Gå til innhold

Svette føtter - hva kan hjelpe ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sliter med svette føtter hele året, i den grad at jeg nesten kan vri opp sokkene når jeg kommer hjem. Er også avhengig av å bruke uniformssko på jobb så jeg har ikke anledning til å skifte sko, bruke sandaler etc.

Finnes det noe reseptfritt man kan smøre på som roer dette ?

Anonymous poster hash: 7776f...7ff
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du kan kjøpe fotdeodorant. Aluminiumsklorid er også et alternativ, men det er mye sterkere for huden. Begge deler kan kjøpes på apoteket.

Ellers vil jeg anbefale å vasek føttene godt med såpe før du går på jobb, og når du kommer hjem. Dersom du føler det er nødvendig, kan det være lurt å ta med et sokkeskift eller to slik at du kan bytte i løpet av arbeidsdagen.

Anonymous poster hash: b175d...7eb
AnonymBruker
Skrevet

Ja, Stop 24 (aluminiumsklorid) på apoteket kan hjelpe litt. Og potetmel eller talkum. Mn kanogså kjøpe et ionoforeseapparat (strømbehandling) som kan hjelpe en del.

Ellers er det botox som alternativ:

www.svetteklinikken.no

Ellers er det viktig å sjekke helsen om dette med svettingen har kommet plutselig. Om det har vært slik siden tenårene, har du nok hyperhidrose.

Anonymous poster hash: 0e648...47c

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri vært plaget av dette før jeg begynte med nevnte uniformssko kombinert med fysisk arbeid. Det er kun føttene jeg irriterer meg over så jeg skal prøve den Stop24 som nevnes. Takk for tips :)

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri vært plaget av dette før jeg begynte med nevnte uniformssko kombinert med fysisk arbeid. Det er kun føttene jeg irriterer meg over så jeg skal prøve den Stop24 som nevnes. Takk for tips :)Anonymous poster hash: 7776f...7ff

Da er det nok noen dumme uniformssko :)

AnonymBruker
Skrevet

Da er det nok noen dumme uniformssko :)

He he, å tro du meg... du er ikke den første som sier det ;)

Skrevet

Om det er helt ille,så ville jeg snakket med legen.Be om henvisning til en klinikk som kan gi deg strøm. ;)

Slik mild strøm kan hjelpe mot svette.Samme kan botox.

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min anbefaler denne på det varmeste: http://www.apotek1.no/produkter/perspirex-antipers-hand-foot-100ml-903933p

Han slet veldig med fotsvette før. I starten brukte han denne daglig. Etter en uke eller to trappet han ned og nå bruker han den ca. en gang i uka. Er aldri plaget med fotsvette lenger. Og han opplever ingen ubehag/irritasjon ved å bruke perspirex.

Anonymous poster hash: a4d36...101
AnonymBruker
Skrevet

Nja, ille er det jo teknisk sett ikke da dette kun forekommer når jeg bruker nevnte møkkasko. Til daglig har jeg ingen problemer så jeg skal teste de som det tipses om her :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter ikke så mye med det at jeg nesten kan vri opp sokkene, men joggeskoene mine som er 10 mnd gamle lukter mye fotsvette og iingenting hjelper, så må kjøpe nye - igjen.

Kanskje jeg skal prøve den Perspirex-tingen da som jeg kan smøre med før trening :)

Anonymous poster hash: ec04c...ada

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...