Gå til innhold

Hvilken kake lager dere for barna deres til å ha med i bhg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da tenker jeg på bursdag. Sjokoladekake? Med non stop?

Anonymous poster hash: 1c850...582
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk beskjed om å ikke ta med noe (de ordner det i barnehagen), men om jeg skulle laget hadde jeg laget en enkel langpannesjokoladekake, med for eks seigmenn.

Skrevet

Jag lagade inga kaker till mina barn för barnehagen då barnehagen (personal och föräldrar) inte ville att barnen skulle serveras kaker till vardags. Barnen äter kake hemma och i bursdagssellskap, inte i barnehagen.

Hade jag gjort det, hade jag inte bakat kake med nonstop eller annat godis på. Frukt är bättre. Eller till och med att servera bara frukt. Eller yoghurt med färsk frukt. Eller kanske småkaker/boller

Skrevet

Jeg trodde barnehagen ordnet feiringen jeg. Men lag noe som barnet ditt liker, og sørg for at du utelukker ingredienser for de med alergier...

Gjest Marmot
Skrevet

Her har vi ikke med kaker på bursdag, men når jeg baker til andre aledninger i barnehagen, bruker jeg Toro langpannesjokoladekake fordi den er melke- og glutenfri.

Skrevet

Da tenker jeg på bursdag. Sjokoladekake? Med non stop?

Gelé eller en boks med is er vanlig å sende med her. Det syns jeg er veldig ok. Ingen har klaget over seigmenn på geleen. Toro-muffins har også vært observert (med non-stop).

Gjest Riskjeks
Skrevet

Ser for meg at dette utvikler seg til en tråd om hvor fælt det er med kaker i barnehagen :P

Barna til KG-brukerne koooser seg med frukt og vann med sitron i, og de som ikke gjør det har dårlige foreldre. :popcorn:

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er altfor hysteri med sukker nå til dags. Hva vil en liten kakebit si for hverdagen? Mens man er sunn i hele uka ellers? Husker når jeg gikk i barnehagen så spiste vi kake på bursdager og det synes jeg var flott. Frukt på bursdag? Synes mange tar av sinnsykt.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ser for meg at dette utvikler seg til en tråd om hvor fælt det er med kaker i barnehagen :P

Barna til KG-brukerne koooser seg med frukt og vann med sitron i, og de som ikke gjør det har dårlige foreldre. :popcorn:

Haha ser den

Gjest Marmot
Skrevet

I barnehagen vår er det ikke sånn, men bursdagsbarnet får velge hva de skal lage, og så blir han/hun og 1-2-3 av de han/hun leker mest med, med til kjøkkenet for å bake. Sønnen min valgte vafler sist, og det var stor stas.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

I barnehagen vår er det ikke sånn, men bursdagsbarnet får velge hva de skal lage, og så blir han/hun og 1-2-3 av de han/hun leker mest med, med til kjøkkenet for å bake. Sønnen min valgte vafler sist, og det var stor stas.

Dette hørtes ut som en bra ordning:)

Skrevet

Det var väl kanske riktat till mig :-)

Jag menar inte att predika kosthold i denna tråd men tänk på att det kan finnas besked om hur det är i din barnehage.

Synes det er altfor hysteri med sukker nå til dags. Hva vil en liten kakebit si for hverdagen? Mens man er sunn i hele uka ellers? Husker når jeg gikk i barnehagen så spiste vi kake på bursdager og det synes jeg var flott. Frukt på bursdag? Synes mange tar av sinnsykt.

Sista inlägget från mig i den debatten:

Det är inte EN liten kakebit i vardagen. Det är YTTERLIGARE en kakebit i vardagen, till de små kropparna som behöver näring att växa. Är de 20 barn i barnehagen blir det mycket extra i tillägg till barnesällskap och kos

Det är inte så att barn i dag saknar kaker, is, gotteri, brus och annat i vardagen. Det är mer vanligt än tidigare, och både bröd, frukostblandingar och annat innehåller mer socker än tidigare. För att göra maten godare (sötare)

• Liker 2
Skrevet

men om jeg skulle laget hadde jeg laget en enkel langpannesjokoladekake, med for eks seigmenn.

Hehe, søkeordene "sjokoladekake" "langpanne" og "stor" dukker opp som førstevalget i google-feltet her hjemme hver gang det er snakk om bursdager eller avslutninger med kake.

TS, gjør det enkelt, og gjør det stort. Og gjerne med seigmenn. Garantert suksess hos de aller fleste barn :)

AnonymBruker
Skrevet

Jag menar inte att predika kosthold i denna tråd men tänk på att det kan finnas besked om hur det är i din barnehage.

Det är inte EN liten kakebit i vardagen. Det är YTTERLIGARE en kakebit i vardagen, till de små kropparna som behöver näring att växa. Är de 20 barn i barnehagen blir det mycket extra i tillägg till barnesällskap och kos

Det är inte så att barn i dag saknar kaker, is, gotteri, brus och annat i vardagen. Det är mer vanligt än tidigare, och både bröd, frukostblandingar och annat innehåller mer socker än tidigare. För att göra maten godare (sötare)

Deg om det, jeg synes uansett det er litt hysteri. Du har din mening, jeg har min;)

Skrevet

Men för att svara på frågan (igen) så hade jag bakat småkakor med syltetöy på.

AnonymBruker
Skrevet

Mafalda: Takk for tips:)

Gjest Marmot
Skrevet

Dette argumentet hører jeg stadig vekk, men først og fremst er det ikke alltid 20 barn på hver avdeling. Om ett barn på vår avdeling feirer bursdag, er det kun vår avdeling som spiser kake. Det betyr 9 bursdager i løpet av et år.

Dernest; bursdag er ikke hverdag. Jeg synes det er trist om det skal bli det. Frukt serveres i barnehagen vår hver eneste dag.

• Liker 3
Skrevet

Gele er veldig populært ( det er også noe de fleste tåler)

• Liker 1
Skrevet

Det är olika många barn på olika avdelningar. Mina barn har haft mellan 15-19 barn på avdelningen.

Min son gick på en avdelning där man kom överens om att föräldrarna fick bjuda på glass/is.

Sonens bästa kompis blev ofta utan då han var laktosintolerant, hans föräldrar fick nämligen skicka med egen is till sonen.

På barnehagen min dotter gick på blev bursdagsbarnet satt på en speciell "bursdagspute", fick en krona, och sitt speciella födelsedagskort (korten hängde uppe hela året med namn och födelsedagsdatum, och det gjordes ett nytt efter varje födelsedag). Barnet som hade bursdag fick önska lek och saga/eventyr, och alla barn sjöng. Det var speciellt firande men utan något gott att äta.

Vill du baka kake, så kolla med barnehagen först vad DE tycker är lagom, och vad DE har kommit överens om.

• Liker 1
Gjest Scapa_c
Skrevet

Til barnebusdager har jeg alltid laget langpannekake (sjokolade med glasur og nonstop) eller muffins m glasur og nonstop. Ellers er det jo også stas med ispinner, ikke minst enkelt å fikse ;-)

Og om barnehager og kaker på bursdag:

i barnehagen jeg jobber har vi droppet all medbragt på bursdagene,både kaker og annen kosemat. Litt pga at det ble mye kaker og usunt, men aller mest fordi vi opplevde at for mange (majoriteten) av barna (og foreldrene) så ble fokuset flyttet fra bursdagsbarnet og til kakene/maten denne hadde med. Dvs at det var i og for seg likegyldig for veldig mange hvem som hadde bursdag, det viktige var om kaka var god og om det var godis i tillegg... Vi syntes dette var litt trist, og valgte å droppe kake o.l; vi ville at bursdagsbarnet skulle være i fokus og ikke kosematen hjemmefra.

Det fungerer veldig bra, hverken foreldre eller barn etterlyser kake, alle bursdager blir behørig markert og feiret (i henhold til hvor mye fokus bursdagsbarnet selv ønsker). Og de får jo kakefeiring likevel, bare ikke i barnehagen ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...