Gå til innhold

Hvordan telle KARBOHYDRATER?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Rett og slett, hvordan telle dem enkelt? :-)

Anonymous poster hash: c473a...601

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du leser innholdsfortegnelsen på pakka. ;) Hvis det ikke er noen pakke, så er det bare å google det.

Anonymous poster hash: 6b37e...ff4
AnonymBruker
Skrevet

Men jeg skjønner det fortsatt ikke :)

Hva er grensa? Hva er "lov og ikke lov"?

Jeg går på LK får og gå ned i vekt pga PCO

AnonymBruker
Skrevet

Grensa avhenger av hvilken lavkarboretning du følger. Noen legger seg på så lavt som 10 eller mindre. Andre legger seg på så mye som 100.

Lån deg noen bøker om lavkarbo, så du vet hva du holder på med. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke begynn på lavkarbo uten å lese deg opp først!

Jeg har selv gått på lavkarbo og synes dette er en fin måte å leve på for de det passer for. For meg passet det en stund, men ikke noe jeg orket å leve på. For andre er dette et perfekt kosthold. Uansett må man lese seg litt opp på temaet først.

For øvrig teller man karbohydrater på samme måte som kalorier. Er det f.eks. 20 gram karbohydrater pr 100 gram i en matvare og du spiser 200 gram av dette har du fått i deg 40 gram karbohydrater.

Anonymous poster hash: 0005e...475
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar folkens, er litt usikker på alt dette her. Leser og leser bøker, men hvordan finner jeg ut hvor mange KARBOHYDRATER JEG KAN HA I MEG PR DAG? :)

Noen som har ei nettside eller lignende jeg kan se dette på?

Takk :-)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar folkens, er litt usikker på alt dette her. Leser og leser bøker, men hvordan finner jeg ut hvor mange KARBOHYDRATER JEG KAN HA I MEG PR DAG? :)

Noen som har ei nettside eller lignende jeg kan se dette på?

Takk :-)

Det finnes ingen magisk grense. Som sagt, lån deg bøker.

AnonymBruker
Skrevet

Som du sikket ser har jeg mange bøker, men er fortsatt veldig usikker.

Kan ingen si ca ut i fra det jeg skrivel heller?

Jeg er 100kilo, sykemeldt og kan ikke gå rundt så mye.

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ikke noe fasitsvar på det du spør om, ts. Du må først bestemme hvilken lavkarbovariant du ønsker å følge, og så leser du på akkurat denne varianten om hvor mange karbohydrater du kan spise.

Hva velger du?

Fedon Lindberg?
Atkins?
Steinalderdietten?

Ketolyse?
LCHF?

Annet?

Lavkarbo er bare en samlebetegnelse på mange ulike kosthold som alle fokuserer på å redusere inntaket av karbohydrater. Den "enkleste" går ut på å droppe hvetemel, sukker, pasta, ris og poteter, og ellers spise det meste annet. De drøyeste vil at du skal spise nesten bare rent kjøtt og fisk pluss litt nøtter/grønnsaker. Du må finne en variant som passer deg.

http://www.iform.no/pub/art.php?id=2139#.UbXgWjk4Xug

Anonymous poster hash: 0005e...475
Skrevet

Legg deg på maks 50 g daglig.

AnonymBruker
Skrevet

Om jeg går for LCHF, det er om det jeg har bøker om. Hvor mange KH pr dag da?

Beklager maset og takk for svar :-)

Skrevet

Støtter Løvetanten, legg deg på under 50g om dagen, siden du er overvektig og har pcos. Hvis du er skikkelig motivert og vil gå enda fortere ned kan du legge deg på mindre enn 20g, men det er enklere i lengden å ha litt mer å gå på, pluss at det blir lettere å variere. :)

Skrevet

Og vær lur og les deg godt opp på hva lavkarbo handler om. Da får du svar på mange av tingene du lurer på.

Den letteste måten å telle karbohydrater på er å lese på innholdsfortegnelsen, veie maten og summere.

Anbefaler disse sidene her til å lese seg opp på:

http://www.kostdoktorn.se

http://www.authoritynutrition.com

• Liker 2
Gjest Funky Punk
Skrevet (endret)

Jeg følger ingen spesielle dietter og slikt. Jeg har satt meg en maxgrense på 70 karbo på de dagene jeg vil kose meg litt ekstra, og på 50 karbo på vanlige dager

Når jeg kommer godt igang med alt dette karbogreiene, og jeg føler jeg mestrer det godt, så kommer jeg til å senke kosedagene til max 50 karbo og vanlige dager på 20-30 karbo

Endret av Funky Punk
Gjest winston
Skrevet

Legg inn alt du får i deg på diett.no. Da får du oversikt over karbohydrater, fett, kalorier og ikke minst vitaminer og mineraler. Det siste forutsetter at du legger inn nøyaktige takk. Du må også ha en relativt nøyaktig vekt om du ikke ønsker å lure deg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...