AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #1 Skrevet 10. juni 2013 Hei! Jeg vil gjerne trene opp lår/legger så jeg kan klare å utføre knebøy med riktig teknikk. Jeg er per idag ikke sterk nok (jada, jeg er en pingle, vet det....). Jeg har rett og slett ikke god nok kroppsbeherskelse til å kunne gå langt nok ned i knebøy, selv uten stang. Er det noen som har gode tips til øvelser for å styrke lår/legger? Blir takknemlig for svar Anonymous poster hash: 88d16...7aa
ablaze Skrevet 10. juni 2013 #2 Skrevet 10. juni 2013 Jeg synes det blir feil å si at du vil kunne utføre knebøy med rett teknikk. Jeg antar du vil ned i 90 grader? Start med å gå så langt ned som du klarer og så blir du sterkere. Pass alltid på at vekten ligger bak (i rumpa og hælen) - se gjerne på deg selv fra siden i speil når du går ned og opp. Tyngden skal være så langt bak at du klarer å løfte tærne fra bakken når du er helt nede. Når du se ovenifra så skal du ikke komme frem med knærne slik at du dekker tærne dine (husk: knær rett over tær). Så vil du bli sterkere og sterkere etter hvert som du gjør øvelsen.
Gud Skrevet 10. juni 2013 #3 Skrevet 10. juni 2013 Spør noen som har greie på det om de kan være med deg og hjelpe deg. Jeg ville vært forsiktig med å ta imot råd fra tilfeldige personer på internett om noe som potensielt kan skade kroppen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå