Gå til innhold

Alkohol til 65-70 gjester

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye alkohol regner dere med at jeg må kjøpe inn til 65-70 gjester, og til hvilket beløp?
Har satt av 10.000, men vet ikke om det er for mye eller for lite. :vetikke:

Anonymous poster hash: c8013...ae6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er så usikker på hvor mye vi trenger selv, men er rimelig sikker på at 10.000 er i minste laget om du har tenkt å ha fri bar?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så usikker på hvor mye vi trenger selv, men er rimelig sikker på at 10.000 er i minste laget om du har tenkt å ha fri bar?

TS her. Det er det kanskje, ja. Ja, det blir fri bar. I alle fall til en viss grad. Alt av øl får vi forresten gratis av familie. Legger til at vi skal handle alkoholen i Sverige. :)

Skrevet

Kommer selvfølgelig an på hva dere kjøper, men med øl utenfor budsjettet og handling i Sverige tror jeg ikke 10.000,- er så dumt. Dere kan gjøre vin billigere ved å kjøpe 3 liters kartonger og at det serveres fra karafler ved bordene.

Ei venninne hadde 80 gjester med åpen bar, dette gikk i hennes bryllup:

48 rødvin (Var igjen 10 flasker)

24 hvitvin

12 musserende

36 boksøl

24 småøl

3 l cognac

3 l Baileys

3 l vodka

3 l gin

3 l rom

Mineralvann:

144 mineralvann (72 l)

11 Battery

1 Eplemost

28 kaffeposer

• Liker 1
Gjest Kiara!
Skrevet

Jeg handlet i sverige idag å dere kommer veeeeldig langt med 10 000,-

Jeg var nesten litt overrasket over at krisene var så dyr.. :ler:

Vi har mye av alt, men rødvin, hvitvin og kaffe er jeg litt usikker på rett og slett.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg handlet i sverige idag å dere kommer veeeeldig langt med 10 000,-

Jeg var nesten litt overrasket over at krisene var så dyr.. :ler:

Vi har mye av alt, men rødvin, hvitvin og kaffe er jeg litt usikker på rett og slett.

Krisene var så dyr? :vetikke:

Men ja, det er supert at man får mye for 10 000. Begynte å bli litt småredd her. :fnise:

Skrevet

Vi har også satt av 10 000 til alkohol, og skal kjøpe fra Sverige, regner virkelig med at det burde holde. Blir vel ca samme antall gjester som ts skriver.

Skrevet

Jeg fant en gang ett regnestykke på dette: 1,2 enheter alkohol per person over 18 år i timen de er i selskapet. Det regnestykket fungerte ganske greit for oss.

Vi kjøpte alkohol av hotellet vi hadde festen på. Våre 45 gjester drakk for rundt 35000,-. Da var det rundt 75,- per enhet...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant en gang ett regnestykke på dette: 1,2 enheter alkohol per person over 18 år i timen de er i selskapet. Det regnestykket fungerte ganske greit for oss.

Vi kjøpte alkohol av hotellet vi hadde festen på. Våre 45 gjester drakk for rundt 35000,-. Da var det rundt 75,- per enhet...

TS her. Å drikke bort 35000 får gjestene mine gjøre på noen annens regning :) Hehe. DET er alt for mye, etter min bok. Men hotellet selger drikken ekstra dyr.

Gjest Kiara!
Skrevet

Brusen. :ler:

Skjønner hvor ør jeg er, glemte jo å handle tax free på veien til Sverige.

Krisene var så dyr? :vetikke:

Men ja, det er supert at man får mye for 10 000. Begynte å bli litt småredd her. :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på veldig mye det der - er dritvanskelig å regne ut synes jeg. Er det sommer, så går det nok mye mer hvitvin enn det gjør på høsten. Har dere mange unge kan det fort gå mindre vin og mer øl enn i et bryllup med høyere gjennomsnittsalder. Noen kjenner mange som er veldig glad i cognac/akevitt/etc, så da går det mer av det og mindre av Bailey's etc.

Tror dere bør ta utgangspunkt i ett av de generelle regnestykkene og så justere ut fra det. Vi har regnet noe sånt som dette pr gjest:

- 2 glass velkomstdrink (6 glass i en flaske)

- 1 glass hvitvin eller øl til forrett (6/2 glass i en flaske)

- 2-3 glass rødvin øl til hovedrett (4/2 glass i en flaske)

- 1 glass dessertvin til dessert (hehe) (husker ikke antallet i en flaske)

og så ca 2 x vin/øl og 2 x sprit/drinker (ca 15 i en flaske) på hver person etterpå. Det er garantert ikke alle som kommer til å drikke så mye, men så er det også de som drikker mer. Tror gjennomsnittet stemmer. Også kjøper vi inn litt mer enn totalen, det siste vi vil er at det skal gå tomt! :)

Anonymous poster hash: f45d8...66d

Skrevet

TS her. Å drikke bort 35000 får gjestene mine gjøre på noen annens regning :) Hehe. DET er alt for mye, etter min bok. Men hotellet selger drikken ekstra dyr.

Ja det ble den dyreste posten i vårt bryllup. Min mann var veldig på at vi skulle ha åpen bar og når jeg gjorde regnestykket så sa han at det fikk være greit. Vi hadde ikke så mange andre dyre poster på lista.

Skal nevnes at vi er bergensere og det er ett stykke til svenskegrensa herfra...;)

• Liker 1
Skrevet

Har en bestemor som jobber på pole og har laget til mange bryllup. Hun sier at om du har noen som serverer drikke under maten og en som står i baren så går det halvparten så mye som om folk forsyner seg selv. En liten tankevekker

Skrevet

Til maten regner bestemor en halv flaske vin pr person. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...