AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #1 Skrevet 10. juni 2013 Hei, Mitt barn og jeg skal på en 3 timer togreise. Han er veldig aktiv og aldri kjørt tog før. Jeg må ha noen aktiviteter han kan holde på med, men er litt rådvill Noen tips til aktiviteter på tog? Takk! Anonymous poster hash: 80416...74b
Miss moneypenny Skrevet 10. juni 2013 #3 Skrevet 10. juni 2013 Enig med Magdalene's forslag. Har kjørt endel tog med jenta mi på 3, og de tingene er en hit. Ellers kan jeg anbefale å ta med favorittleker, mat og en liten ekstra god ting du vet han liker godt i tilfelle han blir utålmodig.
plinkyplonk Skrevet 10. juni 2013 #4 Skrevet 10. juni 2013 (endret) Tok toget Bergen-Oslo med min på 2,5år (7timer) uten noe som helst siden jeg hadde bestilt (leke)familievogn, men så var der ikke familievogn likevel... Det var en lang tur! Det går jo an å pakke inn noe han ikke har lekt med på en stund? Stemmer ellers for nettbrett/smarttelefon, bøker (kanskje nylånte fra biblioteket?). Hva med å lage et enkelt togbingo? Dette krever jo litt forberedelse fra din side da, men om du lager store ruter på et ark og tegner inn ting som man mest sannsynlig får sett på reisen og så kan han se etter det? (togstasjon, togskinner, en billett, hattehylle, billettør, NSB- logo, koffert, eventuelt den som kommer og henter dere osv... ) Det hjelper som regel å gå litt rundt på toget, gøy å få gå litt frem og tilbake i vognene. edit: Med deg som følge, that is. Ville ikke sluppet en 2,5åring løs i toget alene. Endret 10. juni 2013 av plinkyplonk
Pysa Skrevet 10. juni 2013 #5 Skrevet 10. juni 2013 Potetgull i små, små biter fungerte på min toåring. Potetgull fikk han ellers aldri, men å sitte og plukke småbiter holdt ham opptatt på en lang flytur en gang.
Erica❤ Skrevet 10. juni 2013 #6 Skrevet 10. juni 2013 Viktig å ha litt godt å knaske på så blodsukkeret ikke synker til 0
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #7 Skrevet 11. juni 2013 Vi skal også på lang togtur snart. Pakker ipad, tar med dvd-spilleren for barn som vi har i bilen til vanlig, tegnesaker, og et par aktivitetshefter for de minste, med klistremerker som de skal klistre på rett sted osv. Jenta vår er veldig glad i å holde på med slikt. Kanskje jeg også tar med en pute, så hun kan duppe litt hvis behovet melder seg og toglydene fungerer søvndyssende. Anonymous poster hash: 55693...70a
up! Skrevet 11. juni 2013 #8 Skrevet 11. juni 2013 Hodetelefoner!! Det er flere mennesker på toget enn sønnen din.
Erica❤ Skrevet 11. juni 2013 #9 Skrevet 11. juni 2013 Lydbok med høretellefoner, kan bli VELDIG irriterende for medpasasjerer og høre på hva du leser...
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2013 #10 Skrevet 11. juni 2013 Stemmer også for togbingo som ei her over nevnte. Det lagde mamma til meg da jeg var liten, og jeg likte det veldig godt. Spesielt om hun satt sammen med meg og hjalp meg med å lete litt og snakke om tingene vi kjørte forbi osv. Anonymous poster hash: 6d4ed...ba0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå