AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #1 Skrevet 10. juni 2013 Så ja, det er jo ganske lenge igjen før jeg er ved målstreken, men jeg føler meg allerede så tung. Første og andre trimester var ganske ille, og var mye dårlig og plaget av smerter. Nå føler jeg meg, bank i bordet, ganske grei og sliter mindre med plager enn i forrige trimester. Har ikke bekkenplager, kun blir lett sliten, må sitte ofte, puster og peser hvis jeg går opp trappa...har vel hatt normal kondisjon før graviditet, med en løpetur nå og da. Gått opp kun 5,5 kg til nå, men trur nok alt er på bryster og mage. Jeg vet jeg må tenke at det bare blir værre, men er det vanlig å føle seg så stor og tung allerede nå? Jeg bærer ganske bredt, ikke rett ut, så føler ikke at magen er så stor sånn heller. Bare å rydde litt i heimen ser ut til å få svetten til å piple. Andre? Anonymous poster hash: 94210...1dc
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #2 Skrevet 10. juni 2013 Ja, jeg hadde det også sånn. Det er faktisk 5,5 kilo mer enn det du vanligvis bærer på, det merkes jo et sted. Men husk, alle andre har klart det, så du klarer det du også, enda du kommer til å få enda mer å bære på. Anonymous poster hash: 6894c...b1f
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #3 Skrevet 10. juni 2013 helt normalt Anonymous poster hash: 39078...910
siebaeo Skrevet 10. juni 2013 #4 Skrevet 10. juni 2013 Det er jo ikke bare vekta som gjør at man føler seg tung. Du puster tyngre fordi du har mere blod som skal forsynes med oksygen f eks. 1
Teriyaki Skrevet 10. juni 2013 #5 Skrevet 10. juni 2013 Følte meg vel aldri direkte tung, så for meg var det ikke sånn. Men det er helt normalt! Bare prøv å ikke press deg for mye. Lytt til kroppen din.
Gjest Vevila Skrevet 10. juni 2013 #6 Skrevet 10. juni 2013 Absolutt. Du har 5,5 kg å bære på, mer blod, lavere nivå av røde blodlegemer og mindre plass til lungene, klart det er tungt. Det blir bedre når babyen kommer lenger ned i bekkenet(bortsett fra meget hyppige tisseturer) så bare hold ut noen uker til, det blir bedre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå