AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #1 Skrevet 10. juni 2013 Holder det han lover! Jeg har datet en mann i snart tre måneder, og vi har det veldig morsomt når vi er sammen. Men det er en ting som irriterer meg, og vil gjerne spørre dere her inne om jeg overreagerer eller ikke. Han er ikke så veldig flink til å holde avtaler. Et eksempel fra i går, vi hadde avtalt at han skulle komme til meg på kvelden. Da ser jeg for meg at han kanskje kunne komme i 20 - tiden, så vi fikk litt tid sammen før vi skulle køye. Jeg får ungene i seng, dusjer og fikser meg fin til han skal komme, å setter meg ned for å vente. Jeg venter, og venter.. Sender en melding om han ikke kommer snart, men får ikke svar, Det går både en og to timer, før jeg plutselig får en melding om at han er såå sliten. Han sier ingenting om avtalen vår, bare at han er sliten. Da er klokken nærmere 23, og jeg burde være på vei i seng pga vekkerklokken som ringer alt for tidlig neste morgen. Kjenner jeg blir irritert, for det må gå an å gi beskjed om at han ikke kommer likevel, så jeg slipper å sitte oppe å vente?! Dette har skjedd mange ganger, og jeg kjenner at jeg blir både lei meg og sur. Jeg føler meg rett og slett dum, som sitter å venter som en liten skolejente... Det må gå an å si fra! Det er helt greit at han ikke kommer, men for Guds skyld, gi meg et lite pip.. Jeg sa ingenting om at jeg var skuffet (nok en gang). Så foreslo han at vi kunne ta en hyttetur i helgen, jeg svarte ja, men kjenner at jeg ikke klarer å glede meg eller å tro på det før jeg faktisk sitter på den hytta. Hva skal man gjøre med folk som ikke holder avtaler? Kjenner jeg blir mer og mer irritert for hver gang. Hva skal jeg si til ham? Anonymous poster hash: 3e933...4ef Anonymous poster hash: c88c3...a5a
Gjest Marmot Skrevet 10. juni 2013 #2 Skrevet 10. juni 2013 Hva skal du gjøre? Slutte å sitte og vente selvsagt. Om dette har skjedd mange ganger, begynner han vel å skjønne at det er helt greit for deg å bli behandlet sånn. Hvis det ikke er det, må du nesten fortelle ham det med klare ord. 3
Gjest Allergikeren Skrevet 10. juni 2013 #3 Skrevet 10. juni 2013 (endret) Det høres ut som eksen min. Til slutt ble jeg så lei at jeg sa at hvis det var så vanskelig å holde avtalen, fikk han heller drite i å love noe i det hele tatt. Han unngikk dermed avtaler i sin helhet ... Og bedret seg heller ikke da jeg begynte å si at "jeg gidder ikke planlegge noe så langt fram i tid"(hans unnskyldning for å ikke kunne avtale noe som helst). Vel, en av flere grunner til at han er en eks, kan man si. Men siden du ikke har sagt noe enda, er det nok på tide å si noe? Som for eksempel at du blir skuffet når han ikke kommer slik han sa? Endret 10. juni 2013 av Allergikeren
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #4 Skrevet 10. juni 2013 Hva skal du gjøre? Slutte å sitte og vente selvsagt. Om dette har skjedd mange ganger, begynner han vel å skjønne at det er helt greit for deg å bli behandlet sånn. Hvis det ikke er det, må du nesten fortelle ham det med klare ord. Ja, jeg vet. Det er så enkelt i teorien, men jeg er vel litt for svak for ham. Som oftest kommer han jo når han sier han skal komme, men de gangene han ikke gjør det, og velger å ikke si fra om det, blir jeg så lei. Har unnskyldninger som "jeg sovnet", "jeg var tom for strøm på tlf" osv. Hva skal jeg si da? Har mange ganger tenkt at "dette gidder jeg ikke mer", men så kommer han med forslag til middag, kino, hyttetur osv, så har jeg glemt alt, føler at jeg overreagerer og at det er bare sånn han er. Sløv. Vil ikke være ei kjip kjerring å sette ultimatum heller.. Anonymous poster hash: c88c3...a5a
Marsipan Skrevet 10. juni 2013 #5 Skrevet 10. juni 2013 (endret) Holder det han lover! Jeg har datet en mann i snart tre måneder, og vi har det veldig morsomt når vi er sammen. Men det er en ting som irriterer meg, og vil gjerne spørre dere her inne om jeg overreagerer eller ikke. Han er ikke så veldig flink til å holde avtaler. Et eksempel fra i går, vi hadde avtalt at han skulle komme til meg på kvelden. Da ser jeg for meg at han kanskje kunne komme i 20 - tiden, så vi fikk litt tid sammen før vi skulle køye. Jeg får ungene i seng, dusjer og fikser meg fin til han skal komme, å setter meg ned for å vente. Jeg venter, og venter.. (...) Anonymous poster hash: 3e933...4ef Anonymous poster hash: c88c3...a5a Har du formidlet til ham på noe tidspunkt at det er dette du ser for deg? Eller forventer du bare at han skal forstå det av seg selv?? Han er garantert ikke tankeleser, så det første du må gjøre er å begynne å snakke med ham og fortelle hvilke forventninger du har. Jeg syns ikke det er greit å bryte avtaler på denne måten, men det finnes faktisk de som ikke tar slike løse, upresise avtaler så alvorlig. Kanskje sitter denne mannen og tror han har skutt gullfuglen? Dvs funnet ei dame som er like avslappet rundt det som han selv er. Han er antakelig kjempefornøyd, hvilket betyr at du er nødt til å fortelle ham, uten å pakke det inn, at du slett ikke er fornøyd! Edit: Rotet det til med sitering og svar... Endret 10. juni 2013 av Marsipan
Gjest Allergikeren Skrevet 10. juni 2013 #6 Skrevet 10. juni 2013 Jeg hadde kanskje begynt å gjøre noe av det samme en gang innimellom. "Oi, jeg gikk tom for strøm!" "Oi, jeg ble så trøtt av ventingen at jeg sovnet." "Uff, jeg er så sliten! Kan vi reise på hytta neste helg i stedet?"
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #7 Skrevet 10. juni 2013 Det høres ut som eksen min. Til slutt ble jeg så lei at jeg sa at hvis det var så vanskelig å holde avtalen, fikk han heller drite i å love noe i det hele tatt. Han unngikk dermed avtaler i sin helhet ... Og bedret seg heller ikke da jeg begynte å si at "jeg gidder ikke planlegge noe så langt fram i tid"(hans unnskyldning for å ikke kunne avtale noe som helst). Vel, en av flere grunner til at han er en eks, kan man si. Men siden du ikke har sagt noe enda, er det nok på tide å si noe? Som for eksempel at du blir skuffet når han ikke kommer slik han sa? Jeg har sagt det en gang tidligere, at jeg forventer å få svar når jeg spør om noe. Ikke si det han tror jeg vil høre, som "ja, men jeg ringer deg senere", for å så ikke ringe likevel. Om du ikke har tenkt å ringe, så ikke si du skal gjøre det, enkelt og greit. Det er vel bare vanlig folkeskikk? Jeg har lyst til å ta en ordentlig prat med ham om det, uten å fremstå som kontrollerende og desperat. Anonymous poster hash: c88c3...a5a
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #8 Skrevet 10. juni 2013 Har du formidlet til ham på noe tidspunkt at det er dette du ser for deg? Eller forventer du bare at han skal forstå det av seg selv?? Han er garantert ikke tankeleser, så det første du må gjøre er å begynne å snakke med ham og fortelle hvilke forventninger du har. Jeg syns ikke det er greit å bryte avtaler på denne måten, men det finnes faktisk de som ikke tar slike løse, upresise avtaler så alvorlig. Kanskje sitter denne mannen og tror han har skutt gullfuglen? Dvs funnet ei dame som er like avslappet rundt det som han selv er. Han er antakelig kjempefornøyd, hvilket betyr at du er nødt til å fortelle ham, uten å pakke det inn, at du slett ikke er fornøyd! Edit: Rotet det til med sitering og svar... Nei, vi hadde ikke avtalt noe tidspunkt, så jeg skjønner jo det at han ikke kan vite når jeg forventer/ønsker at han skal kommer. Men det har vært slik ofte, at han først gir lyd fra seg i 23- 23.30 tiden, og han vet at jeg skal opp tidlig for å dra på jobb, så for meg hadde det vært veldig fint om han kunne komme litt tidligere. Men ja, det er kanskje vanskelig for ham å forstå det uten at jeg sier det.. Hehe, jeg har også tenkt at han kanskje tror jeg er DET kuppet som ikke maser, kjefter og gnåler på ham. At jeg er avslappet til det meste osv. Det er jeg for så vidt, jeg vil ikke være klengete, men føler meg så dum når jeg sitter der å venter. Akkurat som jeg ikke har noe bedre å gjøre, mens han kan kommer til meg dersom han kjeder seg. Sånn føles det. Redd for å skremme ham helt bort om jeg buser ut med det jeg tenker, etter en hel kveld med venting.. Anonymous poster hash: c88c3...a5a
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #9 Skrevet 10. juni 2013 Jeg hadde kanskje begynt å gjøre noe av det samme en gang innimellom. "Oi, jeg gikk tom for strøm!" "Oi, jeg ble så trøtt av ventingen at jeg sovnet." "Uff, jeg er så sliten! Kan vi reise på hytta neste helg i stedet?" Ja, jeg har prøvd å spille litt "utilgjengelig" nå og da, og føler at det virker.. Men jeg vil jo egentlig ikke ha et forhold hvor vi må spille spill, vil bare at ting skal være helt ukomplisert og greit. Anonymous poster hash: c88c3...a5a
Gjest Allergikeren Skrevet 10. juni 2013 #10 Skrevet 10. juni 2013 Skjønner. Men hva med å spørre om han kan gi beskjed litt tidligere på kvelden neste gang? Eller kanskje spørre om hva han syns er greit å gjøre når det kommer til å si fra om at man ikke kommer likevel? Eller begynne å avtale noenlunde konkrete klokkeslett? Med eksen spurte jeg av og til om "når vet jeg om du ikke kommer da?". Men om han bare er slik, bør han jo før eller senere vite at du ikke syns det er gøy å vente på noen som ikke kommer likevel.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #11 Skrevet 10. juni 2013 Skjønner. Men hva med å spørre om han kan gi beskjed litt tidligere på kvelden neste gang? Eller kanskje spørre om hva han syns er greit å gjøre når det kommer til å si fra om at man ikke kommer likevel? Eller begynne å avtale noenlunde konkrete klokkeslett? Med eksen spurte jeg av og til om "når vet jeg om du ikke kommer da?". Men om han bare er slik, bør han jo før eller senere vite at du ikke syns det er gøy å vente på noen som ikke kommer likevel. Ja, jeg må tydeligvis lage litt mer konkrete avtaler med ham. Virker som han tar veldig lett på det, så kanskje han tror jeg også gjør det. Vil bare ikke virke masete.. Får vel ta en prat med ham neste gang vi sees, om hva jeg tenker rundt dette, og at jeg ikke syns det er så kult å sitte å vente. Da kan jeg heller finne på noe annet å gjøre. Anonymous poster hash: c88c3...a5a
Lilac Skrevet 10. juni 2013 #12 Skrevet 10. juni 2013 Jeg er en person som har vannskeligheter for å holde avtaler fordi jeg syntes det er vannskelig å være sosial til tider. Skal sies jeg har noen psykiske plager som er en av grunnene til dette. Men altså, jeg sier ihvertfall fra. Før kunne det hende jeg avtalte ting, men når det kom til at jeg skulle det jeg skulle så turte jeg ikke alikevel, og turte heller ikke si ifra fordi jeg var redd. Mest da for at personen skulle bli veldig sur. Men jeg kan trygt si at det beste folk har gjort for meg er å si rett ut at det er dårlig gjort av meg og at jeg burde skjerpe meg fordi det kan bli et stort hinder i fremtiden om jeg ikke klarer å snu en slik uvane. Så du burde egentlig bare være litt streng med han og si at du syns det blir for dumt. Vær helt ærlig og vis at du blir lei. Det er sånt som har fått meg til å skjerpe meg. Du vil vel ikke at ha skal tro det er greit for deg vil du vel?
Gjest anonym Skrevet 10. juni 2013 #13 Skrevet 10. juni 2013 At du gidder ts! Du er ALT for snill med han! Dere har en avtale, men han sier ikke før kl 23 at han er sliten...Og dette har skjedd FLERE ganger! Høres ikke ut som han respekterer deg. Og du er redd for å virke masete? Hvor er selvrespekten dame?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå