjøpt et godt nok bilbur som vil beskytte dere og hunden ved en evnt kollisjon. Du bør absolutt investere i et godkjent bur eller en godkjent bilsele slik som denne:http://butikk.naf.no/product/53454
Leo Skrevet 11. juni 2013 #16 Skrevet 11. juni 2013 5.000 er INGENTING! Bare ett av bilburene koster mer enn det og vi har to til... 2
Gjest Spiderpig Skrevet 11. juni 2013 #17 Skrevet 11. juni 2013 Jeg jobber i dyrebutikk og har selvfølgelig mange valpe-eiere innom. De som kjøper "hele" pakka bruker stort sett mellom 2000 og 4000kr på alt. Alt ettersom størrelse. De ferreste kjøper bilbur når hunden er valp, men bare et ordentlig bilbur kommer på minst 3500 hos oss. Idag solgte jeg utstyr til to førstegangs-eiere. De som skulle ha pomeranian handlet for 2500kr, han som skulle ha Berner Sennen-hund brukte 4800kr. Bare senga han kjøpte kostet tusen kroner, så det blir fort penger ut av det. 2
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2013 #18 Skrevet 11. juni 2013 Vel, det ble veldig mye for meg ja. Her har godguten bare sin egen madrass, to skåler og to kobler. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #19 Skrevet 11. juni 2013 Vi har nok brukt endel over 5000kr. Et innebur til 1000kr og et bilbur til 4000kr. + halsbånd, seler, mat, skåler og masse diverse. Det er jo babyen vår <3Anonymous poster hash: fc533...a5d
Gjest Lolita8 Skrevet 11. juni 2013 #20 Skrevet 11. juni 2013 Jeg kjenner meg godt igjen. Jeg liker å ha utstyr til enhver anledning(da til hundesporter, hundeleker, godteri, halsbånd/lenker, seler, liner o.l), og bur er jo en nødvendighet i bil ihvertfall. Så lenge dere har råd, så ser jeg ikke problemet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå