AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #1 Skrevet 10. juni 2013 Hei, Hvis en har glutenallergi og samtidig prøver å holde seg unna sukker, hvilken alkohol går det an å drikke da? Noen som har tips? Anonymous poster hash: b3ce7...2db
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #4 Skrevet 11. juni 2013 Alkohol = sukker... Anonymous poster hash: e91fa...463
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #5 Skrevet 11. juni 2013 Er det ingenting sprit som er uten sukker heller? Anonymous poster hash: b3ce7...2db
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #6 Skrevet 11. juni 2013 Vet ikke om dette er til nytte, men:http://www.livestrong.com/article/32276-types-hard-alcohol-sugars-carbs/ Anonymous poster hash: b3ce7...2db 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #7 Skrevet 12. juni 2013 unngår du sukker for å gå ned i vekt? Om du skal gå ned i vekt så må du i alle fall ikke drikke alkohol da. Er jo helt sykt mye kcal i det. Da er det bedre å ta en burger på McDonalds enn å drikke ett glass med vodka. Anonymous poster hash: 65467...c2d
Catnip Skrevet 12. juni 2013 #8 Skrevet 12. juni 2013 Du bør ikke drikke alkohol hvis du vil gå ned i vekt, for det er mye kalorier i alkohol, ofte mer jo sterkere alkoholen er. Men om du absolutt vil, lager studievenninnene mine noe som heter "Skinny Bitch". Det er vodka, Fun Light og vann med kullsyre. Smaker jævlig, men du blir full. Selv drikker jeg tørr hvitvin om jeg skal drikke alkohol, er hvertfall bedre enn f.eks øl.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #9 Skrevet 12. juni 2013 Nei, skal ikke ned i vekt. Har glutenallergi og holder meg unna sukker fordi magen min ikke tåler det. Tenkte ikke over at det var sukker i all alkohol. Men hva inneholder minst da?:/ TS Anonymous poster hash: b3ce7...2db
Gjest navnelapp Skrevet 13. juni 2013 #10 Skrevet 13. juni 2013 Nei, skal ikke ned i vekt. Har glutenallergi og holder meg unna sukker fordi magen min ikke tåler det. Tenkte ikke over at det var sukker i all alkohol. Men hva inneholder minst da?:/ TS Anonymous poster hash: b3ce7...2db Som sagt, corona inneheld lite sukkerstoff og er dessutan glutenfri. Vanleg øl er ikkje glutenfritt. Tørre vinar har også lågt sukkerinnhald. Det ser du på "kakediagrammet" som står på hylle på polet, velg vinar som er låge på sødme. Eg trur faktisk dei opplyser om restsukkerinnhald, dette veit betjeninga. Slett ikkje all vin har tilsett sukker.
Gjest navnelapp Skrevet 13. juni 2013 #12 Skrevet 13. juni 2013 Pære- og eplecider uten tilsatt sukker. Det smakar ufyseleg, då vil eg heller anbefale strongbow eller Somersby double press, altså tørre ciderar. På mange pubar får du faktisk kjøpt dei frå fat.
Løvetanten Skrevet 13. juni 2013 #13 Skrevet 13. juni 2013 Det smakar ufyseleg, då vil eg heller anbefale strongbow eller Somersby double press, altså tørre ciderar. På mange pubar får du faktisk kjøpt dei frå fat. Synes de er gode jeg Smaker pæreis. Akkurat passe kunstig og syrlig. 3
Eliza Doalot Skrevet 13. juni 2013 #14 Skrevet 13. juni 2013 Drikk rent brennevin som cognac, whiskey eller akevitt. Det inneholder svært lite karbohydrater og inntas i mye mindre kvantum enn øl og vin. Et alternativ er vodka/gin el med sukkerfritt blandevann. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2013 #16 Skrevet 14. juni 2013 Hva som inneholder gluten har jeg ikke så peiling på (annet enn at corona er av de få ølene som er glutenfritt), men sukker i alkohol har jeg peiling på siden jeg har spist lavkarbo i noen år og jobber litt i en bar. Det er bare tull at alkohol er sukker. Sukker blir gjort om til alkohol i gjæringen. I fullgjæret drikke så er alt sukkeret gjort om til alkohol. Rent brennevin har null gram karbohydrater. Vær obs på smaksatt brennevin. Der er det ofte sukker tilsatt. Ren bacardi er sukkerfritt, men smaksatt (f.eks. bacardi razz) har masse sukker. Absolutt sine smaksatte vodkaer er ikke tilsatt sukker. Restsukkeret i viner finner du på vinmonopolets sider. En tommelfingerregel er at jo høyere alkoholinnhold, jo mindre sukker. Men det finnes mange unntak her. Noen viner er tilsatt sukker etter gjæring og noen viner hadde lite sukker til å begynne med. Hold deg unna likører. De er det enormt mye sukker i. Men ren vodka, rom, cachaca, akevitt, whisky, brandy, mezcal og sånt har ikke sukker. Anonymous poster hash: 37d58...6f0 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2013 #17 Skrevet 14. juni 2013 Det smakar ufyseleg, då vil eg heller anbefale strongbow eller Somersby double press, altså tørre ciderar. På mange pubar får du faktisk kjøpt dei frå fat. Usj, har smakt Strongbow og det smakte øl. Den ble kastet. Jeg liker ikke øl. Anonymous poster hash: 37d58...6f0
Gjest navnelapp Skrevet 14. juni 2013 #18 Skrevet 14. juni 2013 Usj, har smakt Strongbow og det smakte øl. Den ble kastet. Jeg liker ikke øl. Anonymous poster hash: 37d58...6f0 Og eg likar strongbow, men ikkje øl. Smaken er som baken. Har du smakt somersby double press? Den har meir eplesmak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå