Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2013 #1 Skrevet 10. juni 2013 Har noen venninner, men ikke akkurat noen sjelevenner. De er litt ulik meg, men de er hyggelige, sånn stort sett. Samtidig klarer de å irritere/skuffe meg jevnlig. Ikke noen store saker, men jeg klarer liksom ikke å sette så veldig pris på dem. Men nå i det siste hadde det vært en bra periode, hvor jeg faktisk kjente at jeg satt litt pris på disse veninnene. Men så klarer selvfølgelig et par av dem å "ødelegge" ... En venninne bruker usannsynlig lang tid på å svare på meldinger (flere ganger nå), og en annen venninne klarte å si noe negativt om utseendet mitt. Dette er bare to eksempler, tidligere har det vært andre ting som har irritert/skuffet meg, f.eks. når de sier noe uintelligent. Så denne verdsettelsen av venninnene mine varte bare et par uker for meg... Er det vanlig å være misfornøyd med venninner? Jeg skulle så ønske jeg hadde noen venninner som var litt mer lik meg i interesser og holdninger, og som også oppførte seg som en god venninne. Men nå har jeg faktisk anstrengt meg litt over tid for å bli kjent med nye folk, og de venninnene jeg har nå er de "beste" jeg har skaffet meg ut fra det. Så jeg tenker at jeg bare får godta at jeg ikke har møtt noen sjelevenner ennå, men bare må ta til takke med litt irriterende venninner.
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2013 #2 Skrevet 10. juni 2013 PS: Det virker kanskje rart å henge seg såpass opp i venninner sin oppførsel. Men jeg har ikke kjæreste, og heller ikke familie på det stedet jeg bor. Så venninner blir liksom ganske viktig da. Men jeg setter absolutt mer pris på kjæledyret mitt. Men bør vel ha litt menneskekontakt også.
Elanore Skrevet 10. juni 2013 #3 Skrevet 10. juni 2013 Tja... det er min erfaring med folk generelt... At de har sider som er særdeles kjipe å forholde seg til... Men nå synes jeg ikke det du skriver her er ille i det hele tatt.
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2013 #4 Skrevet 10. juni 2013 Tja... det er min erfaring med folk generelt... At de har sider som er særdeles kjipe å forholde seg til... Men nå synes jeg ikke det du skriver her er ille i det hele tatt. Nei, det høres kanskje ikke så ille ut. Men det hindrer meg i å sette pris på dem. Jeg får ikke akkurat lyst å ta kontakt nå rett etter den erfaringen med dem. TS
Wubba Skrevet 10. juni 2013 #5 Skrevet 10. juni 2013 Har det sånn jeg å.. Har liksom gitt opp litt, føler man fortjener bedre og at de ikke bryr sek nok. Savner såklart gode venner å være med å snakke med, men tenker st det kommer senere. Jeg har hvertfall en fantastisk kjæreste som er min beste venn:) men må si det er litt snålt å være i en alder av 18, være helt normal sånn i personligheten og ikke ha så mange venner..
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2013 #6 Skrevet 10. juni 2013 Skulle gjerne hatt kjæreste, så jeg slapp å bry meg med disse teite venninnene... Jeg er sosial, men er likevel en del alene fordi jeg ikke har noen jeg trives virkelig godt sammen med. Så heldige dere er, alle dere på dette forumet som så lett finner dere en kjæreste. TS
Gjest iGirl Skrevet 10. juni 2013 #7 Skrevet 10. juni 2013 Jeg hadde slike venninner.. som bare krevde og krevde ..og aldri "ga" noe tilbake. Jeg gjorde tjenester og var psykolog og styra på. Ingenting handlet om meg. Jeg kuttet dem ut. Slutta å svare på sms og i tlf. Har ikke snakka med dem på 10 mnd nå. Beste avgjørelsen jeg har tatt noen sinne. Bedre lykkelig alene enn ulykkelig sammen med dårlige venner. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #8 Skrevet 10. juni 2013 Jeg hadde slike venninner.. som bare krevde og krevde ..og aldri "ga" noe tilbake. Jeg gjorde tjenester og var psykolog og styra på. Ingenting handlet om meg. Jeg kuttet dem ut. Slutta å svare på sms og i tlf. Har ikke snakka med dem på 10 mnd nå. Beste avgjørelsen jeg har tatt noen sinne. Bedre lykkelig alene enn ulykkelig sammen med dårlige venner. Men er du lykkelig alene da? Anonymous poster hash: 6f51c...88f
Gjest TS Skrevet 10. juni 2013 #9 Skrevet 10. juni 2013 Jeg hadde slike venninner.. som bare krevde og krevde ..og aldri "ga" noe tilbake. Jeg gjorde tjenester og var psykolog og styra på. Ingenting handlet om meg. Jeg kuttet dem ut. Slutta å svare på sms og i tlf. Har ikke snakka med dem på 10 mnd nå. Beste avgjørelsen jeg har tatt noen sinne. Bedre lykkelig alene enn ulykkelig sammen med dårlige venner. Jeg skjønner. Mine venninner er ikke sånne som bruker meg da. Men jeg synes bare de kommer til kort, at vi får ikke den gode kontakten. Og jeg trenger noen å dra på ferie med, for eksempel. Men nå har jeg mistet lysten på å spørre noen av de nevnte.
Gjest iGirl Skrevet 10. juni 2013 #10 Skrevet 10. juni 2013 Men er du lykkelig alene da? Anonymous poster hash: 6f51c...88f Jeg er lykkeligERE. Jeg har jo andre venner også, kanskje ikke like "gode" (nære) men fortsatt noen jeg kan møte å ta en kaffe med, eller ut å shoppe litt sammen med .. men de var liksom "gjengen" min da.. angrer ikke
Gjest Superwoman! Skrevet 10. juni 2013 #11 Skrevet 10. juni 2013 Har det sånn jeg å.. Har liksom gitt opp litt, føler man fortjener bedre og at de ikke bryr sek nok. Savner såklart gode venner å være med å snakke med, men tenker st det kommer senere. Jeg har hvertfall en fantastisk kjæreste som er min beste venn:) men må si det er litt snålt å være i en alder av 18, være helt normal sånn i personligheten og ikke ha så mange venner.. Kopierer denne. Har "bestevenninner" men de stiller aldri opp. Jeg stiller alltid opp for dem....
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #12 Skrevet 11. juni 2013 Nei, det høres kanskje ikke så ille ut. Men det hindrer meg i å sette pris på dem. Jeg får ikke akkurat lyst å ta kontakt nå rett etter den erfaringen med dem. TS hvorfor har dem som venninner i livet ditt da? Ingen som tvinger deg til å beholde dem. uansett virker det som om du involverer deg i mye drama, hvor gamle er dere? Med mine venner svarer på meldinger etter dager, ingen høye forventninger, alt er fint og aldri drama. Deilig. Er du sikker på at alle skuffer deg, og du skuffer ikke dem? Litt selv-refleksjon er også bra. Anonymous poster hash: f555e...8f0 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #13 Skrevet 11. juni 2013 hvorfor har dem som venninner i livet ditt da? Ingen som tvinger deg til å beholde dem. uansett virker det som om du involverer deg i mye drama, hvor gamle er dere? Med mine venner svarer på meldinger etter dager, ingen høye forventninger, alt er fint og aldri drama. Deilig. Er du sikker på at alle skuffer deg, og du skuffer ikke dem? Litt selv-refleksjon er også bra. Anonymous poster hash: f555e...8f0 Signerer denne. Vi har en venninne i gjengen som krever utrolig mye av oss andre, og blir sint på oss for alt. Du kan garantere at hun slenger drit om en av oss etter et møte fordi den ene har sagt noe feil osv. Så det er alltid to sider av saken :-) Anonymous poster hash: 21429...0da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå