Gå til innhold

Hvor mye kan jeg gå ned på en måned UTEN trening?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått en stygg kneskade og har valset rundt på krykker i en uke nå. Jeg kan ikke trene på minst to måneder.

Jeg skal på ferie om en måned og har såå lyst å miste noen kilo.

Noen anbefalinger?

Skjønner at jeg ber om en quick-fix her nå og er fullstenig klar over at trening og riktig kosthold er den rette måten å gå ned i vekt på.

Men hvor mye kan jeg miste på en måned - realistisk?

Anonymous poster hash: d6ec1...880
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

0,5 kg uken bør være passelig, siden du er inaktiv kan det nok fort gå utover musklene hvis det blir noe særlig mer.

Anonymous poster hash: 9f843...b11
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

7000 kcal = 1 kg, så da kan du jo regne ut selv ut i fra hva du forbrenner. Hvis du er normalvektig vil jeg tro 2-3 kg går greit hvis du er streng :)

Anonymous poster hash: a1e69...766
AnonymBruker
Skrevet

8 knekkebrød pr dag (2 til hver måltid)

Selfølgelig med masse sunt pålegg - grønnsaker, frukt, mager skinke etc så jeg får i meg litt energi og vitaminer)

Det bør da gjøre susen?

Går i en del kaloriunderskudd av det.

Og ja, jeg vet at dette IKKE er sunt i lengden. Skjønner viktigheten av variert kosthold. Men jeg skal love dere at det blir variert på knekkisen også ;) En hel makrellboks på to knekkiser f.eks..

Men jeg vil ned kjapt nå denne måned, og derfor taes tips mot med stor takk!

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hvor høy er du og hvor mye veier du nå da? Det vil ha mye å si for hvor mye du kan forvente å gå ned.

Du må ikke nødvendigvis bare spise knekkebrød, tror det blir vanskelig å følge i 30 dager :P Fokuser heller på å ikke spise mer karbohydrater enn nødvendig (brød, pasta, hvit ris osv), og spis heller masse proteiner. Hvis du bestemmer deg for å ligge på max 1300 kcal per dag for eksempel er det mye forskjellig du kan spise.

kylling, fisk, EGG (omelett, stekt, kokt, eggerøre), skyr/gresk yoghurt, kesam, wok grønnsaker med kylling, frukt, bær... ja, det er mye :)

Drikk mye vann og vær så aktiv som det lar seg gjøre

Anonymous poster hash: a1e69...766
Skrevet

8 knekkebrød pr dag (2 til hver måltid)

Selfølgelig med masse sunt pålegg - grønnsaker, frukt, mager skinke etc så jeg får i meg litt energi og vitaminer)

Det bør da gjøre susen?

Går i en del kaloriunderskudd av det.

Og ja, jeg vet at dette IKKE er sunt i lengden. Skjønner viktigheten av variert kosthold. Men jeg skal love dere at det blir variert på knekkisen også ;) En hel makrellboks på to knekkiser f.eks..

Men jeg vil ned kjapt nå denne måned, og derfor taes tips mot med stor takk!

TS

Er det virkelig verdt det? Du komme jo til å være utslitt, utsultet og helt tom for energi og gnist når ferien endelig er der og du egentlig skal ha det moro!

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor så mange snakker om at de kun skal spise knekkebrød, grønnsaker, suppe e.l. Kalorier er kalorier, den eneste måten å slanke seg på en sunn måte er å spise variert og sunt- men man må tenke på hvor mange kalorier man putter i seg. Du burde spise minst 1300kalorier hver dag.

AnonymBruker
Skrevet

Kosthold tar kiloene, trening tar grammene. Kaloriene man trener bort på trening ønsker kroppen å erstatte med mat så den øker sulten. Det er lurt å trene for helsas skyld, men det har veldig liten effekt på vekta. Anbefalt vekttap er 2-4 kg i måneden, så dette er hva du bør satse på. Det er mange måter å gå ned i vekt på, men den sunneste er LCHF. Det finnes andre som er mer effektive, men ikke som er sunne. Jeg synes ikke noe om ekstremdietter.

Anonymous poster hash: 5dd65...bfd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...