iligoz Skrevet 10. juni 2013 #1 Skrevet 10. juni 2013 Vi skal til Tyrkia om 10 dager. Ville aldri bestilt en tur til syden på denne tiden av året, men vi vant en dekket tur - så da vil vi ikke la varmen stoppe oss. Vi skal ha med den vesle 3-åringen vår, oglurer fælt på hvilken faktor vi skal smøre henne med. Min mor er hysterisk, så hun foreslår sunblock - og svigemor er forfengelig og vil helst dattera vår skal bli så brun som mulig. For oss så er det viktig at huden blir beskyttet og at huden får puste. Noen som kan komme med forslag?
funfacts Skrevet 10. juni 2013 #2 Skrevet 10. juni 2013 Solfaktor 30. Smør på masse, mange smører på for lite. Gjerne to ganger etter hverandre og smør ofte.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #4 Skrevet 10. juni 2013 Vi skal til Tyrkia om 10 dager. Ville aldri bestilt en tur til syden på denne tiden av året, men vi vant en dekket tur - så da vil vi ikke la varmen stoppe oss. Vi skal ha med den vesle 3-åringen vår, oglurer fælt på hvilken faktor vi skal smøre henne med. Min mor er hysterisk, så hun foreslår sunblock - og svigemor er forfengelig og vil helst dattera vår skal bli så brun som mulig. For oss så er det viktig at huden blir beskyttet og at huden får puste. Noen som kan komme med forslag? Bør selvsagt bruke faktor 50 på små barn. På voksne også selvsagt, for de av oss som har fin, melkehvit sensitiv hud. Det er ikke noe fint å være brun. Anonymous poster hash: e8b4d...c56
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #5 Skrevet 11. juni 2013 Jeg er voksen og blir lett brun. I Tyrkia bruker jeg faktor 50 om morgenen, og så smører jeg på med faktor 30 utover dagen. Svetter jo mye og bader mye når jeg er der. Ville smurt barnet mitt på samme måte. Anonymous poster hash: 4410a...8ca
Chloe- Skrevet 11. juni 2013 #7 Skrevet 11. juni 2013 (endret) Kjøp det høyeste du finner, og kjøp det i Norge på et sted med høy omsetning så ikke det er en gammel vare. Kan like gjerne kjøre på med 50+ om du får tak i, men da i sprayversjon - kremen er for tykk til å smøres utover. Minimum vannfast solfaktor 30 og solhatt. Endret 11. juni 2013 av Chloe-
funfacts Skrevet 11. juni 2013 #8 Skrevet 11. juni 2013 Anbefaler deg også å kjøpe en uv-drakt og solhatt med uv-beskyttelse
skruf Skrevet 11. juni 2013 #9 Skrevet 11. juni 2013 Jeg har alltid brukt en vannfast solkrem med faktor 30. I tillegg har jeg brukt faktor 50 på skuldre, armer og rygg, steder som er mere eksponert for solen når barnet er i vannet. Smør barnet ca 30min før dere går ut om morgenen, og smør regelmessig mens dere er ute. En sunblockstift er grei å ha til å smøre ørene og neseryggen, samt aloe vera til å ta på huden om kvelden. Og en god solhatt og solbriller:) Anbefaler å kjøpe alt av solkremer i Norge før avreise.
Miss moneypenny Skrevet 11. juni 2013 #10 Skrevet 11. juni 2013 Anbefaler også å kjøpe i Norge, og jeg ville smurt mine barn med 50. Også ville jeg bedt svigermor ta seg en bolle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå