Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2004 #1 Skrevet 11. april 2004 Jeg elsker å skrive (har vel en forfatter drøm i magen min..) Men jeg har fått skrive sperre i påsken. Kan ikke noen av dere kreative sjeler der ute gi meg noen "oppgaver" sånn at jeg kan hamre løs på tastaturet. Hva ville du likt å lese om? Vi husker jo alle stiloppgavene fra skolen, det er sånne jeg trenger Venter i spenning! skrivemia
~Viva~ Skrevet 11. april 2004 #2 Skrevet 11. april 2004 Har ingen oppgaver til deg, ville bare fortelle at jeg har hatt det på amme måte (skrivesperre) over lengre tid, og jeg elsker også å skrive. Så nå er det en til som venter på svar på denne tråden :-)
Gjest King James VI Skrevet 11. april 2004 #3 Skrevet 11. april 2004 tja...du kan vist du husker drømmer lage en handlig ut av dem, vis de er inntresange da:..jeg holder personlig på med 2 historier. som jeg begynnte på for en stund siden. men noen handlig kan jeg ikke gi deg. men du kan jo prøve og lage en handling fra drømmer du har hat
Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2004 #4 Skrevet 11. april 2004 Jeg har prøvd, men finner ingen inspirasjon i det nå. Skriver fire fem sider med kjedelig møl.. Også sletter jeg det.. Trenger noen gode "oppgaver"
Gjest King James VI Skrevet 11. april 2004 #5 Skrevet 11. april 2004 tja du kan dra rundt der du bor og prøve og få innspirasjon av det. eller et sted du har vært. det er litt vanskelig og si egentlig siden jeg prøver sjøl og finne ut hvordan jeg skal forsette min handling. men du kan ta og vel du kan ta og bruke egene efaringer. men det har du kanskje gjort. det som kan hjelpe er vist du bygger et alter ego...men jeg er ikke noe god til og gi deg hva eller hvordan oppgaven skal være når jeg må finne en for meg selv.
Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2004 #6 Skrevet 11. april 2004 tenk så gøy å lese to forskjellige tolkninger av samme oppgave.. (eller flere for den saks skyld) :-)
Gjest skrivemia Skrevet 12. april 2004 #10 Skrevet 12. april 2004 Jeg trenger bare en oppgave for å komme i gang..er det ingen som har noen gode ideer? Jeg har jo ingen selv..
Rapitap Skrevet 12. april 2004 #11 Skrevet 12. april 2004 Her er en stiloppgave: "Bestemors vinduskarm."
Gjest StoreSky Skrevet 12. april 2004 #12 Skrevet 12. april 2004 Har ingen oppgaver til deg' date=' ville bare fortelle at jeg har hatt det på amme måte (skrivesperre) over lengre tid, og jeg elsker også å skrive. Så nå er det en til som venter på svar på denne tråden :-)[/quote'] En BRA ungdom/voksen roman.. Lars Saaby Cristensen og Gudmund Vinland er jo bra men jeg savner.. kanskje jente perpektiv?! Må jo ikke glemme Tove Milsen da, men de er så "snille".. En bok som inkluderer sex, musikk, film, venner.. etc. Men viktigere er jo egentlig hva DU kan noe om? Hvilket miljø, kunnskaper sitter du inne med. Det verste JEG vet er folk som skriver om miljøer og ting de ikke har greie på - men fått vite gjennom VG/Dagbladet. (hu derre Brodin dama feks..) Ps. Jeg elsker og lese, sluker kanskje opp til 3-4 bøker i uka..
Gjest Anonymous Skrevet 12. april 2004 #13 Skrevet 12. april 2004 Les! Les gode bøker eller noveller (mye bra å finne på internett) og hent inspirasjon fra dem! Det finnes også endel bøker som omhandler skrivekunsten, jeg har en bok full av "oppgaver" som kan være til hjelp. Jeg lider av skrivesperre selv for tiden, og min erfaring er at det ikke nytter å pushe på den, ha tålmodighet! Selv etablerte forfattere opplever dette.Av og til trenger du kanskje en pause for å tenke igjennom ting, utvikle tekster og formuleringer i hodet ditt før du kan sette dem på papiret. En av mine favoritter er å ta en tur med trikken, sette deg på en kafe eller et annet sted der du er omgitt av mennesker.Tyvlytt på samtaler, betrakt kroppspråket, tolk ansiktsuttrykk.Finn på små historier om mennesker du møter på gata.De funker! Men vis for all del litt diskresjon hvis du skal tyvlytte på andre, det er som regel ikke spesielt populært hvis de oppdager det Men, jeg gjentar: LES! De fleste forfattere kan fortelle at den største inspirasjonen henter de fra andre forfattere (og filmer, mennesker de møter etc).
Gjest King James VI Skrevet 12. april 2004 #14 Skrevet 12. april 2004 les Don Quijote mange store forfattere har fått insperasjon av den som f.eks Dostojevski...salaman...rushide..og john irving kanskje den kan gi deg den insperasjon du trenger
Gjest skrivemia Skrevet 13. april 2004 #15 Skrevet 13. april 2004 tusentakk!! Skal ut en tur med trikken nå. Etterpå skal jeg gå en lang tur og sanke inspirasjon... Men om dere har flere gode ideer, kom med dem!! klem :-)
Gjest skrivemia Skrevet 13. april 2004 #16 Skrevet 13. april 2004 Laboheme, hva heter den boken med "oppgavnene"? Tror det er noe sånt jeg trenger. klem
Englepusen Skrevet 13. april 2004 #17 Skrevet 13. april 2004 Kanskje du finner inspirasjon her: http://www.skole.no/fag/stiler.php
Rotta Skrevet 13. april 2004 #18 Skrevet 13. april 2004 Hva med å skrive en novelle som er "sett" igjennom et dyrs øyne? Skriv den litt finurlig slik at leseren ikke skjønner at det er et dyr før helt på slutten. Feks en ulv eller at annet dyr som kanskje blir jaktet på?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå