Gå til innhold

Restaurant i bergen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere noen tips om noen gode restauranter i bergen? Det må være sånn at man ikke trenger reservering, men bare kan møte opp. Helst en litt finere restaurant (altså ikke zupperia el), men heller ikke alt for dyr.

:)

Anonymous poster hash: cb9bb...8ec
Gjest Blondie65
Skrevet

Reservasjoner er nødvendig på alle helgedager.

Jeg vet jo ikke hva du mener med litt finere restaurant - hva er det f.eks du ønsker å spise?

Dampen på Bryggen har veldig god mat - det samme gjelder Bryggeloftet. Cornelia på Kjøttbasaren har også god mat. FG i Finnegården har jeg kun spist lunsj på - og det var helt ok.

AnonymBruker
Skrevet

Cornelia på Kjøttbasaren finnes ikke lenger - stedet har fått nye eiere, nytt navn og ny meny.

Mine tips:

- Hanne på Høyden

- Jacobs bar og kjøkken

- Colonialens bistro på Litteraturhuset

- Naboen

Anonymous poster hash: a86aa...6c7
AnonymBruker
Skrevet

Zupperia er jo relativt fin da, avhengig av hva man velger å bestille - iallfall om man går til den som ligger ved Inside. Der er det fint!

Dampen har veldig god sjømat har jeg hørt. Ichiban er ikke så veldig fin restaurant (tenker på den som ligger i krysset Strømgaten/Håkonsgaten), men har veldig god sushi. Ligger en del fine og mer "ekte" restauranter bak bryggen, opp mot Øvregaten. Litt indisk og sånn, det er digg.

Anonymous poster hash: 1fce0...cf7
Skrevet

Anbefaler også Hanne på høyden.

Gjest Silvermist
Skrevet

Slenger meg på Hanne på Høyden!
Bryggeloftet er også fantastisk. Og Potetkjelleren, stemningsfullt sted og nydelig mat.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for forslag! Jeg er ferdig med studiene, så skal ut å feire med foreldre og søsken. Fordi det er en spesiell anledning vil vi ha det litt fint, men vi har ikke råd til veldig høye priser. Men jeg skal sjekke opp forslagene deres, det står sikkert litt om de på nett :)

Gjest Silvermist
Skrevet

Takk for forslag! Jeg er ferdig med studiene, så skal ut å feire med foreldre og søsken. Fordi det er en spesiell anledning vil vi ha det litt fint, men vi har ikke råd til veldig høye priser. Men jeg skal sjekke opp forslagene deres, det står sikkert litt om de på nett :)

Da kan jeg i så fall anbefale Naboen, der er det kjempegod mat, og litt lavere priser enn nenvt over. Og fine, lyse lokaler. Dere må bestille oppe hvis dere skal dit, nede er det pub :)

http://www.grannen.no/no/ trykk på meny.

Skrevet

Slenger meg på Hanne på Høyden!

Bryggeloftet er også fantastisk. Og Potetkjelleren, stemningsfullt sted og nydelig mat.

Signerer denne!

Skrevet

Eg likar veldig godt matbørsen! Nydelige lokaler, og varierte menyar og prisklasser!

Skrevet

Skriver under på Naboen som et godt forslag. Vil også tipse om "naboen" til Naboen, nemlig Boha som ligger like i nærheten :)

Skrevet

Salsa har også nydelig mat og ikke hårreisende priser.

Gjest Blondie65
Skrevet

Matbørsen egner seg ikke for hyggelig lag som skal prate sammen da det er så mye støy og romklang der. Jeg er helt enig i at lokalene er fantastisk pene, men de egner seg ikke til formålet.

Naboen og Boha er gode alternativer - men de er da i helt samme prisskikte som Dampen og Bryggeloftet.

Kan også anbefale Nama Sushi and Noodles i Rosenkrantz gaten.

Skrevet

Det er eg faktisks uenig med deg i, Blondie65. Eg føler at matbørsen kan vere veldig intim, sjølv om der er mykje støy :) (støyen har aldri plaga meg, faktisk gjort det lettare å prate om private ting, for en føler ikkje at nabobordet lyttar)

Men naboen, og salsa er også veldig gode alternativ! Spesiellt salsa, love it!!

Kan også nevne bølgen og moi, men det var kanskje i dyraste laget?

Gjest Silvermist
Skrevet

Skriver under på Naboen som et godt forslag. Vil også tipse om "naboen" til Naboen, nemlig Boha som ligger like i nærheten :)

Ja, BOHA, de hadde jeg glemt! Fantastisk restaurant, en av mine favoritter! Men en tanke dyrere enn naboen om jeg husker rett.

AnonymBruker
Skrevet

Du er nødt til å prøve Salsa, de har helt fantastisk mat! Og god service og fin atmosfære. Gå for meny nr. 1, da får du langtidsstekt Prime Rib til hovedrett og en helt fantastisk god sjokoladedesseret. Det ser ut som sjokoladeis, men det er sjokolade og ikke is. Må spises med skje, og smelter etterhvert. Fantastisk god.

http://isalsa.no/ De har to restauranter, den i Neumansgaten er den originale, der bruker vi å gå :)

Anonymous poster hash: 41d9a...2df
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle tips :) Det virker som mange gode restauranter, så jeg skal høre med familien hva de har mest lyst til :)

Skrevet

Du er nødt til å prøve Salsa, de har helt fantastisk mat! Og god service og fin atmosfære. Gå for meny nr. 1, da får du langtidsstekt Prime Rib til hovedrett og en helt fantastisk god sjokoladedesseret. Det ser ut som sjokoladeis, men det er sjokolade og ikke is. Må spises med skje, og smelter etterhvert. Fantastisk god.

http://isalsa.no/ De har to restauranter, den i Neumansgaten er den originale, der bruker vi å gå :)

Den middagen og desserten er RÅ god! Får vatn i munnen av å tenke på det!!

AnonymBruker
Skrevet

Den middagen og desserten er RÅ god! Får vatn i munnen av å tenke på det!!

Ja sant! Favorittmiddagen min ever! Elsker også forreten til den, spicy gambas! Kunne jeg ha valgt skulle jeg hatt denne retten i bryllupet mitt :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...