AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #1 Skrevet 10. juni 2013 Hos sin far må han være hjemme kvart over 9 i ukedagene. 10/senest halv 11 i helgene. Her er innetidene 10 i ukedagene og 11/halv 12 i helgen -Avhengig av hvor han er og hvem han er med... Er dette veldig strengt? Anonymous poster hash: 6c0af...852
#Sunrise Skrevet 10. juni 2013 #2 Skrevet 10. juni 2013 syns det hørtes greit ut:) men siden han er 16 bør han få lov og være lenger ute vis han spør og er flink og si i fra hvor han er, og hvem han er med.
Greengrass Skrevet 10. juni 2013 #3 Skrevet 10. juni 2013 (endret) Jeg synes det høres strengt ut, men det avhenger jo av hvor dere bor, og hva han gjør når han er ute. Slenger han rundt i byen f.eks, eller er han på idrettsbanen med kompiser? Mine to har ikke faste innetider, men de er flinke til å gi beskjed hvor de er. Som regel er de tidlig hjemme hverdager, når de ikke er på sene treninger. Jeg synes dere har spesielt strenge regler i helgene, hva kan han gjøre med kompiser da, hvis han må være inne såpass tidlig? Her går det ofte i filmkvelder/bowling etc, noe som gjør at de kommer hjem senere, som regel rundt midnatt el 1-tiden. Dessuten liker jeg at de treffer kompisene fysisk, og ikke bare via skype og dataspill, noe som de bruker alt for mye tid på til vanlig. Guttene mine (16 og 17) har heller ingen faste leggetider, men lyset er som regel av rundt kl 23-2330. Jeg hadde nok satt fram noen krav hvis jeg merket at de ikke hadde lagt seg i normal tid. Erfaringen min er likevel at innetider varierer veldig fra foreldre til foreldre, datteren(17) til kjæresten min er ute halve natta fredag og lørdag, noe jeg hadde hatt større problemer med å tillate. Edit: Jeg synes forresten ikke innetiden til mor er så ille hverdager. Endret 10. juni 2013 av Greengrass 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #4 Skrevet 10. juni 2013 Jeg er ei jente på 16, må være hjemme rundt 11/12 på både hverdager og i helger. Vi bor i en storby, men i et trygt område. Jeg synes det var strengt hos faren, men greie tider hos deg! Anonymous poster hash: c6d8f...d7b
Sulosi Skrevet 11. juni 2013 #5 Skrevet 11. juni 2013 Min 16 åring har ikke innetider i helgene, hun kommer alltid hjem før 01.00 av seg selv. Så lenge hun skikker seg greitt og ikke kommer vesentlig senere enn dette ser jeg ikke hensikten med å sette en innetid. Vennene hennes har unilke innetider, noen ingen og noen så strenge at de ikke får være med på noe. 1
Gjest abcdefgh Skrevet 11. juni 2013 #6 Skrevet 11. juni 2013 Det var fryktelig strengt når han er så gammel! Må man være inne 22:00-23:30 i helgene går man glipp av fryktelig masse i ungdomstiden! Kvart over 9 i uken også er vel helt meningsløst? Synes faktisk synd i gutten. Lett å ende utenfor om man vokser opp i et slikt regime. 3
Maestro Skrevet 11. juni 2013 #7 Skrevet 11. juni 2013 Jeg bor på et tettsted, drakk ikke, røykte ikke og var hos venner og glodde film, og hadde fast kjæreste da jeg var 16 så jeg hadde ikke inne tider. Om jeg f.eks skulle ta bussen til byen for og treffe noen, så måtte jeg være hjemme 00.30. Kvart over 9 på en ukedag? Gutten får jo ikke gått på kino engang da. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #8 Skrevet 11. juni 2013 Synes det er veldig strengt, særlig hos far. Hadde selv ingen innetider da jeg var 16, og jeg er oppvokst i Oslo sentrum (ca. femten min. å gå til Karl Johan). Jeg hadde jo ikke lov til å komme hjem ravende drita eller fly rundt på byen med falsk legitimasjon, men det hadde ingenting med innetid å gjøre. Så lenge han f.eks. er hos en kompis og spiller Xbox eller er på løkka og spiller fotball er det jo helt absurd å be ham være hjemme kvart over ni.Anonymous poster hash: 053cf...729 2
Gjest Vevila Skrevet 11. juni 2013 #9 Skrevet 11. juni 2013 Synes det var greie innetider i ukedagene, regner med det blir satt et unntak om han skal på kino etc? Helgene var derimot strengt, om man vet hvor han er så burde det vel være greit å være ute til 1, halv 2? Når det er sagt så hadde min beste venninne innetider 9 til hverdags og 12 i helgene til hun ble 18, og vi klarte nå å kose oss allikevel.
Veggdyret Skrevet 11. juni 2013 #10 Skrevet 11. juni 2013 (endret) Jeg syntes det var veldig strengt, da jeg var 16 bodde jeg alene og hadde ingen innetider, og jeg klarte meg bra allikevel. Synes at midnatt på hverdager og ca 2-tiden på natta fredag/lørdag kveld er passe innetider for en 16-åring egentlig. Endret 11. juni 2013 av Veggdyret 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #11 Skrevet 11. juni 2013 Mine foreldre sluttet med innetider i helgene da jeg var i 12-13-årsalderen. Det er ikke ensbetydende med at jeg fikk lov til å rave rundt hvor som helst og med hvem som helst, men at så lenge jeg var hos venner og så film eller på ungdomsklubben så kunne jeg komme hjem når det passet meg. Jeg var stort sett i seng rundt midnatt uansett. Da jeg var 16 år hadde jeg ikke innetid i ukedagene heller, men jeg var aldri typen som var ute sent og skulket skolen. Jeg var inn til i ti-elleve-tida, og kom meg alltid opp og på skolen dagen etter. I helgene hadde vi ofte venninnekvelder som i løpet av kvelden ble til overnattingsselskaper. Skulle jeg dratt hjem klokka ti på fredager og lørdager hadde jeg gått glipp av utrolig mange koselige jentekvelder. Altså, er tenåringen til å stole på og dere vet hvor han er og hvem han er med, og han kommer seg opp til fornuftig tid dagen etter, så ser jeg ikke poenget med å kontrollere når han skal komme inn. Viser det seg at han plutselig er ute og rangler hele natta og ikke kommer seg på skolen, så må dere ta ansvar og sette ned foten, men inntil han faktisk bryter noen regler eller viser at han ikke er til å stole på så burde dere gi han mer fri. Mange flytter på hybel i en alder av 15 eller 16 år og har ingen voksne å forholde seg til i hjemmet, de aller fleste klarer seg helt fint selv. Anonymous poster hash: 14755...3e6 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #12 Skrevet 11. juni 2013 Da eg var 16 måtte eg legge meg kl 9.30...flyttet fort hjemmefra og klarte meg veldig fint på egenhånd. Synes det var litt strengt ja, spesielt når det er sommer og såpass lyst ute tom seint på kvelden. Anonymous poster hash: f3e31...0cc
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #13 Skrevet 11. juni 2013 Jeg syntes det var strengt. Har en jente på 13 og 3 gutter på 15, 17 og 19. De to på 17 og 19 har ikke innetider men de må si ifra hvem/hvor/hva de gjør... Gutten på 15 har 21.30 ukedagene og 23.00 i helgene. Jenta på 13 har 21.00 ukedagene og 22.00 i helgene. Men jeg tenker at det kommer Ann på hva de gjør, datteren min er nesten bare oppe ved idrettsparken og spiller fotball/håndball/basket/volleyball/tennis/golf/svømmer/turner/danser og hun får lov til å være ute til 23.00 hvis de er ved idrettsanlegget og er med venner over 15 år.Anonymous poster hash: 3466c...d0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå