Gå til innhold

Hvordan ta finest mulig bilde av seg selv med mobil?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan et profilbilde tatt med mobil se finest mulig ut?

Tenker på bakgrunn, klær, vinkel, annsiktsuttrykk, ute/inne? :) Syntes nesten alle får til så fine bilder av seg selv!

Anonymous poster hash: aa2b3...71c
Videoannonse
Annonse
Gjest Funky Punk
Skrevet

Kommer jo an på hvordan du ser ut på bilder.

Noen har et ansikt som kler portrett rett forfra, mens andre burde vinkle kameraet litt til siden eller litt opp.

Skrevet

Mange som har mobiler der du kan "snu" linsen også, sånn at du ser deg selv på skjermen når du tar bildet. Tror oppløsningen blir noe dårligere, men sjansen er jo stor for at du klarer å få til et ansikt du er fornøyd med i hvert fall.

Gjest Morteno
Skrevet

Beste bildene får du på badet. Ta bilde av deg selv i speilet, gjerne med et "peace" tegn og trutmunn.

Neida. Kamera på mobiler er ikke noe å skryte av. Beste er vel å få noen til å ta av deg. De beste bildene er der du er naturlig og ikke poserer så mye, synes jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Selvutløser, ta et bilde til du er fornøyd. Ingen som vet at det er du som sitter og tar bilder av deg selv. ;)

Anonymous poster hash: 8bf2e...123

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! :)

Har en sånn mobil der man kan snu kamera, men syntes alltid det er vanskelig å få et bilde til å se normalt ut, hehe..

Anonymous poster hash: aa2b3...71c
AnonymBruker
Skrevet

På min mobil synes jeg bildet ser noe fordreid ut når man snur kameraet sånn at man ser seg selv når man tar bilde, akkurat som det ikke er like bra linse. Kan være det bare er noe jeg innbiller meg, men.

Jeg er ufattelig lite fotogen så har ikke noe triks når det gjelder hvordan man skal se ut eller hvor man skal gjøre det, jeg har prøvd både i speil og selvutløser og det eneste "trikset" jeg har falt på er å ta 50 bilder av meg selv så blir iallefall ett tilfeldigvis brukbart. Så det er liksom bare å sette av god tid, egentlig. Og se inn i kameraet og tenk på noe du liker, synes mange profilbilder mangler glimt i øyet og ser mest ut som et mugshot/at de ser på noe de hater.

En ting jeg anbefaler er å ha en relativt ryddig bakgrunn, særlig hvis du står inne så ser det ikke så bra ut med en haug med rot bak deg. Pass på belysningen, hvordan skygger og lys treffer ansiktet. Jeg liker best å ha mye lys midt i ansiktet (ikke bare fra en side f eks, eller bakfra) og slå av blitz. Ute er det lettere å bli bra belyst, men det går jo fint inne også hvis du stiller deg noenlunde riktig i forhold til en lampe.

Klær har jeg egentlig ikke tenkt så mye på, men om du skal ta et portrettbilde hvor man typisk bare ser antrekket fra brystet og opp, så ville jeg fokusert på å ta en farge jeg vet jeg kler, som fremhever/komplementerer øyenfarge, hårfarge eller hudfarge og dermed fremhever ditt vakre ansikt =)

Anonymous poster hash: b72c0...565

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...