Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2004 #1 Del Skrevet 11. april 2004 når setter dere ut kaninen for sommeren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Viva~ Skrevet 11. april 2004 #2 Del Skrevet 11. april 2004 Hvorfor ikke ha den ute hele året? Trives bedre ute... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Padmee Skrevet 13. april 2004 #3 Del Skrevet 13. april 2004 Hvis ikke kaninen er vant til å være ute hele tiden og i all slags temperatur, ville jeg ha ventet med å sette ut kaninen til det blir skikkelig varmt også om natten, dvs en gjennomsnittstemperatur på over 10 grader i løpet av døgnet. Men kaniner kan være ute hele året med mindre det er veldig kaldt. Min første kanin, en vanlig landkanin, var ute nesten hele året, den ble bare satt inn i fjøset midt på vinteren pga at vannet hans frøs hvis han stod ute. Inne i fjøset var det akkurat varmt nok til at vannet ikke frøs. Han frøs aldri pga den gode varme vinterpelsen han fikk. Mine neste to kaniner derimot har jeg holdt inne hele året pga at det er små hermelinkaniner som ikke tåler temperaturforskjeller så godt. Dessuten får ikke disse kaninene så tykk pels som store kaniner, og har lettere for å fryse hvis det blir for kaldt. Men ideelt sett burde også disse kaninene ha fått vært ute, iallefall midt på sommeren, men boforholdene mine er sånn at det ikke er muligheter for å sette de ut om sommeren heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 13. april 2004 #4 Del Skrevet 13. april 2004 Vår kanin er ute når det er opplett nå, men ikke på natten. Vi har ikke hage å ha den i, så den får løpe fritt på altanen vår. Der koser den seg masse, og har mye bedre plass enn inne i buret sitt. Jeg kommer nok til å ha den ute hele sommeren, men tar den inn når det blåser og regner som mest. Selv om den har en liten krok som den kan krype inn i, så har jeg ikke samvittighet til å ha den ute når det blåser og regner. Da kan den få være inne i huset å kose seg. Men hadde jeg hatt en hage, hadde jeg nok hatt den ute hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå