AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #1 Skrevet 10. juni 2013 Skal flytte og må selvfølgelig vaske ut. Har ALDRI gjort det før og aner ikke hvordan det gjøres (bortsett fra at det må vaskes godt såklart...). Hva bruker man, hvor må man huske å vaske som man ellers ikke tenker på? Alle råd mottas med takk, jeg er litt rådvill... Også lurer jeg også på hva som er greit å trekke fra depositumet.. Jeg har f.eks limt på en lysbryter på badet som datt av på dag to (var limt fra før). Huseier var bortreis så måtte bare gjøre det. Den blei litt skeiv. Kan det trekkes fra? Anonymous poster hash: d1931...39b
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #2 Skrevet 10. juni 2013 Du behøver klor til badet, vanlig gulvsåpe til alle gulv, salmiakk/zalo til kjøkken/vegg/tak. Blandingsforhold står på flaskene også er det bare å krabbe rundt på alle fire og få med seg alle kroker og lister, inni og utenpå alle skap, bak toalettet og bak vask, kjøkkenvifte, overalt du kommer til. Med mindre du røyker så skal det holde å bare moppe over vegger og tak, bytt klut ofte så du ikke dytter rundt på møkk og ikke bruk for mye vann. Anonymous poster hash: a2645...a17
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #3 Skrevet 10. juni 2013 Vask, skyll og tørk. Bruk gamle håndduker som kluter, bruk en til å vaske, en til å skylle og en til å tørke; byttes når tørkekluten er våt, da blir den skylleklut og skyllekluten blir vask, og den som ble brukt til vask legges til skittentøy. Bland godt såpevann og vask i vei Anonymous poster hash: 4b280...71a
Gud Skrevet 10. juni 2013 #4 Skrevet 10. juni 2013 Det absolutt enkleste er å leie inn et vaskefirma. Disse stiller ofte garanti slik at det er deres ansvar om husvert ikke godkjenner vaskingen. Hvis du uansett vil gjøre det selv har jeg bare ett tips: Salmiakk!
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #5 Skrevet 10. juni 2013 Salmiakk altså? Fått tips om eddikk ogsånt jeg... :/ Hvordan renser jeg f.eks sluket i dusjen? Anonymous poster hash: d1931...39b
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #6 Skrevet 10. juni 2013 Hvis det ikke er innebygde hvitevarer, må disse dras frem også. Og filter i kjøkkenviftes må tas ut, kan legges i zalo og skrubbes litt med stålull før du tar den i oppvaskmaskin.Anonymous poster hash: a2507...83c
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #7 Skrevet 10. juni 2013 Ingenting har vært inkludert i leiligheten, så alt av møbler taes bort en uke før vi skal være ute. Anonymous poster hash: d1931...39b
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #8 Skrevet 10. juni 2013 Bruk klorin i slukket.Anonymous poster hash: 221db...0b5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #9 Skrevet 11. juni 2013 Salmiakk altså? Fått tips om eddikk ogsånt jeg... :/ Hvordan renser jeg f.eks sluket i dusjen? Anonymous poster hash: d1931...39b Æsj! Har du aldri renset sluket mens du har bodd der? Ta på deg hansker, løft opp lokket og risten eller hva man skal kalle det og dra ut hår og annet snacks. Vask godt med salmiakk før du heller ren salmiakk ned i sluket. La stå en stund før du heller på kokende vann. Anonymous poster hash: 03a84...21d
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #10 Skrevet 12. juni 2013 Æsj! Har du aldri renset sluket mens du har bodd der? Ta på deg hansker, løft opp lokket og risten eller hva man skal kalle det og dra ut hår og annet snacks. Vask godt med salmiakk før du heller ren salmiakk ned i sluket. La stå en stund før du heller på kokende vann. Anonymous poster hash: 03a84...21d Nei, har ikke bodd her så lenge. Er bare 19, ingen har fortalt meg at jeg måte gjøre det... Anonymous poster hash: d1931...39b
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #11 Skrevet 12. juni 2013 Nei, har ikke bodd her så lenge. Er bare 19, ingen har fortalt meg at jeg måte gjøre det... Anonymous poster hash: d1931...39b Det er greit å ha det gjort Her jeg bor nå flytta jeg inn for ikke lenge siden, løfta på rista i dusjen og der fant vi mye snacks. Den forrige leieboeren var 40 og hadde ikke skjønt det, liksom. Anonymous poster hash: 71d92...aa4
summerrain Skrevet 12. juni 2013 #12 Skrevet 12. juni 2013 Husk å vask på toppen av dører osv! Det er plasser folk ofte sjekker for å se hvor godt du har vasket
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #13 Skrevet 17. juni 2013 Hva med trekk av depositum? hva er gyldig der? Anonymous poster hash: d1931...39b
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #14 Skrevet 18. juni 2013 Husk også å pusse vinduer og vaske karmer, både på vinduer og dører. Sprayflaske med eddikblanding er suverent til å fjerne kalkrester i dusjkabinett. Vask toalettet skikkelig, både utenpå og innvendig. Skrubb alt listverk (jeg bruker en gammel oppvaskbørste) med en salmiakkblanding. Vask over alle dører og dørhåndtak med salmiakk. Og husk å ta ut skuffer og vask inne i skroget! Bruk masse salmiakk, det fjerner fett og leiligheten vil fremstå som ren og tørr når man ta rpå områdene. Lykke til Anonymous poster hash: 005c5...848
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #15 Skrevet 18. juni 2013 De kan ikke trekke noe fra depositumet ditt ut fra det du har forklart. Nå må du ikke la deg utnytte/lure. Har du skikkelig depositumskonto? Og det første du må gjøre når du flytter inn i neste leilighet er å rense sluket skikkelig. Det er ekkelt å stå og dusje på andre sin "snacks" som noen her kaller det. Det vil også begynne å lukte etterhvert. Det første jeg gjør når jeg flytter inn i en leilighet (forhåpentligvis lenge til jeg skal flytte igjen da vi har kjøpt) er å rense sluket og vaske meg inn. Stoler ikke på andres vasking. Sluket blir selvfølgelig uregelmessig renset til vanlig også. Anonymous poster hash: bfbcd...2d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå