Gå til innhold

30 day squat challenge - erfaringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte å prøve dette for å forhåpentligvis komme inn i en god vane med daglige knebøy. Rumpe/lår er mitt prosjekt for tiden, og da er jo knebøy flott :) noen som har prøvd dette? Merket dere stor forskjell? Noen gode tips? :)

Anonymous poster hash: 709ec...36d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke hatt daglig knebøy som en vane. Musklene rekker ikke å restituere.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bullshit.

Å trene hver dag er for mye. Å trene med høy antal repetisjoner og/eller lave vekter vil ikke gjøre at musklene vokser seg større.

Temmelig meningsløst med andre ord. Kanskje merker du litt bedre kondisjon, om du går rett fra sengeliggende hele døgnet til dette.. Men utover det er det tung, ordentlig styrketrening som vil gi resultater.

Anonymous poster hash: 7ba5e...7ca
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Begynner man ikke med fryktelig mange repetisjoner også?

Anonymous poster hash: 5430a...c8b
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg gav opp på dag 5, da ble det for mye. Jeg liker å ta knebøy, men dette var litt ekstremt :)

Anonymous poster hash: 4700a...ef2
Skrevet (endret)

Det ser jo helt teit ut...

Jeg knebøyer (med vekt) 30 ganger i uken, og det holder i haugevis.

Endret av Kira-delta
Skrevet

Hva går denne challengen ut på?

Går fint å knebøye ofte, men det kommer jo an på hvordan belastningen/volumet er lagt opp.

Du vil sannsynligvis få mer ut av å bare sitte i bunnposisjon 15-30 min (totalt) hver dag og heller trene knebøy med vektbelastning 2-3 ganger i uken.

Å sitte mye i bunn hjelper på bevegeligheten slik at den vektbelastede knebøyen blir bedre.

Skrevet

Det går ut på at man skal begynne med å ta 50 knebøy i løpet av en dag, så øker man med 5 knebøy for hver dag. Hver fjerde dag er hviledag. Den siste dagen, altså dag 30, skal man ta 250 knebøy.

Skrevet

Det går ut på at man skal begynne med å ta 50 knebøy i løpet av en dag, så øker man med 5 knebøy for hver dag. Hver fjerde dag er hviledag. Den siste dagen, altså dag 30, skal man ta 250 knebøy.

Aha. Hvis man gjør alle teknisk riktig blir jo man god i knebøy, men man vil jo ikke bli noe særlig sterkere. Kanskje litt mer utholden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...