AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #1 Skrevet 10. juni 2013 Nå og da møter jeg en interessant person i forbifarten som jeg gjerne ville ha kommet i kontakt med. Jeg er "tøff nok" til å starte en samtale med en fremmed, men disse menneskene møter jeg jo helt uventet og i situasjoner som tilsier at det skal gjøres HURTIG for å ikke miste sjangsen. Desverre blir jeg helt munnlam, og ser sikkert godt dum ut der jeg står og bare glor og smiler Såe, jeg tenker å bare ha en "opner" klar til neste gang. Noen som har et kanongodt tips til hvordan starte en samtale med en fremmed? :D Anonymous poster hash: bf67c...be4
Gjest .-L-. Skrevet 10. juni 2013 #2 Skrevet 10. juni 2013 Har egentlig veldig lite hva man sier. Man begynner med å si hei. Så er det kroppspråket ditt, energien du projekterer, hvordan du bruker øyekontakt osv som avgjør hvordan det går. Så lenge du unngår å si helt retardede ting selvfølgelig..
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #3 Skrevet 10. juni 2013 Har egentlig veldig lite hva man sier. Man begynner med å si hei. Så er det kroppspråket ditt, energien du projekterer, hvordan du bruker øyekontakt osv som avgjør hvordan det går. Så lenge du unngår å si helt retardede ting selvfølgelig.. Hmm.. Min erfaring tilsier at det ofte er anderledes. Et "hei" skal følges opp med noe, så det ender fort bare med et "hei" når man passerer. Og at det "har egentlig veldig lite hva man sier" får ikke en sjanse til å bevise seg, når man i farten ikke klarer å komme på noe å si. Anonymous poster hash: bf67c...be4 2
Gjest .-L-. Skrevet 10. juni 2013 #4 Skrevet 10. juni 2013 Hmm.. Min erfaring tilsier at det ofte er anderledes. Et "hei" skal følges opp med noe, så det ender fort bare med et "hei" når man passerer. Og at det "har egentlig veldig lite hva man sier" får ikke en sjanse til å bevise seg, når man i farten ikke klarer å komme på noe å si. Anonymous poster hash: bf67c...be4 Jeg har sagt veldig mye rart så jeg har andre erfaringer. Så lenge jeg er glad og hyggelig kan jeg si veldig mye og komme unna med det. Dog man kan liksom ikke si hva som helst heller. Jeg fikk en fyr som ville lære seg å snakke med damer til å spørre hvilken ost de likte best. Han brukte jo bare dette til å tulle og jentene synes det var morsomt. Med andre folk må man kanskje være litt mer seriøs, osv. Må liksom se ting ann også.. 1
Gjest JakeGreen Skrevet 10. juni 2013 #5 Skrevet 10. juni 2013 Det viktigste etter min mening er å være genuin, autentisk og til og med sårbar. Kan du fortelle konkret hva slags situasjoner det er du tenker på? Av og til må man bare være direkte om det er noen man virkelig har lyst å bli bedre kjent med og som man aldri kommer til å se igjen om man ikke tar kontakt der og da. I andre situasjoner kan man bruke en mer langsiktig taktikk om man vet at man ser vedkommende igjen. Generelt bruker "Hei" eller å kommentere på noe i miljøet rundt å være en slager. Etter å ha eksperimentert med mye forskjellig, har jeg gått over til å ofte bare begynne en samtale med å spørre hva hun heter, samtidig som jeg gir god øyekontakt og har et åpent og avslappet kroppspråk. Uansett, minste motstands vei er alltid den beste løsningen. Vær dynamisk, naturlig og i øyeblikket.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #6 Skrevet 10. juni 2013 Det viktigste etter min mening er å være genuin, autentisk og til og med sårbar. Kan du fortelle konkret hva slags situasjoner det er du tenker på? Av og til må man bare være direkte om det er noen man virkelig har lyst å bli bedre kjent med og som man aldri kommer til å se igjen om man ikke tar kontakt der og da. I andre situasjoner kan man bruke en mer langsiktig taktikk om man vet at man ser vedkommende igjen. Generelt bruker "Hei" eller å kommentere på noe i miljøet rundt å være en slager. Etter å ha eksperimentert med mye forskjellig, har jeg gått over til å ofte bare begynne en samtale med å spørre hva hun heter, samtidig som jeg gir god øyekontakt og har et åpent og avslappet kroppspråk. Uansett, minste motstands vei er alltid den beste løsningen. Vær dynamisk, naturlig og i øyeblikket. My problem exactly! :D Men hodet går i stå, og jeg kommer ikke på noe å si. Ikke noe kjempe usmart engang! Det to siste gangene jeg har villet starte en samtale: en "møtte" jeg i en kø i matbutikken, den andre var en som sto i avgangshallen på Gardermoen, når jeg skulle boarde et fly. Så det er situasjoner som fort er forbi. Anonymous poster hash: bf67c...be4
Gjest JakeGreen Skrevet 11. juni 2013 #7 Skrevet 11. juni 2013 My problem exactly! :D Men hodet går i stå, og jeg kommer ikke på noe å si. Ikke noe kjempe usmart engang! Det to siste gangene jeg har villet starte en samtale: en "møtte" jeg i en kø i matbutikken, den andre var en som sto i avgangshallen på Gardermoen, når jeg skulle boarde et fly. Så det er situasjoner som fort er forbi. Anonymous poster hash: bf67c...be4 Vel, om du ikke har noe i miljøet rundt som du kan starte en samtale med, så kan du alltids være veldig direkte, skjønt det er vanskeligere. Min favoritt er alltid å bare si "Hei" med god øyekontakt og så lar jeg det gå noen sekund mens jeg observerer personen og tenker over hva jeg har lyst å si. Jeg kan være ekstremt direkte, noe som kanskje ikke er noe for deg, men jeg foretrekker å la det være så naturlig som mulig, noe som ofte kan være indirekte, selv om kroppsspråket mitt alltid er direkte. "Hei...jeg la merke til deg i køen og hadde lyst å si hei." Se hva h*n svarer eller reagerer før du svarer. Follow-up: "Jeg heter anonym bruker." "Er du fra XYZ?" "Har du lyst å møtes en dag? Hva er telefonnummeret ditt?" Om personen er interessert, vil h*n hjelpe deg i samtalen, men av og til kan folk bli litt satt ut med en gang, så man må som regel være den som leder i begynnelsen. Smil, vær glad og ha et åpent og interessert kroppsspråk. Ofte kan ting være mindre "smooth" enn man ønsker, men det er gjensidig for begge parter. Det viktigste er å oppnå kontakt og ta det videre derifra. Egentlig er det en treningssak. C'est la vie.
Gjest .-L-. Skrevet 11. juni 2013 #8 Skrevet 11. juni 2013 (endret) Et annet poeng er jo faktisk at det er ikke alle steder man burde gå å starte en samtale. Er forsåvidt enig i mye av det Jake skriver. Jeg bruker gjerne litt lengre tid også, for å se om jeg får kjemi med henne og om hun er en person jeg kan like. Kjedelig å gå på date med en man ikke har kjemi med. Jeg ville ikke hengt meg opp i hva man skal si. Det har som sagt ikke så mye å si så lenge man har god energi og klarer å fører samtalen. Det å bli flink på dette krever egentlig litt trening, og en del erfaringer. For man burde også kunne tolke til en viss grad hva dama føler og tenker. Noen ganger vil ikke damer bli sjekket opp. Dersom du ser dette, og unnskylder deg og sier hade. Så vil hun gjerne tenke noe alla: Hvorfor i alle dager gikk han bare nå? Så han at jeg ikke var i humør, eller likte han meg ikke alikavel? Så kan man gå bort å si hei seinere når hun faktisk ønsker å bli snakket til. Veldig mye av å snakke med det motsatte kjønn går ut på å tolke informasjonen man får på en riktig måte, og deretter gjøre/si de "riktige" tingene. For folk flest så går dette automatisk, og er noe man ikke tenker over, men for de som ikke kan det så må man jo lære det en gang også. Hehe, på mange måter så savner jeg litt å sjekke, men det er også deilig på bare ta ting rolig. Ikke stresse og pushe seg selv til å gjøre ting. Selv om ting ikke skjer like ofte, så skjer jo det noe av og til, og det virker mye mer ekte når det skjer "naturlig" på en måte Endret 11. juni 2013 av .-L-.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #9 Skrevet 11. juni 2013 Jeg har en plan for neste gang: "Hei" "...Hei!" "Jeg la merke til deg (i/på _____ ) og hadde lyst å si hei." ... Og så bare se hva som skjer der fra. Og ikke minst håper jeg husker min gode plan når det plutselig står en fin fyr forran meg:) .-L-.: Jeg sjekker menn, ikke damer:) .-L-. Anonymous poster hash: bf67c...be4 1
Gjest .-L-. Skrevet 11. juni 2013 #10 Skrevet 11. juni 2013 (endret) Vel, det forandrer jo litt ting da. Det er litt andre spilleregler for kvinner enn det er for menn. Seff du kan jo mestre å bli en god sjekker, men i dag så er kvinnens metode først og fremst å være tilgjengelig, slik at mannen kan ta kontakt. Skal du ta kontakt først, må du klare å gjøre det uten å fremstå desperat Noe mange kvinner gjør når de prøver å si hei først. Hvis du klarer å få han til å overta samtalen så er du mer eller mindre i boks. Endret 11. juni 2013 av .-L-.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #11 Skrevet 11. juni 2013 Vel, det forandrer jo litt ting da. Det er litt andre spilleregler for kvinner enn det er for menn. Seff du kan jo mestre å bli en god sjekker, men i dag så er kvinnens metode først og fremst å være tilgjengelig, slik at mannen kan ta kontakt. Skal du ta kontakt først, må du klare å gjøre det uten å fremstå desperat Noe mange kvinner gjør når de prøver å si hei først. Hvis du klarer å få han til å overta samtalen så er du mer eller mindre i boks. What the fuck!? Kvinner fremstår desperat ved å si "hei" først!? En mann med den oppfattning er ikke ham jeg skal ha, så det er ikke det helt store problem;) Anonymous poster hash: bf67c...be4 4
Gjest JakeGreen Skrevet 11. juni 2013 #12 Skrevet 11. juni 2013 Vel, det forandrer jo litt ting da. Det er litt andre spilleregler for kvinner enn det er for menn. Seff du kan jo mestre å bli en god sjekker, men i dag så er kvinnens metode først og fremst å være tilgjengelig, slik at mannen kan ta kontakt. Skal du ta kontakt først, må du klare å gjøre det uten å fremstå desperat Noe mange kvinner gjør når de prøver å si hei først. Hvis du klarer å få han til å overta samtalen så er du mer eller mindre i boks. What the hell? Jeg regner med det er slike utsagn som gjør at kvinner er redde for å ta kontakt, noe de burde gjøre oftere i Norge. Hvorfor er/fremstår en kvinne desperat fordi hun tar kontakt først? Og hvorfor skal han ta over samtalen? Jeg elsker når kvinner tar kontakt og har aldri opplevd det som desperat. Uenig på alle punkt. 3
Gjest .-L-. Skrevet 11. juni 2013 #13 Skrevet 11. juni 2013 What the fuck!? Kvinner fremstår desperat ved å si "hei" først!? En mann med den oppfattning er ikke ham jeg skal ha, så det er ikke det helt store problem;) Anonymous poster hash: bf67c...be4 Nei Det er det som kommer etter hei, som avgjør om de virker desperat eller ikke.
Gjest .-L-. Skrevet 11. juni 2013 #14 Skrevet 11. juni 2013 (endret) What the hell? Jeg regner med det er slike utsagn som gjør at kvinner er redde for å ta kontakt, noe de burde gjøre oftere i Norge. Hvorfor er/fremstår en kvinne desperat fordi hun tar kontakt først? Og hvorfor skal han ta over samtalen? Jeg elsker når kvinner tar kontakt og har aldri opplevd det som desperat. Uenig på alle punkt. Jeg har ingen steder skrevet at dersom en kvinne sier hei først, så gjør det hun desperat automatisk. Ser hvordan det kan tolkes slik though^^ Men dere tolker feil Vel, ts sier hun vil sjekke "pene" menn. Virkeligheten er jo slik at disse mennene har like mange damer etter seg som pene damer har menn etter seg. I og med at han har litt å velge mellom, tror du han vil velge hun som gjør seg tilgjengelig for han, men som ikke tar kontakt først? Eller hun som hopper på han ut av ingenting Det her kommer faktisk ann på persontypen til mannen da, for noen liker jo å bli tatt initiativ til, men mitt inntrykk er at menn generelt vil være den som tar kontakt først. Derfor hører man også ofte utsagn som: "Hvis han er interessert, så tar han kontakt" Det stemmer jo faktisk. Jeg ønsker faktisk å ta kontakt med damene først, fordi da kan jeg velge hvem jeg snakker med. Endret 11. juni 2013 av .-L-.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #15 Skrevet 11. juni 2013 Jeg har ingen steder skrevet at dersom en kvinne sier hei først, så gjør det hun desperat automatisk. Ser hvordan det kan tolkes slik though^^ Men dere tolker feil Vel, ts sier hun vil sjekke "pene" menn. Virkeligheten er jo slik at disse mennene har like mange damer etter seg som pene damer har menn etter seg. I og med at han har litt å velge mellom, tror du han vil velge hun som gjør seg tilgjengelig for han, men som ikke tar kontakt først? Eller hun som hopper på han ut av ingenting Det her kommer faktisk ann på persontypen til mannen da, for noen liker jo å bli tatt initiativ til, men mitt inntrykk er at menn generelt vil være den som tar kontakt først. Derfor hører man også ofte utsagn som: "Hvis han er interessert, så tar han kontakt" Det stemmer jo faktisk. Jeg ønsker faktisk å ta kontakt med damene først, fordi da kan jeg velge hvem jeg snakker med. Neida! Hvor har du det fra? Jeg vil bare komme i snakk med personer jeg finner interessante. Jeg er forøvrig likeglad med regler, hva man burde, overtenke hvordan man blir oppfattet etc. Å ta initiativet til kontakt er skremmede enten man er mann eller kvinne, men bottom line er at den ene eller den andre er nødt å gjøre det. Jeg synes det er for dumt å la en sjanse for å kanskje finne det jeg vil ha passere pga mitt kjønn.. (Og hvis han løper skrikende vekk av en kvinne som tar initiativ til en samtale, kan man trygt si han ikke ville passe sammen med meg. Så fred være med det!) Anonymous poster hash: bf67c...be4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #16 Skrevet 11. juni 2013 Jeg har en plan for neste gang: "Hei" "...Hei!" "Jeg la merke til deg (i/på _____ ) og hadde lyst å si hei." ... Og så bare se hva som skjer der fra. Og ikke minst håper jeg husker min gode plan når det plutselig står en fin fyr forran meg:) .-L-.: Jeg sjekker menn, ikke damer:) .-L-.Anonymous poster hash: bf67c...be4 Nå er jeg ikke i målgruppa di, men jeg har opplevd å bli sjarmert av denne typen sjekking én gang. Den ene gangen hadde jeg ironisk nok kjæreste, så jeg tok ikke i på invitasjonen, men i ni av ti tilfeller har ikke personen tenkt godt nok gjennom hva den skal si og samtalen går i stå. "Jeg la merke til deg og ville bare si 'hei'" hadde sannsynligvis blitt fulgt av et "jaha? hei..." Og stirring fra min side, hvor jeg venter på at du skal si noe mer. Den gangen det fungerte sa han noe sånt som "Ja, det var noe mer enn bare 'hei', også. Jeg lurte på om du vil være med å ta en kaffe en dag?" De andre gangene har det bare blitt "jaha? hei..." og så er det pinlig tydelig at han ikke har tenkt på hva mer han skal si og - som du sier, det er ofte i situasjoner hvor det går fort - øyeblikket hvor han kunne hatt en sjanse er over. Anonymous poster hash: 3804e...fc6 1
Gjest JakeGreen Skrevet 11. juni 2013 #17 Skrevet 11. juni 2013 Du sier langt på vei det når du fremstiller det som om en jente må ta kontakt på en spesiell måte for å ikke virke desperat og at mange jenter virker desperate når de tar kontakt først. Desperasjon har ikke noe med å vise interesse eller ta kontakt å gjøre og det gjelder både menn og kvinner. Desperasjon er det som kommer etterpå og det kan fint være at de som aldri tør ta kontakt med noen som helst er de mest desperate. Jeg har ingen steder skrevet at dersom en kvinne sier hei først, så gjør det hun desperat automatisk. Ser hvordan det kan tolkes slik though^^ Men dere tolker feil Vel, ts sier hun vil sjekke "pene" menn. Virkeligheten er jo slik at disse mennene har like mange damer etter seg som pene damer har menn etter seg. I og med at han har litt å velge mellom, tror du han vil velge hun som gjør seg tilgjengelig for han, men som ikke tar kontakt først? Eller hun som hopper på han ut av ingenting Det her kommer faktisk ann på persontypen til mannen da, for noen liker jo å bli tatt initiativ til, men mitt inntrykk er at menn generelt vil være den som tar kontakt først. Derfor hører man også ofte utsagn som: "Hvis han er interessert, så tar han kontakt" Det stemmer jo faktisk. Jeg ønsker faktisk å ta kontakt med damene først, fordi da kan jeg velge hvem jeg snakker med. Nei, det er ikke nødvendigvis virkeligheten for en pen mann. Å være pen er ikke det samme som å være attraktiv. Personlig synes jeg det er ultrasexy når en jente tar kontakt og viser interesse for meg. Hun som bevisst gjør seg utilgjengelig og spiller spill mister jeg raskt interessen for til fordel for hun som er interessert i meg, så sant hun har de kvalitetene jeg ser etter. Hva som gjør meg tiltrukket av en jente er ofte et mysterium, men god kjemi er viktig og det er langt større sannsynlighet for at den blir bra om hun viser interesse for meg og tar initiativ til å faktisk bli bedre kjent.
Gjest .-L-. Skrevet 11. juni 2013 #18 Skrevet 11. juni 2013 (endret) Neida! Hvor har du det fra? Jeg vil bare komme i snakk med personer jeg finner interessante. Jeg er forøvrig likeglad med regler, hva man burde, overtenke hvordan man blir oppfattet etc. Å ta initiativet til kontakt er skremmede enten man er mann eller kvinne, men bottom line er at den ene eller den andre er nødt å gjøre det. Jeg synes det er for dumt å la en sjanse for å kanskje finne det jeg vil ha passere pga mitt kjønn.. (Og hvis han løper skrikende vekk av en kvinne som tar initiativ til en samtale, kan man trygt si han ikke ville passe sammen med meg. Så fred være med det!) Anonymous poster hash: bf67c...be4 Husket feil. Joda, greit å være likeglad med regler egentlig, men de fleste følger de automatisk, så det går nok fint. Det er flott å ta kontakt, men det å sjekke opp noen kan enten gjøres dårlig, middelmådig eller bra. Jeg har faktisk enda til gode å bli sjekket opp på en god måte av en dame De som har prøvd har jeg måtte hjelpe fordi de ikke helt vet hva de skal si eller gjøre.. Endret 11. juni 2013 av .-L-.
Gjest .-L-. Skrevet 11. juni 2013 #19 Skrevet 11. juni 2013 (endret) Nei, det er ikke nødvendigvis virkeligheten for en pen mann. Å være pen er ikke det samme som å være attraktiv. Personlig synes jeg det er ultrasexy når en jente tar kontakt og viser interesse for meg. Hun som bevisst gjør seg utilgjengelig og spiller spill mister jeg raskt interessen for til fordel for hun som er interessert i meg, så sant hun har de kvalitetene jeg ser etter. Pene folk, har en tendens til å få langt flere sjangser enn normale, dvs at noen gjør seg tilgjengelige eller sier hei først. Kvinner gjør seg generelt tilgjengelig, det er bare det at menn ikke ser det. Du har riktig at de ikke nødvendigvis er attraktive, men de får flere sjangser og har damer etter seg for det om. Hvis du ikke tror meg kan du google halo effekten. Jeg har ikke noe i mot om en jente tar kontakt med meg, hvis det er en jente jeg liker. Det er ikke noe gøy å bli tatt kontakt av folk du ikke finner attraktiv Endret 11. juni 2013 av .-L-.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #20 Skrevet 12. juni 2013 Nå er jeg ikke i målgruppa di, men jeg har opplevd å bli sjarmert av denne typen sjekking én gang. Den ene gangen hadde jeg ironisk nok kjæreste, så jeg tok ikke i på invitasjonen, men i ni av ti tilfeller har ikke personen tenkt godt nok gjennom hva den skal si og samtalen går i stå. "Jeg la merke til deg og ville bare si 'hei'" hadde sannsynligvis blitt fulgt av et "jaha? hei..." Og stirring fra min side, hvor jeg venter på at du skal si noe mer. Den gangen det fungerte sa han noe sånt som "Ja, det var noe mer enn bare 'hei', også. Jeg lurte på om du vil være med å ta en kaffe en dag?" De andre gangene har det bare blitt "jaha? hei..." og så er det pinlig tydelig at han ikke har tenkt på hva mer han skal si og - som du sier, det er ofte i situasjoner hvor det går fort - øyeblikket hvor han kunne hatt en sjanse er over. Anonymous poster hash: 3804e...fc6 Det der frygter jeg litt, men det får stå sin prøve. Har jeg bestemt. Så gjenstår det å se om jeg stadig mener det når jeg står i situasjonen!:D Anonymous poster hash: bf67c...be4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå