Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere.

Håper det er noen her som kan hjelpe meg!

Fant ut for en måned siden at jeg er gravid og er nå 11 uker på vei. Dette var ikke planlagt og har gått på p-piller hele veien med min kjæreste.

Har lenge vært redd for at jeg ikke kunne bli gravid og brått så finner man ut at man faktisk er det og det er en fantastisk følelse! Min kjæreste havnet først i sjokk tilstand, men etter noen timer gikk det opp for han og han gleder seg veldig til å bli far. Vi har ikke vært sammen lenge, 6 måneder, så vi bor ikke sammen. Han bor i en liten hybel leilighet for tiden og det er knapt plass til han der. Jeg er egentlig fra Askim, men har bodd i fredrikstad en stund nå.. litt hos han og litt hos en venninde. Ønsker å flytte hit pga venninder, kjæreste og har faktisk en leilighet på hånden som en bekjents bror skal leie ut, men har ingen inntekt om dagen.

Jobbet som lærling på frisørsalong i Vinterbro, men jeg og to andre fikk sparken derfra uten en ordentlig grunn. Kan meddele at eier har blitt tatt for andre gang med hasjplantasje på sin eiendom, samt dyremisshandling og er også i ferd med å miste lærlinglisensen ettersom det er mange tidligere lærlinger som har klaget til lærling/opplæringskontoret pga arbeidsforholdene og behandlingen de fikk.

Så fikk jeg meg lærling jobb i fredrikstad, hvor jeg ble sagt opp etter to dager ettersom sjefen der ikke var fornøyd med en klipp jeg hadde gjort på en kunde jeg fikk, som han rettet litt på der og da(hallo.. jeg er lærling). Følte med engang at han var veldig useriøs etter første dagen og mine mistanker om dette ble forsterket da jeg samt en lærling til jobbet alene en lørdag, noe som ikke er lov. Måtte da fortelle alle kunder som ringte og kom innom at vi var lærlinger. Fikk deretter på mandag en telefon fra han at han ikke var fornøyd med en klipp jeg hadde gjort og at jeg ikke fikk jobben likevel. Har heller ikke fått utbetalt noe for de to dagene jeg jobbet der! Jeg kjenner en som jobber der godt fra før som jeg også jobbet med på Vinterbro og tror selv det har blitt fortalt at jeg er gravid og at det var derfor jeg ikke fikk jobbe der mer.

Maks uheldig med andre ord!

Så nå står jeg uten jobb, uten penger og er gravid. Har fått legeerklæring om å stoppe lærlingtiden min. Er i veldig dårlig form om dagen, er kvalm, svimmel og kaster opp med jevne mellomrom.. Håper jo på at dette bare er i startfasen men det vet jeg jo ikke.

Noen som har vært i denne situasjonen før eller vet hva jeg kan søke på av økonomisk hjelp osv?

Takker for alle svar

• 2 uker senere...
Skrevet

Når du er gravid er det normalt at du kaster opp de 2-3 første månendene.startsfasen som du nevnte,ekkelt men må visst til :bond:

Jeg selv fann ut at jeg var 12 uker på vei da jeg dro til legen for en ekstra sjekk, kom som et sjokk,og jeg selv vet at abort grensen er 12 uker. :daane:

Da jeg var hos jordmor i går fikk jeg vite at jeg kan være 14-15 uker på vei. enda det var 4 dager siden jeg var hos lege å sjekka. vet ikke hvem som tar feil av de...

jeg går fortiden ikke skole og er arbeidssøker, så selv har ikke jeg heller så mye til penger... og det at jeg fann ut at jeg var gravid i samme slengen!

Du kan søke støtte hos NAV, er bare å gå innom nermeste nav kontor der du har bostedsadresse å spørre seg frem :) .

Lykke til videre :laugh:

AnonymBruker
Skrevet

Å bli gravid når man hverken går på skole eller jobber er tydeligvis en grei måte å skaffe seg fast inntekt i noen år på...

Anonymous poster hash: 23049...1dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...