Gå til innhold

Hva slags kjøkkenvask?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags vaskekum hadde dere gått for på kjøkkenet, og hvorfor?

60 cm eller 80 cm?
Og hva skulle dere hatt?
1 stor kum?
1 stor kum og 1 liten ved siden av?
Avrenningsbrett?

Gjest Allergikeren
Skrevet

Hos oss tror jeg det blir to store kummer, sikkert 60cm. Mer praktisk med tanke på store gryter og sånt som skal vaskes og skylles. De små tror jeg ikke hadde blitt brukt, jeg har aldri følt behovet for en liten sånn spesifikt. Det blir vel avrenningsbrett også, tenker jeg, jeg har i alle fall aldri vært inne på tanken om å ikke ha. :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to store kummer (60 cm) her jeg bor nå, og skal definitivt gå for en stor (80 cm) og en mellom/liten neste gang. Det er nå ikke plass til risten og stekebrettene man bruker i komfyren i vasken, og det er også slitsomt å vaske wok-panna og andre større gjenstander. Mine foreldre har en stor og en liten, og det er mye bedre synes jeg. Da får man god plass i den største kummen til å ta oppvasken, og dersom man er tørst e.l. kan man bruke den lille vasken til det. Vil også anbefale avrenningsbrett :)

Anonymous poster hash: c8a15...ce1
Gjest Funky Punk
Skrevet

Har en normal kum (sikker 60cm) og jeg haater det. Ønsker meg så veldig en større kum. Gjerne bare 1 kum, men som er veldig stor. Til vanlig går det jo greit med en vanlig liten en, men når man skal vaske store gryter, kjeler, stekeplater osv osv så er det så mye bedre med en stor kum.

Og gjerne en høy sånn...nå står det helt stille for meg hva ordet er :fnise: en sånn som vannet kommer ut av :ler:

Om man har en som er litt høy så blir det enklere om man skal fylle en høy kjele, vaskebøtte eller lignende

Gjest Allergikeren
Skrevet

Kran, Funky Punk? Det er vel et annet ord for det også, men det står helt stille her og. Her også blir det en høy kran, med sånn dusj på. Det blir forresten 80cm på kummen(e) vi skal ha, det er sikkert 60 vi har nå.

Gjest Magdalene
Skrevet

Har en stor kum. Veldig fornøyd med det

Skrevet

En stor og en liten!

Ellers enig med FunkyPunk om at kranen bør være høy. Gjerne også med skjult slange slik at man dra ut kranhodet og spyle innunder ting.

Selv drømmer jeg om matkvern i vasken, men det er kanskje ikke lov lenger?

Gjest Funky Punk
Skrevet

Kran ja :ler: Noen ganger står det bare bom stille i denne hjernen, hehe

Skrevet

Ein stor og ein liten. Eg må ha to - kan ikke vaske opp uten. Vår store er berre 60 cm, men det syns eg er ok. Men me har høg krane - det er viktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...