Gå til innhold

Isofix

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har nettopp kjøpt et besafe x3 sete med isofix. Hadde ingen erfaring med isofix fra før, så ble veldig skuffet da vi skulle montere setet. Med isofix skulle det jo bare være å "klikke" det enkelt på plass. Men vi må stå og dytte og krangle leeenge for å få det på plass. Er det sånn med isofix?

Anonymous poster hash: a957b...292

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg jobber på babyshop, og slik skal det ikke være. Mener du at det er vansklig å få klikket isofix på festene i bilen, eller vansklig å få isofix ut av bilstolen?

Anonymous poster hash: 6bfd5...b0b
Gjest Gjest
Skrevet

Vi har nettopp kjøpt et besafe x3 sete med isofix. Hadde ingen erfaring med isofix fra før, så ble veldig skuffet da vi skulle montere setet. Med isofix skulle det jo bare være å "klikke" det enkelt på plass. Men vi må stå og dytte og krangle leeenge for å få det på plass. Er det sånn med isofix?

Anonymous poster hash: a957b...292

Setet er universal og ikke tilpasset en spesiell biltype. Da blir det slik år det ikke er eksakt til din bilmodell.

Har bilen isofix system er det bedre enn en uten. Tenk deg og ikke gremmes, det var mye verre før og feste bilstoler til barn.

Det er en grunn til at en får levert noen bilmodeller med integrerte sitteplasser for barn. Dette er gjerne ikke de aller første leveår, men når de begynner sitte med kjøreretningen er det flott.

Skrevet

AB: begge deler er vanskelig, bruker rundt et kvarter kun på å klikke på plass isofixen

AnonymBruker
Skrevet

Høres rart ut. Jeg har samme stol og flyttet den nettopp over i besteforeldrenes bil, og det tok meg maks 2 minutter å montere den, og isofixen var bare å klikke på.

Men jeg har plagdes i enkelte biler hvor isofix-festet i bilen har ligget litt for innpakket i setet, slik at vi måtte presse skinnet i setene til side samtidig som vi dyttet inn bilstolen. Det var litt kinkig. Men med babystolen vår (maxicosi cabriofix) fulgte det med noen plastdingser (gule) som man kunne dytte inn i isofixfestet før man festet stolen (vanskelig å forklare, men). Da ble det mye lettere å feste stolen etterpå.

Anonymous poster hash: 2e408...e1b
Skrevet

Me har to bilar med isofix. Basen til mabysetet er skitvanskelig å feste i ein bil, og er berre å trykke innpå i den andre.

I den vanskelige bilen (...) tar eg spenntak mellom forsetet og basen for å få den innpå. Virkar som om isofixfestene ligg for langt nedi setet.

Skrevet

Har du sjekket om det er "pute" som ligger over isofixfestene i bilen? Den er uttagbar i mange biler, bla. Toytoa Avensis har det, noen modeller i det minste.

Det kan gjøre det vanskelig å få på plass, mener å huske at det pleier å følge med føringer til å feste i bilen slik at der enklere å treffe riktig.

Pass også på at festene på stolene er dratt helt ut slik at de står i fastlåst posisjon når du skal sette inn stolen.

AnonymBruker
Skrevet

I enkelte biler kan det være vanskelig å nå isofixfestene.

Selv har vi to Toyota, en Avensis og en Yaris, begge er veldig enkle.

Mens mine foreldre har en Toyota Auris og på den sitter isofixfestene langt bak og det er veldig vanskelig å få festet bilstolene.

Anonymous poster hash: 054e2...3be
Skrevet

Sånn er det i vår bil også, vi knotet usannsynlig lenge for å få satt på plass basen til maxi cosi-setet. Jeg bruker faktisk kortere tid å sette på plass multi-tech'en med forankringsseler og støttebein. :dry: Vi har forresten Mazda 6 stasjonsvogn. (Mulig det er et ''triks'' på det uten at vi har oppdaget det. Har bare satt på plass den basen den ene gangen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...