@shygirl@ Skrevet 11. april 2004 #1 Skrevet 11. april 2004 Er det vanlig å invitere arbeidskolleger i bryllup...? Jeg er veldig usikker.... Kunne godt tenkt meg å invitere dem, men jobber på et sted der det er både faste ansatte og vikarer, blir derfor meget usikker på hvor langt ut man skal gå.... En del av vikarene er jo oftere der enn de faste, så.... Hmm....
Catzy Skrevet 11. april 2004 #2 Skrevet 11. april 2004 Har vært i bryllup der en del av de ansatte var invitert. Men her var de gode kompiser av brudgommen, så det var naturlig for ham å invitere dem som kompiser. De andre kollegene ble ikke invitert. Hvis det er noen av kollegene dine, både vikarer og faste ansatte, som du tilbringer tid med utenfor jobb, så er det kanskje naturlig å invitere dem. Der jeg jobber nå er det ikke naturlig i det hele tatt. Catzy
Arwen Skrevet 11. april 2004 #3 Skrevet 11. april 2004 De jeg inviterer av kolleger er venner. Den ene er til og med toastmasteren vår.
Lissemor Skrevet 11. april 2004 #4 Skrevet 11. april 2004 Vi inviterer kollegaer med følge.Der jeg jobber er det 8 stk,mannen min har 10 stk.
Gjest Tex Skrevet 11. april 2004 #5 Skrevet 11. april 2004 I vårt bryllup har vi invitert bare en kollega hver, uten at det var noen regel. det var bare slik det passet seg. Jeg har ekstra god kontakt med en av jentene jeg jobber sammen med, så det var naturlig for meg å invitere henne og mannen. Tror det er veldig opp og ned, jeg
Emy Skrevet 11. april 2004 #6 Skrevet 11. april 2004 Vi inviterer så godt som alle kollegaene til min bedre halvdel. ca 20 stk. Fra jobben min blir det bare tre stk.
Lullu Skrevet 12. april 2004 #7 Skrevet 12. april 2004 Dette er jo egentlig et veldig vanskelig spørsmål.... Noen har god kontakt med sine kollegaer og beregner hverandre som venner, mens andre har middels kontakt og beregner hverandre som bekjente, mens også noen aldri snakker med kollegaene på fritiden - og sjelden på arbeidsplassen. Personlig har jeg god kontakt med alle (jobber med bare gutter), og hadde hatt veldig vanskelig for å plukke ut noen få. Dersom vi skulle hatt kaffegjester hadde de nok automatisk vært naturlig å be her. Men nå skal vi ha alle til middag, så da har begge droppet kollegaene. Hadde jeg jobbet nært med jenter, hadde det kanskje blitt annerledes. Jeg har en veldig stor vennegjeng, og har egentlig "nok med de". Behovet for å knytte nære vennskapsbånd med de på jobben falt seg heller derfor ikke helt naturlig for meg. Sees jo utenom arbeidstiden i form av byturer osv. men de er nok ikke de første jeg ringer for å skravle
9na Skrevet 12. april 2004 #8 Skrevet 12. april 2004 Samboeren min inviterer flere kollegaer. Han har jobbet på samme sted i flere år og er god venn med mange av kollegaene sine. Jeg er temmlig ny på min arbeidsplass og skal i tillegg bare være der ut mai, så jeg ber ingen av mine kollegaer.
@shygirl@ Skrevet 12. april 2004 Forfatter #9 Skrevet 12. april 2004 Der jeg jobber er vi "på vakt" stort sett to og to og samarbeider mye i løpet av dagen/kvelden... Blir derfor mye bedre kjent selv om man ikke treffes på fritiden... Er fryktelig i tvil, men tenker jeg skal snakke litt mere med sambo om dette før vi bestemmer oss...
Gjest MrsL Skrevet 12. april 2004 #10 Skrevet 12. april 2004 Vi inviterer ingen kolleger, men det kommer jo an på hvor mye kontakt man har med hverandre. Så derfor må det bli et valg hvert enkelt brudepar gjør. Har vært i bryllup til en kollega der alle fra hennes jobb og alle fra hans jobb var inviterte også
*Lene* Skrevet 12. april 2004 #11 Skrevet 12. april 2004 Jeg har invitert en kollega med mann, men det er egentlig fordi vi har kjent hverandre hele livet! Mange andre av kollegene mine kommer i utdrikningslaget mitt.. Regner jeg med da! Vi er veldig gode venner nemlig, og jeg har skrevet dem opp på listen som jeg ga min forlover!
Holly Hobbie Skrevet 12. april 2004 #12 Skrevet 12. april 2004 Hvis du inviterer kolleger, ville jeg tipset om aa ikke konsekvent utelatt vikarer (med mindre du ikke kjenner dem) - som tidligere vikar vet jeg at det kan vaere litt kjipt aa alltid bli utelatt fra sammenkomster o.l. kun fordi man er vikar. Selv skal jeg ikke invitere noen kolleger. Jeg begynte i ny jobb for noen uker siden og kjenner ikke kollegene saa godt ennaa. Dessuten har vi bare invitert naere venner/familie (vi blir maks. 50 stk).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå