AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #1 Skrevet 10. juni 2013 ? Jenta vår er 8 måneder og vi går inn før vi skal legge oss og legger dyna over. Mannen er innom før han drar på jobb. Også går vi jo inn om hun gråter. Hvor ofte ser dere til babyen når dere har lagt h*n? Anonymous poster hash: 9e05e...08a
Tordensky Skrevet 10. juni 2013 #2 Skrevet 10. juni 2013 Her sover småen på 7,5mnd på vårt rom enda, men han legger seg jo lenge før oss. Vi går innom hvis det er lyd i han (utover små sovelyder) pluss med jevne mellomrom, kanskje en gang i timen. Gjerne kombinert med at en av oss likevel er på beina (tisse, hente drikke, osv...). 1
GammelKaktus Skrevet 10. juni 2013 #3 Skrevet 10. juni 2013 Jeg har babycall med video men jeg går vel innom ca hver andre time til jeg legger meg, Lillegutt ar en tendens til å sparke av seg dyna Han er 19 mnd.
Gjest Magdalene Skrevet 11. juni 2013 #4 Skrevet 11. juni 2013 Baby på 8mnd. Er innom før vi legger oss. Dyne vil han ikke bruke, så den gidder vi ikke ta over
helenaa Skrevet 11. juni 2013 #5 Skrevet 11. juni 2013 Da de var mindre: ganske ofte, fordi de gråt. I gjennomsnitt hver time, kanskje? Men aldri hvis de sov rolig! Nå er de to og fire, og våkner gjerne bare en gang på kvelden. Da er vi bare innom den gangen, pluss før vi legger oss. 1
ara Skrevet 11. juni 2013 #6 Skrevet 11. juni 2013 Gutten vår er 1 år og ligger ekstremt urolig i senga si. Så jeg er innom ca hver andre time og sjekker. Som regel ligger han på tvers, midt i senga og oppå dyna si. Noen ganger har han krabbet helt bakerst i senga og ligger krøllet sammen nedi der. Legger han ordentlig på plass igjen og brer over dyna
Gjest Elyssa Skrevet 11. juni 2013 #7 Skrevet 11. juni 2013 Vi sjekker aldri vi Selvfølgelig går vi inn hvis han våkner og gråter, men aldri ellers. Nå har vi soverom vegg i vegg med stuen da, så vi hører jo alt. (Sover på vårt rom) 2
Gjest Elyssa Skrevet 11. juni 2013 #8 Skrevet 11. juni 2013 Gutten vår er 1 år og ligger ekstremt urolig i senga si. Så jeg er innom ca hver andre time og sjekker. Som regel ligger han på tvers, midt i senga og oppå dyna si. Noen ganger har han krabbet helt bakerst i senga og ligger krøllet sammen nedi der. Legger han ordentlig på plass igjen og brer over dyna Kan jeg spørre hvorfor? Lillegutt gjør også sånn nå, men lar ham bare holde på jeg da. Han våkner så lett hvis jeg flytter på ham og han virker til å sove godt i de rareste stillinger Gjør det noe at de ligger sånn? 1
ara Skrevet 11. juni 2013 #9 Skrevet 11. juni 2013 Kan jeg spørre hvorfor? Lillegutt gjør også sånn nå, men lar ham bare holde på jeg da. Han våkner så lett hvis jeg flytter på ham og han virker til å sove godt i de rareste stillinger Gjør det noe at de ligger sånn? Det gjør absolutt ingenting at de ligger sånn. Jeg flytter han fordi det ser så ubehagelig ut, selv om han tilsynelatende sover godt. Også ligger han oppå dyna og da blir han lett kald ettersom det ikke er så vamt på rommet hans! Derfor! Han sovner igjen med en gang så det er ikke noe problem Hadde han våknet lett så hadde jeg ikke gjort det.
Sol79 Skrevet 11. juni 2013 #10 Skrevet 11. juni 2013 Min er snart 1 år, og sjekker så lite som mulig fordi han våkner så lett av selv de minste lyder. Er uansett innom før jeg legger meg og når han gråter selvfølgelig. I begynnelsen da vi flyttet han på eget rom var jeg inn og ut hele tiden. Måtte jo sjekket at han pustet...
Arkana Skrevet 11. juni 2013 #11 Skrevet 11. juni 2013 Vi sjekker aldri. Går selvsagt inn hvis de gråter, men ellers får de sove i fred. 2
Yvette Skrevet 11. juni 2013 #12 Skrevet 11. juni 2013 Jeg legger henne, så er jeg oppom hundre ganger for å gi henne smokken og få henne til å sove. Så sjekker jeg en gang til etter det har blitt stille for å legge dyna rundt henne. Etter det sjekker jeg bare hvis jeg tilfeldigvis skal innom soverommet eller en sjelden gang, i samme slengen som jeg er på badet. Også ser jeg oppi sengen hennes før jeg legger meg. Babyen er 6 mnd.
Sissa Skrevet 11. juni 2013 #13 Skrevet 11. juni 2013 Nå har jenta vår bare sovet på eget rom en natt, men vi sjekket bare til ho før vi la oss. (også måtte jeg bare sjekke en ekstra gang når jeg hadde ligget våken i halvannen time uten å få sove) Tror ikke vi kommer til å sjekke mer enn før vi legger oss. Hun har en tendens til å legge seg på magen med nesa inni sengekanten, så da flytter vi på ho, ellers lar vi ho ligge som hun ligger.
Aja Skrevet 11. juni 2013 #14 Skrevet 11. juni 2013 Men en ting sånn i forhold til krybbedød. Kan egentlig det å sjekke ofte være forbeyggende? Jeg vet ikke nok om forløpet. Hvis man er der kan man oppdage stopp i pusten og utøve førstehjelp? Eller skjer det veldig fort? Beklager om jeg er litt utenfor tema nå. Bare lurer på det er noen vits å være "hysterisk sjekker" eller om det uansett ikke har noe å si. (Min baby sover ikke alene enda.)
Kissin Skrevet 11. juni 2013 #15 Skrevet 11. juni 2013 Mini på 4 mnd sover fortsatt på vårt rom. Vi har babycall med video, så følger med på den. Går kun inn hvis han trenger smokk eller han er veldig urolig før han sovner skikkelig. Ellers ser jeg på babycallen ved lyd og innimellom for å sjekke at dyna er på, kosekluten ikke ligger i ansiktet osv. Pleier bare å bøye meg ned i vuggen å høre etter at han puster før jeg legger meg. Har liksom blitt en vane, så får ikke sove før jeg har hørt pustelyden hans! I forhold til krybbedød, så leste jeg litt inne på lub.no (foreningen for uventet barnedød). Der stod det at selv monitorering, altså pusteovervåkning ikke anbefales da det faktisk er vitenskapelig bevist at dette ikke forhindrer eller forebygger krybbedød. Men når det er sagt så kjenner jeg at det i hvertfall hjelper for min del å høre at han puster før jeg legger meg. Man kan jo ikke sitte ved siden av sengen å høre at barnet puster hele natten eller ved dagsoving.
Chloe- Skrevet 11. juni 2013 #16 Skrevet 11. juni 2013 Men en ting sånn i forhold til krybbedød. Kan egentlig det å sjekke ofte være forbeyggende? Jeg vet ikke nok om forløpet. Hvis man er der kan man oppdage stopp i pusten og utøve førstehjelp? Eller skjer det veldig fort? Beklager om jeg er litt utenfor tema nå. Bare lurer på det er noen vits å være "hysterisk sjekker" eller om det uansett ikke har noe å si. (Min baby sover ikke alene enda.) Man skal vel ha litt bevegelse i rommet av og til for å forhindre at de havner i for dyp søvn.
Stinelin Skrevet 11. juni 2013 #17 Skrevet 11. juni 2013 Sjekker vel egentlig minst mulig så lenge han er stille. Vi er inne og brer over han en stund etter at han har sovnet, da er klokka ca 19. Så sjekker jeg en gang før jeg legger meg, ca 23-00. Deretter sover alle forhåpentligvis til morgenen kl 06.30. Men ofte våkner han og må ha hjelp med smokken i løpet av natta, så da er vi inne så ofte det trengs. Han er 13mnd. Mulig jeg er fjern, men har aldri vært redd for at han ikke skal puste eller noe. Er bare glad så lenge han sover godt.
Gjest Elyssa Skrevet 11. juni 2013 #18 Skrevet 11. juni 2013 Sjekker vel egentlig minst mulig så lenge han er stille. Vi er inne og brer over han en stund etter at han har sovnet, da er klokka ca 19. Så sjekker jeg en gang før jeg legger meg, ca 23-00. Deretter sover alle forhåpentligvis til morgenen kl 06.30. Men ofte våkner han og må ha hjelp med smokken i løpet av natta, så da er vi inne så ofte det trengs. Han er 13mnd. Mulig jeg er fjern, men har aldri vært redd for at han ikke skal puste eller noe. Er bare glad så lenge han sover godt. Jeg er heller ikke særlig redd for det
Gjest Magdalene Skrevet 11. juni 2013 #19 Skrevet 11. juni 2013 Mulig jeg er fjern, men har aldri vært redd for at han ikke skal puste eller noe. Er bare glad så lenge han sover godt. Har aldri vært redd for det jeg heller... Eller jo... Med førstemann husker jeg at jeg bråvåknet, første natten hun sov gjennom, og var redd hun ikke pustet. Men det ble med den ene gangen...
Stinelin Skrevet 11. juni 2013 #20 Skrevet 11. juni 2013 Jo altså, det har vel slått meg om man en sjelden gang har sovet litt lengre enn vanlig, men det er sjelden slik at jeg reiser meg for å sjekke. Kan ha noe med at han alltid har sovet dårlig, så det er herlig hver gang han er rolig en stund. Men jeg var aldri urolig for at noe kunne være galt med barnet i svangerskapet/ fødsel heller, så jeg er kanskje bare ikke av den bekymrede typen. Bekymrer meg for mye annet da, så jeg er heldigvis ikke helt fraværende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå