#Sunrise Skrevet 10. juni 2013 #1 Skrevet 10. juni 2013 hva er det dere liker eller ikke liker på visninger? jeg var på visning en gang, der hun som eide huset var der, og når søstra mi snakka om og rive opp gulvet ble dama nesten fornærma, og byte og kverulere på dette!
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #2 Skrevet 10. juni 2013 - Er ikke så begeistret for at nåværende eier(e) er tilstede for da føler jeg det er litt mer ukomfortabelt å spørre kritiske spørsmål, kikke inn i skap etc. - Får helt noia av pushy meglere i etterkant av visningen, det virker helt mot sin hensikt. Hadde jeg vært helt forelsket i boligen så ville jeg lagt inn et bud, og gjentatt masing øker ikke sjansene for at jeg byr. - Synes det er ganske kvalmt med andre folk på visning som høylytt og åpenlyst påpeker feil eller mangler, men det er selvfølgelig ikke noe selger/megler kan styre. Men det er veldig moro med visning da! Og nesten mer moro når man er "semi-interessert" enn når man er helt forelska i boligen. Er man litt kjølig på forhånd så er det enklere og egentlig veldig lærerikt å gå på visning. Er man forelska så er det nesten bare vondt Anonymous poster hash: 0084b...f5f 5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #3 Skrevet 10. juni 2013 Jeg var på visning her om dagen. Selgeren visste at jeg skulle komme en dag i forveien at jeg skulle komme. Huset så fint ut utvendig, men ikke så like delikat innvendig. Det luktet mat, man kunne se at parketten ikke hadde vært vasket på lenge, det var rett og slett ikke innbydende. Det var en privat visning men allikevel synes jeg første inntrykket er viktig. Hadde besøk av megleren i min leilighet, og han spurte om jeg ryddet og vasket for jeg visste at han skulle komme. Jeg sa nei, sånn ser det ut hos meg alltid.Anonymous poster hash: dda84...9dd
Grønt blad Skrevet 10. juni 2013 #4 Skrevet 10. juni 2013 Jeg var på en visning i en bolig som var nyoppusset et par år i forveien, og det så fint ut på bildene. Da vi kom på visningen så vi derimot at de hadde vært veldig slurvete. Flisene på badet hadde mange avskallinger i hjørnene, noen steder hadde de kuttet feil i flisene, og likevel brukt flisen og lagt på fugemasse, det var høydeforskjell og god avstand mellom benkeplatene på kjøkkenbenken, ingen av hjørnene på listene passet sammen, og generelt var skjøtene var stygge på lang avstand, malingen inne var ujevn + mye mer. Ikke Skulle vi flyttet dit måtte vi pusset opp det meste på nytt, noe vi ikke var interessert i.
Grønt blad Skrevet 10. juni 2013 #5 Skrevet 10. juni 2013 - Er ikke så begeistret for at nåværende eier(e) er tilstede for da føler jeg det er litt mer ukomfortabelt å spørre kritiske spørsmål, kikke inn i skap etc. Anonymous poster hash: 0084b...f5f Helt enig i dette. Jeg foretrekker at eier ikke er til stede. Jeg liker også at megleren har satt seg litt inn i boligen de selger, men dette har jeg sjelden opplevd. Hva liker jeg: Fullstendig tilstandsrapport, og ikke kun takstrapport. Da vet man hva man betaler 2+ millioner for. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #6 Skrevet 10. juni 2013 Jeg syns det er helt greit at eier er til stede, jeg syns også det er helt i orden å påpeke ting som mangler med leiligheten/huset.. da spesielt om du vil ha den! Kanskje man skremmer bort noen!! Anonymous poster hash: 81b5f...59b 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #7 Skrevet 10. juni 2013 Jeg liker også at megleren har satt seg litt inn i boligen de selger, men dette har jeg sjelden opplevd. Enig! Siste visning jeg var på så følte jeg at jeg hadde lest takstrapporten bedre enn megleren da jeg hørte spørsmålene de andre spurte og hva hun svarte/ikke kunne svare på.. jeg syns også det er helt i orden å påpeke ting som mangler med leiligheten/huset.. da spesielt om du vil ha den! Kanskje man skremmer bort noen!! Anonymous poster hash: 81b5f...59b Nettopp dét jeg synes er så tåpelig. Hvis man har lyst på en bolig så lar man seg ikke skremme av noen høylytte folk på visning som helt tydelig prøver å skremme andre fra å legge inn bud. Anonymous poster hash: 0084b...f5f 3
#Sunrise Skrevet 11. juni 2013 Forfatter #8 Skrevet 11. juni 2013 jeg har faktisk hørt om ei som gikk på visning og sa "dette er mitt barndomshjem, og jeg bor rett nediveien der, se der, kan du se huset mitt?:D" en ting til jeg ikke liker er når du kommer inn på en visning, og megleren sier" hei vil du skrive deg på lista." er enkelte meglere som ikke presangterer seg selv en gang:P og som ikke lar deg se deg rundt liker heller ikke at dem ikke har skotrekk!
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #9 Skrevet 11. juni 2013 For meg har ikke visningen SÅ mye å si. Så lenge standarden er OK. Om det er litt støvete her og der, eller en pågående megler, er ikke så viktig for meg. Det jeg bryr meg om er beliggenhet og antall soverom. Så leser jeg prospektet på nett før visningen, så jeg vet om badet er fritt for fukt/mugg. Har stort sett bestemt meg for om jeg skal by eller ikke før jeg kommer til visningen. Hehe, høres ut som den hushaien, har bare kjøpt tre ganger, altså Anonymous poster hash: 53cb9...5ee
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #10 Skrevet 11. juni 2013 jeg har faktisk hørt om ei som gikk på visning og sa "dette er mitt barndomshjem, og jeg bor rett nediveien der, se der, kan du se huset mitt?:D" en ting til jeg ikke liker er når du kommer inn på en visning, og megleren sier" hei vil du skrive deg på lista." er enkelte meglere som ikke presangterer seg selv en gang:P og som ikke lar deg se deg rundt liker heller ikke at dem ikke har skotrekk! Skotrekk? Både megleren og de som kommer på visning skal ta av seg skoa i gangen.Anonymous poster hash: dda84...9dd
#Sunrise Skrevet 11. juni 2013 Forfatter #11 Skrevet 11. juni 2013 For meg har ikke visningen SÅ mye å si. Så lenge standarden er OK. Om det er litt støvete her og der, eller en pågående megler, er ikke så viktig for meg. Det jeg bryr meg om er beliggenhet og antall soverom. Så leser jeg prospektet på nett før visningen, så jeg vet om badet er fritt for fukt/mugg. Har stort sett bestemt meg for om jeg skal by eller ikke før jeg kommer til visningen. Hehe, høres ut som den hushaien, har bare kjøpt tre ganger, altså Anonymous poster hash: 53cb9...5ee satt å lurte på hvor mange ganger du har flytta:P
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2013 #12 Skrevet 12. juni 2013 Det mest irriterende jeg har vært ute for var at megler ikke visste om det var gulvvarme (nytt hus). Neeeida, det var det ikke! Når jeg påpekte at det så slik ut ble han helt stuss. Han hadde/skulle selge nesten 30 helt like enheter og ikke lest rapporten engang.. Det som har fått meg til å snu utigjen fortere enn fort er: -Tramping overnfra. Virkelig høy tramping. Hadde blitt gal av å bo der! -Utsikt rett inn i baksiden av et busskur (hvordan de hadde greidd å ta bilder uten å få det med er uklart..) -Varmtvannstank, som megleren ikke ante hvor var, og som ble funnet i et gjennspikret skap. Hvem vet hvor mye råte det var der.. Anonymous poster hash: 877a5...882
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 13. juni 2013 #13 Skrevet 13. juni 2013 (endret) Det jeg mislikte mest var vel egentlig meglere som var utrolig ukomfortabel i rollen som megler. Trodde halve jobben deres var å være utadvendte og proffe? Han ene så ut til å være angstbefengt. Ellers foretrakk jeg visninger uten eiere til stede, utenom ene gangen hvor eierne tilsynelatende så ut til å være oppegående og hjelpsomme. Endret 13. juni 2013 av Valiumsjunkie
Solknapp Skrevet 15. august 2013 #14 Skrevet 15. august 2013 Jeg har også vært på endel visninger hvor meglere ikke har visst hvor stor varmtvanns tanken er, samt hvor den er plassert. Sikringsskapet har det også vært et tilfelle som han ikke visste hvor var. Og mange meglere som ikke vet hvilken kabeltv/internett leverandør som er i området. Det verste er å gå på visning hvor megler har sendt en assistent... Stakkars de som skulle selge den boligen, hun hadde glemt prospektene og kunne ikke svare på noen ting, men sa hun kunne sjekke det opp til senere. Huff.. Det kan nevnes at det ble 4 visninger før den ble solgt, og attraktiv var den!
#Sunrise Skrevet 25. oktober 2013 Forfatter #15 Skrevet 25. oktober 2013 Irriternde med folk som skal begynne og krangle med megler om helt merkelige ting som ikke har noe med boligen og gjøre:P "der jeg bodde før ,så var det en fæl mann i borettslaget og, der var det ikke lov med katt en gang! " har faktisk opplevd så ille folk på visning, at jeg har reist og kommet tilbake senere når dem har reist
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå