Mann 42 Skrevet 10. juni 2013 #1 Skrevet 10. juni 2013 Hei. Noen av dere som har spilt disse? Jeg kjøpte Metro 2033 da det kom ut, og ble gledelig overrasket. Veldig stilig spill, med elementer og en grad av detalj i beskrivelsen av verden som gikk utenpå det meste jeg har sett tidligere. Dessuten en veldig interessant historie, med litterære kvaliteter. Ikke så rart, ettersom den jo er basert på en roman. Og nylig kom jo Metro Last Light, som også er utrolig bra. Historien er en fortsettelse av historien i Metro 2033, og er fortsatt ganske tro mot romanens opprinnelige visjon av det postapokalytiske Moskva, der livet fortsetter etter atomkrigen, i Metroens undergrunn. Menneskene har fortsatt ikke gitt opp håpet om en dag å klare å utrydde hverandre fullstendig. I Metroen finner man fascistenes "Reich", der raserenhet og lydighet mot Føreren er det viktigste, "The Red Line" der kommunistene rår og vil innføre verdenskommunismen og derigjennom redde alle, enten de vil eller ikke, og uansett om det innebærer total krig. Det finnes også en frihandelsfraksjon "Hansa", som ser ut til å holde det hele gående, siden deres motivasjon er å drive handel og tjene penger. Og en gruppe som gjør sitt ytterste for å bevare sivilisasjonen slik vi kjente den: Polis, hvor de intellektuelle, forskerne og en god andel av de militære tok tilflukt. Og innimellom er det Metro-stasjoner i varierende stadier av regresjon mot barbariet.
-Jiinxs- Skrevet 10. juni 2013 #2 Skrevet 10. juni 2013 Har spilt noen par timer i Metro 2033, veldig vakkert og atmosfærisk spill. Om man har grafikkorte til det så ser Metro utrolig utrolig uuutrroliig vakkert ut =) Kommer nok til å kjøpe Last Light når det kommer på tilbud.
Mann 42 Skrevet 11. juni 2013 Forfatter #3 Skrevet 11. juni 2013 Har spilt noen par timer i Metro 2033, veldig vakkert og atmosfærisk spill. Om man har grafikkorte til det så ser Metro utrolig utrolig uuutrroliig vakkert ut =) Kommer nok til å kjøpe Last Light når det kommer på tilbud. Ikke bry deg med den sk Ranger Mode. Jeg kjøpte limited edition med Ranger Mode, og det som først og fremst skjer, er at HUD forsvinner, i en slik grad at du ikke kan sjekke inventory, samtidig som du må klare deg med to våpen versus tre i standard modus. Alle hint i omgivelsene forsvinner også. Og i Ranger Hardcore forsvinner ALL HUD, slik at ingen av menyene virker. Så da må du huske alle kommandoene, hvordan du skal aktivere fire forskjellige kastevåpen, hvordan du skal bruke lader, eller pumpte luftvåpen, eller slå på nattsyn eller hodelykt. Jeg har spilt på Ranger Hardcore, og det var ikke sinnsykt vanskelig, men litt irriterende at du ikke engang kan sjekke ammonivåene. Det eneste varselet du får, er at når du er på siste magasin, så kan du med noen av våpnene se hvor mye som er i det. Ellers vet du bare to ting om ammo: Når du ikke lenger kan plukke opp ammo, så er du full, og når det sier klikk, så er det tomt. Det virker litt dølt på meg. I hvilken alternativ realitet der ammo er en knapp ressurs, er man ikke i stand til å sjekke hvor mye man har? Jeg syntes ikke det var immersivt, bare irriterende. Men historien er flott, og store deler av det har nærmest filmatiske kvaliteter. Kuttscener og spillscener som gli sømløst over i enannen, og flotte miljøbeskrivelser, i stor detalj.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå