Karry Skrevet 10. juni 2013 #1 Skrevet 10. juni 2013 Jeg har akkurat truffet en super fyr, hvor virkelig mye stemmer og "passion in place". Etter å ha levd alene i 4 år etter skilsmisse, så har jeg vært igjennom en rekke dater for å si det sånn, hyggelig, men bare hyggelig. Jeg klarer meg utmerket alene, men savner sex, nærhet, en å reise bort og dele opplevelser med, en å "lande" med om kvelden. Akkurat her og nå er det få utfordringer utover at vi ikke har like samværsuker (får bare annenhver helg). Men det er et punkt jeg gjerne får deres innspill på, og det er utsikten til å kunne bo sammen i det hele tatt. Vi har begge to barn på hver vår kant, mine er straks 9 og 13, og hans er 6 og 8. Vi bor på en måte ikke langt fra hverandre geografisk, det tar kanskje 20 min å kjøre med bil. Men i praksis så er avstanden litt for stor (og rushtidstrafikkert) i hverdagen. Vi er begge to "låst" på hver vår kant til barnas ulike skolekretser og exer. Han har på sin side lovet exen å bli boende i området, min ex bor i sitt barndomshjem som han akkurat har pusset opp, og har neppe til hensikt å flytte. Vi har begge barna 50% og ingen større rett til å flytte på barna heller. Å skulle "møtes på midten" er lite praktisk blant annet fordi det går på tvers av offentlige kommunikasjonsmidler og over fylkesgrense, og da måtte begge drive og kjøre barna til det meste i hverdagen. Siden barna, særlig hans da, er såpass små, så ser jeg ikke noen utsikt til å kunne dele hverdagen sammen i overskuelig fremtid. Trist men sant. Jeg har prøvd før å "bo i bag" og farte mellom husvær, det går jo en stund men på permanent basis lite fruktbart. Avstanden fra hans bosted og til jobben min er kjempeupraktis. Bør jeg bare se bort fra dette nå, og se hva som skjer, eller ta aktivt stilling til det allerede før jeg blir altfor involvert? Er det noen som har erfaringer med en slik bosituasjon og som har fått det til å fungere?
Gjest Marmot Skrevet 10. juni 2013 #2 Skrevet 10. juni 2013 Jeg tenker at man bør vente 2-3-4 år før man flytter sammen når man har barn fra før uansett, og da er jo barna betraktelig eldre. Spesielt dine vil det jo være ganske naturlig om har en mer flytende samværsordning enn nå. Om dere hadde hatt mulighet til å endre samværsuke for én av dere, hadde jo veldig mye vært løst.
Karry Skrevet 10. juni 2013 Forfatter #3 Skrevet 10. juni 2013 Jeg tenker at man bør vente 2-3-4 år før man flytter sammen når man har barn fra før uansett, og da er jo barna betraktelig eldre. Spesielt dine vil det jo være ganske naturlig om har en mer flytende samværsordning enn nå. Om dere hadde hatt mulighet til å endre samværsuke for én av dere, hadde jo veldig mye vært løst. Jada, jeg er enig i det. Her kommer ikke noe til å skje overilt uansett, og som sagt, dette er fortsatt utrolig ferskt. Endring av samværsuker blir selvsagt første tema.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå