Gå til innhold

Handle fra mobil og nettbrett

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg forsøker å handle fra min iphone, men det får jeg ikke til. Samme gjelder fra nettbrettet.

Hvordan gjør dere andre det? Ser det er mulighet for å betale med Paypal og Klarna men det har jeg aldri forsøkt. Er det noen som har erfaring med noen av disse betalingsmetodene?

Anonymous poster hash: c7d90...403

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det du ikke får til? Gjennomføring av betaling? Hvilken betalingsmåte prøver du å benytte? Hvilken nettbutikk er det snakk om?

Betale med PayPal og Klarna er helt uproblematisk. Vær bare obs på at Klarna også tilbyr avbetaling så pass på å betale hele regningen ved forfall.

Anonymous poster hash: a0520...ca4
Skrevet

Hva mener du egentlig med "handle fra min iphone"?

Mener du å betale over mobilregningen? Eller å få til å handle med nettleser på telefon istedet for på en datamaskin?

Paypal er kortbetalingsløsning, altså du betaler med visa/mastercard. Klarna er faktura/kredittkjøp og du legger da inn personalia og de sjekker om du er kredittverdig og du får regning på kjøpet.

AnonymBruker
Skrevet

Det er betaling med Visa og Mastercard som ikke fungerer i nettbutikk. Det mangler tydeligvis et program på mobil og nettbrettet for å få bankID til å fungere.

Er det en app eller noe jeg kan laste ned for å få betalt med kort fra iphone/ipad eller er PayPal og Klarna eneste mulighet for å gjennomføre kjøp når jeg ikke bruker PC?

Skrevet

Du må laste ned BankID.

AnonymBruker
Skrevet

Problemet med BankID er et denne i utgangspunktet benytter Java. Java er ikke støttet på de fleste (alle?) mobile plattformer. Du må da benytte BankID på mobil dersom du får dette valget eller bytte til en bank som ikke bruker Java BankID, f.eks. Skandiabanken.

Det jobbes med en ny versjon av BankID som ikke benytter Java, men det kan ta tid før denne er tilgjengelig.

Anonymous poster hash: a0520...ca4
AnonymBruker
Skrevet

Du må laste ned BankID.

Det funket etter litt fram og tilbake!!!

Tusen takk Topplue!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...