Gå til innhold

hva ville fått DEG til å gi exen din en NY sjanse?

Anbefalte innlegg

Gjest En som ikke vil gi opp
Skrevet

Skal gjøre en lang historie kort. Det ble slutt mellom meg og dama for litt over ei måned siden. Hun hadde mista følelsene sine for meg og var betatt av en annen gutt og gjorde det slutt.

Det var et to år langt forhold vi hadde. Jeg selv synes vi hadde det fantastisk, og vi både fortalte hverandre og viste det hvor glad vi var i hverandre veldig ofte. Vi hadde mange fremtids planer og vi bare gledet oss til å leve resten av livet sammen..Det var nesten for godt til å være sant! Aldri vært så lykklig i hele mitt liv. Dagen det ble slutt føltes som å bli kasta fra paradis og rett ned i helvete. Jeg har slitt veldig med å komme meg på beina. Det har gått bra intill nå... Jeg har prøvd og bli kjent med nye jenter og kanskje finne ei ny kjæreste. Men det var da tilbakefallet kom og jeg skjønner at det ikke går- Jeg elsker denne jenta over alt på jord.

Jeg har ikke vært den som har mast og plaget henne etter bruddet med å ta meg tilbake. Jeg har snakket med henne et par ganer på telefon. Og uka etter bruddet ga jeg et forsøk på å be henne gi meg en ny sjanse, og kjempe for forholdet vårt. Men hun har sagt det veldig klart at det ikke er akktuellt.

Men likevall er det denne følelsen av at hun innerste inne kankjse fortsatt har de samma følelsene bare at de er fortrengte. Hun er veldig defensiv de få gangene jeg har pratet med henne og fokuserer kun på negativ ting. Virker som alle de gode minnene våre er gjemt godt bort hos henne.

Så, er det noen her som har opplevd et brudd ( ja det er det nok mange av her! ) men som også har opplevd at de har blitt sammen igjen , kanskje etter at den ene personen har gjort noe spesielt for å vise sin kjærlighet? Trenger noen solskinns historier her...Men også gode forslag på hvordan man kan få sin kjære til å huske de GODE stundene...og få henne til å skjønne at det er VERDT å kjempe for forholdet... Hva ville "vekka" deg? hva ville imponert deg?

Jeg kan bare ikke gi opp...er nødt til å finne på noe uansett om sjansen er lik 0.... :(

hilsen

Fortvilet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:trøste:

forstår dette er veldig vanskelig, det er det alltid.. men når noen har valgt å gå ut av et forhold er det litt kinkig og skulle prøve å få de tilbake, det er alltid en god grunn til at man går.. kanskje du kan prøve å se det fra hennes side, hva om hun ikke lenger så for seg et liv sammen med deg? følelser forandrer seg, og kan ikke tvinges frem ved å tenke på gode minner, og heller ikke imponere osv.. man kan ikke leve i fortiden.. men jeg skjønner du håper på at hun fortsatt vil ha deg.. og det er bra at du ikke maser, det fører iallefall ikke til noe.. bare tiden vil vise om hun kanskje "kommer" over han andre og fant ut at det ble feil.. det vil i såfall være en happy ending.. prøv og hold deg unna henne enda en stund, få tingene enda mer på avstand.. se hvordan det går, elsker du henne fortsatt..?

eksen min mistet følelsene for meg, fant ei anna.. det viste seg å bare være illusjoner av et bra forhold jeg levde i.. ting kan se annerledes ut på den andre siden må du vite.. om jeg var lykkelig, var han langt fra det samme.. tough love..

har ingen triks eller noe som helst til deg.. tror ikke på sånt..

men jeg har vel opplevd på en måte det å "komme tilbake".. i et anna forhold.. jeg var den som droppa ut.. var på utkikk etter andre.. havna i en depresjon og fant ut at jeg ville ha han likevel.. det var ikke tvil i det hele tatt.. jeg var helt ute å kjøre.. when you're gone i realize i'm in love.. han var utrolig og tok meg tilbake.. sånn gikk det, og nå har vi aldri vært lykkeligere..

håper det går sånn for deg også..... lykke til

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg elsker henne uten tvil like mye som jeg alltid har gjort!

Jeg vil jo ikke gi opp den jenta jeg elsker...Men jeg skjønner hva du prøver å fortelle.

Det er jo de fleste sier....at jeg bare kan vente og se, er hun ment for meg så kommer hun tilbake, hvis ikke så ser jeg henne aldri igjen.

Men jeg hadde håpt littegrann på at det kanskje var noe man kunne gjøre for å vise den andre person hvor dypt man elsker henne fortsatt og at det kunne få henne på riktige tanker.

Men det var godt å høre at du opplevde en happy ending :)

Gir meg et bittelite håp om at det samma kan skje meg.

Men er det riktig å håpe ? Hvor lenge skal man håpe....når skal man bare bite i det sure eplet og tvinge seg selv til å gå videre?

Det vanskligste er og akseptere det som har skjedd. Jeg kan vel forstå det...men ikke akseptere det :(

Får vel bare leve livet mitt og kanskje en dag ringer telefonen...

Gjest gloria
Skrevet

Om hun oppfører seg slik tror jeg nok du bare skal prøve å bite tennene sammen og gå videre.

Jeg og eksen hadde en skremmende lik historie hvor han alltid tok kontakten etter bruddet, når jeg egentlig ikke var interessert.

Tror ikke du får problemer med å finne deg en ny jente:)

Skrevet

En som fokuserer på dine negative sider, er travelt opptatt med å rettferdiggjøre bruddet mellom dere.

Hvis du maser og klenger, gir du henne bare flere ting å være misfornøyd med.

Det er ikke mulig å nå inn til en person som har lyst til å komme over deg.

Hun kommer ikke til å se deg i et rettferdig lys før hun er ferdig med å jobbe seg ut av forholdet. Da vil hun ikke lenger ha noe å "tape" på å huske dine positive sider også.

Bare husk at dette kan ta lang tid...

Hvorfor vil du vente på en som ikke synes du er god nok? Ha respekt for deg selv, patetiske menn er ikke tiltrekkende! (Ikke at du er det, men du kan komme til å virke slik om du ikke tar nei for et nei.)

Beklager at jeg ikke er mer støttende, men jeg tror du er ute på et selvmordsoppdrag her. Bruk heller tiden til å finne deg en jente som er lykkelig sammen med deg og som du kan bli lykkelig med.

Men først og fremst: Finn deg selv, og ikke hopp inn i noe nytt hvis du ikke er klar for det. Da risikerer du å angre noe fryktelig siden, eller å såre den andre.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for et ærlig og "konstruktivt" svar!

SKal tenke på det du sa!Men jeg trodde jeg hadde skrevet at jeg IKKE har mast og klenget på henne. Etter bruddet prøvde jeg EN gang og få henne tilbake, jeg skrev et brev og thats it.

Ellers har vi pratet 2 ganger på tlf.

Eneste grunnen til at jeg vil ha henne tilbake er jo ganske enkelt , rett og slett fordi jeg elsker henne! Høres dumt ut?

Men jeg er ikke dum heller, jeg skjønner at det er selvmord som du sier og håpe på noe.

Jeg prøver å komme meg videre.

Men jeg jeg har fortsatt stunder hvor jeg tenker at her må jeg ikke gi opp men prøve og finne på et eller annet! Derfor skrev jeg dette innlegget. Samtidig ville jeg gjerne høre om det var andre som kanskje var i samma situasjon.

Det du skrev hørtes veldig fornuftig ut.

takk :)

Skrevet

Tror ikke noen x kunne fått en mulighet til, er som regel en grunn til at det ble en x

Skrevet

Det finnes ikke den ting som kunne fått meg til å gi noen eks en ny sjanse - når det først ble slutt var det gode og gjennomtenkte grunner til det og jeg har aldri sett meg tilbake!

Kom deg videre i livet - det er som regel det beste!

Skrevet

Har ærlig talt aldri angret på et brudd. Er det slutt, så er det gode grunner til det. Hun løp nok ikke ut av et to-årig forhold uten grunn. La henne være i fred, og bygg deg heller et liv for deg selv.

Skrevet

Her er ett tips til deg:

Hvordan er boforholdene dine? * Jeg bor i telt utenfor hos den gutten jeg vil gifte meg med. Han vil ikke, men jeg har bodd her en stund nå. Blir her til han ombestemmer seg.

Utdrag hentet herfra>

http://spray.nettavisen.no/testorama/?id=12972

Gjest Anonymous
Skrevet

Litt av et tips, det var henta fra en test...siden jeg tydligvis er helt blåst i toppen så kanskje du kan være så snill og informere meg om hva dette tipset ditt skulle bety???

Virker som alle her har hatt veldig gode grunner til å gå ut av forholdene sine og vil at alle som har blitt dumpa skal holde seg langt unna sine tidligere kjærester. Har dere aldri hørt om

- en ny chanse?

- forhold som er VERDT og kjempe for ? ( mulig deres forhold ikke var verdt en drit og full av elendighet men det er ikke tilfelle her)

- Betydningen av å elske en person ? Og hva det innebærer??

- Ingen er perfekte, man gjør feil, selv de som slår opp kan hatt grunner som de ANGRER på i senere tid.

Trodde ikke jeg var den eneste her som faktisk virkelig ELSKET/ER sin tidligere kjæreste. For i så tilfelle hadde dere ikke hatt en så kald og likegydlig holdning til det og miste noen man føler er den RETTE personen.

Elle melle sa mye fornuftig. Dere andre kan umulig ha opplevd ekte kjærlighet.

Takk for meg, jeg finner nok ut av det på egenhand.

Gjest ikke innlogget Sissi
Skrevet

Til deg som startet innlegget.

Nei, man skal ikke bare gi opp. Samtidig er det en balanse mellom å kjempe for det man tror på og å innse at slaget faktisk er tapt.

Jeg vet ingenting om hvordan forholdet deres var. DU sier alt var bra og dere hadde fremtidisplaner etc. Dessverre er det ikke sikkert at hun følte det sånn, samtidig som hun muligens ikke kunne diskutere all usikkerhet med deg, nettopp fordi hun ikke hadde bestemt seg og det bare ville skape usikekrhet hos deg og.

Jeg vet heller ikke noe om hvor gamle dere er - men om dere er unge så kanskje hun trodde hun gikk glipp av noe ved "bare" å være sammen med deg. At hun ønsket andre erfaringer, på godt og vondt, at det å "bare" ha ett godt forhold ikke er nok.

I noen sammenhenger er det helt sikkert riktig å kjempe for det man vil - dvs. her å kjempe for å "få henne tilbake". Samtidig kan verken du eller noen annen "bestemme" hva hun skal føle, og dersom hun oppriktig mener at følelesene er borte så hjelper det jo ikke hva enn du gjør.

Uansett - lykke til videre, jeg føler med deg!

Skrevet
...Virker som alle her har hatt veldig gode grunner til å gå ut av forholdene sine og vil at alle som har blitt dumpa skal holde seg langt unna sine tidligere kjærester. Har dere aldri hørt om  

- en ny chanse?

- forhold som er VERDT og kjempe for ? ( mulig deres forhold ikke var verdt en drit og full av elendighet men det er ikke tilfelle her)

- Betydningen av å elske en person ?  Og hva det innebærer??  

- Ingen er perfekte, man gjør feil, selv de som slår opp kan hatt grunner som de ANGRER på i senere tid.

Trodde ikke jeg var den eneste her som faktisk virkelig ELSKET/ER sin tidligere kjæreste. For i så tilfelle hadde dere ikke hatt en så kald og likegydlig holdning til det og miste noen man føler er den RETTE personen.

Elle melle sa mye fornuftig. Dere andre kan umulig ha opplevd ekte kjærlighet.  

Takk for meg, jeg finner nok ut av det på egenhand.

Jeg vet ikke hva som er rett for dere, for det er det KUN dere som vet!!

Men, jeg har elsket kjærester og har ikke en kald og likegyldig holdning til det å elske eller forhold, MEN:

Spør henne om det finnes mulighet til en ny sjanse mellom dere, dersom hun tok en feil avgjørelse når hun valgte å gå fra forholdet, så vil hun kanskje ønske seg tilbake selv også, men det er det KUN hun som vet!

Kanskje hun fremdeles elsker deg også og ønsker ett forhold, kanskje hun også synes dere er som skapt for hverandre, men det er det bare hun som vet, og jeg tror kanskje at den beste måten å finne det ut på er å be om en god prat med henne?

Dersom hun ikke ønsker å gi forholdet en ny sjanse, dersom hun ikke elsker deg lenger (for hun kan ha gjort det, men man KAN faktisk miste den følelsen igjen!! Tro meg!) , dersom hun ikke synes du er den rette, så kan hun ikke gi deg en ny sjans heller.

Det at du elsker henne er ikke nok til at dere bør starte forholdet på nytt, dersom hun ikke føler det samme for deg lenger.

Det at dere hadde det fint i forholdet, tilsier dessverre ikke at hun kan ha endret seg, eller du kan ha endret deg, eller hun kan ha blitt igjen eller vokst ifra eller hva som helst.

Jeg er selv i ett forhold som har vært kjempefint, vi har hatt det helt nydelig sammen!! Han elsker meg, og jeg har såvidt fått smaken på å elske ham også, inntill omstendigheter som han ikke forstår burde ha innvirkning hadde innvirkning.

Det ER ikke nok at han elsker meg og at jeg elsket ham!

Det ER ikke nok at vi HADDE det bra, når vi ikke har noe nå lenger som jeg ønsker.

I løpet av tiden vi har vært sammen så har jeg sett sider av ham som ikke er dårlige eller "feil", men det er sider som jeg ikke vet om passer sammen med meg, og da hjelper det liksom ikke at de ikke er dårlige.....

Så selv om jeg er i ett forhold hvor jeg har en flott person som elsker meg, som jeg har elsket og vi har aldri hatt noen store problemer oss imellom, vi har hatt det kjempefint og kost oss masse, så er jeg altså ikke sikker på at det er rett fordet. Og det er kjempetrist, fordi jeg jo bryr meg om ham, og jeg vet han synes jeg er kvinnen han vil leve med.

men DET er dessverre ikke det samme som at det faktisk også er rett for meg.

Bare sånn for å ta med den delen også. Jeg vet ikke hvorfor damen din gjorde slutt, og jeg vet ikke hva hun føler for deg. Men dersom du seriøst TROR på at hun egentlig elsker deg og savner forholdet slik at hun ønsker å gi det en ny sjanse, da ville jeg om jeg var deg bedt henne om en spasertur/pratekveld eller noe, slik at dere kunne finne ut om du faktisk har rett eller ei. :wink:

Lykke til uansett, med eller uten henne.

Skrevet

Selvfølgelig kan det hende at dere finner sammen igjen og det fører til et langt og lykkelig forhold..

Men det er som regel en grunn til at er forhold går i stykker..

Jeg har sett tilfeller av at par har funnet sammen igjen etter et brudd, men de har i alle tilfeller jeg kjenner til ført til et nytt brudd igjen kort tid etter... Fordi det tross alt var en grunn til at det ble slutt i utgangspunktet..

Jeg kjenner og til et par som har gått fra hverandre 7-8 ganger nå.. Han tar henne alltid tilbake.. Men jeg håper for begge to sin skyld at han snart slutter med det.. For på dette viset er det ingen av dem som kommer seg videre.. Videre til noe de ikke er i tvil om at de vil være sammen med.. og der denne følelsen er gjensidig!

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg tror at du bare skal gå videre jeg, finnes mange andre fisk i havet, selv om det kanskje ikke virker slik nå.

Jeg var sammen med en, og jeg elsket han og det gjør jeg forsåvidt ennå. Men han gjorde det slutt, siden han ikke var interessert mer, da var jeg gravid og siden snakket vi ikke mer sammen.

Der og dra trodde jeg aldri at jeg skulle finne noen andre. Jeg ville bare ha han, og jeg kunne ikke innse grunnene til at det var slutt. Men nå, over et år etterpå er jeg glad for at det ble slik det ble. Jeg har fått meg en ny kjæreste som jeg har det mye bedre sammen med, enn han jeg hadde. Det hadde jeg ikke trodd for et år siden.

Jeg hadde aldri kommet til å ta han tilbake igjen, da han sviktet meg da jeg trengte han mest. Da tenker jeg ikke på at han forlot meg, men at han ga blaffen i både meg og barnet vårt gjør vondt, og det er helt utilgivelig for meg. Slik gjør det venner? Han stilte heller ikke opp da jeg mistet barnet, men heldigvis hadde jeg andre, gode venner rundt meg.

Et brudd er veldig vondt, men det er bare å komme seg videre, selv om det høres vanskelig ut nå.

Som så mange før meg har sagt: Det er som regel en grunn til at en eks blir en eks.

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk for mange gode svar!

Det er klart det ikke er så lett og "analysere" bruddet vårt siden jeg ikke har beskrevet alt i detalj, noe jeg ikke orker å gjøre heller.

Det jeg egentlig ønsket var bare å høre om noen som hadde funnet til bake tilhverandre og levd lykkelig ever after etc.......for å gi meg håp!

Men jeg har vel fått den hjelpen jeg kunne be om her. Så jeg har tenkt til å se fremover og la henne stå for det valget hun har gjort.

Det er vel som en sa her, at alt virker så håpløst etter et brudd, man tror at man aldri vil finne noen så "herlig" og "fantastisk" igjen, noen gang. Men før eller siden, kanskje den dagen jeg minst venter det ( som det som regel er) treffer jeg vel en som jeg kan bli glad i.

Men det er siste gang jeg lar kjæresten min ha et forhold bak min rygg. Hvis hun ikke klarer å velge så kan hun pakke sakene sin å dra. Jeg har bare ikke vært sterk nok fordi jeg var livredd for å miste ho.

Skrevet
Men det er siste gang jeg lar kjæresten min ha et forhold bak min rygg. Hvis hun ikke klarer å velge så kan hun pakke sakene sin å dra. Jeg har bare ikke vært sterk nok fordi jeg var livredd for å miste ho.

:klappe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...