Gå til innhold

Vi har blitt tjukke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Lufter min frustrasjon her..

Jeg er mann btw.

For 3 år siden var jeg og min nåværende samboer tynne. Vi har gradvis blitt feitere og feitere og nå ser vi ut som flodhester begge to. Jeg føler meg aldri hot lenger, og samme er det med dama som klager og syter foran speilet hver gang vi skal ut blant folk.

Vi trener jevnlig begge to, så det har ikke gått noe ned på den fysiske aktiviteten, men jeg tror vi rett og slett umerkelig har spist MER og MER, som i større porsjoner middag, eller en litt større pose smågodt hver gang. Vi spiser ikke godteri ofte, og vi har sunn mat.

Det er dritkjipt hele greia, for jeg vil ikke bli feit, og jeg vil ikke at hun skal være feit heller.

Bæsj

Anonymous poster hash: e0a35...970
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Murica
Skrevet

Begynn å skriv ned alt dere spiser, kan hende det er lettere for dere å se hvor mye dere faktisk spiser når dere får det ned på papiret.

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med deg at det er bæsj! Samme har skjedd med meg og samboer også. Bare eser ut begge to.. Drit flaut å møte folk jeg gikk på skole med for mange år siden for eksempel. Noen ganger jeg vurderer å flytte til ett sted hvor jeg faktisk bare kan føle meg vell med å være feit, hvor ingen kjenner meg.

Det hadde vært lettere, enn å faktisk gå ned i vekt.

Anonymous poster hash: 4dac7...61c
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd mye av det samme de siste 10 årene (10 kg mer på 10 år). Jeg har gått ned ca 2 kg foreløpig kun ved å

1) kutte ut sukker: drikke mer vann, droppe sukker i te, sjokolademelk (...), drikke kun lettbrus, lett saft, ikke godteri mer enn en gang i uka

2) være litt mer bevisst på hva jeg spiser. Lite poteter, ris, pasta, hvitt brød. Mer av grønnsaker over bakken, belgfrukter, en moderat mengde frukt, grovt brød.

3) gå 30 min tur nesten hver dag

Jeg drikker kun et lite glass juice om dagen, da det også innheolder mye sukker i tillegg til næringsstoffer. Om man heller spiser en hel appelsin (som også har like mye fruktsukker) så får man fiberet i fruktkjøttet i tillegg, som metter, sånn at man spiser mindre andre ting enn om man kun hadde drukket appelsinsaften.

Pga helseproblemer kan jeg ikke trene hardt.

Anonymous poster hash: 316c0...e61

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også blitt feit. Samboeren min tok tak for noen mnd siden og er nå slank igjen. Jeg vet ikke om det gjør det verre eller bedre.

Jeg isolerer meg mer og mer, orker ikke møte folk, jeg skammer meg sånn.

Anonymous poster hash: 35d44...aa7
Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Lufter min frustrasjon her..

Jeg er mann btw.

For 3 år siden var jeg og min nåværende samboer tynne. Vi har gradvis blitt feitere og feitere og nå ser vi ut som flodhester begge to. Jeg føler meg aldri hot lenger, og samme er det med dama som klager og syter foran speilet hver gang vi skal ut blant folk.

Vi trener jevnlig begge to, så det har ikke gått noe ned på den fysiske aktiviteten, men jeg tror vi rett og slett umerkelig har spist MER og MER, som i større porsjoner middag, eller en litt større pose smågodt hver gang. Vi spiser ikke godteri ofte, og vi har sunn mat.

Det er dritkjipt hele greia, for jeg vil ikke bli feit, og jeg vil ikke at hun skal være feit heller.

Bæsj

Anonymous poster hash: e0a35...970

http://www.vektklubb.no/ meld dere inn sammen, fellesprosjekt!

:) Dette får dere til!

AnonymBruker
Skrevet

jeg og samboeren min hadde lagt på oss.mest meg men han er ikke like full av muskler som før og han har fått en ør liten mage..... men gjennom ti år så kan mye skje;P så når han reiste vekk en periode . så skrev jeg meld.at nå har jeg begynt å trene og nå var det kun sunn mat i heimen. da overrasket han meg med å si,jeg har faktisk begynt å trene jeg og. så nå begynner vi å bli like flotte som vi var for 5 år siden :)

Anonymous poster hash: d42e6...0dc
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Velkommen i klubben...Jeg og sambo har også blitt feite!! Jeg var sååå fin når jeg traff ham, nå har jeg bare mistet kroppen min, og han er ikke akkurat noe sylfide han heller.

Vi er på slankekur heeele tiden, og går ned litt også. Også reiser vi til utlandet og mesker oss, eller bare plutselig sklir ut.

Huff...

Anonymous poster hash: 938ff...d31
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også veldig flau og tørr knapt gå ut. Er veldig ubehagelig at andre ser meg synes jeg.

Jeg har trossalt gått opp 25 kg etter at jeg ble sammen med han. Drittflaut!

AnonymBruker
Skrevet

hahahha, så utrolig søtt egentlig. sambo og jeg hadde også en skikkelig fatass periode når vi hadde vært sammen to mnd. det varte kanskje 2 mnd med masse is spising, drive trough på maccen, romantisk junkfood date og filmkvelder kveld på kveld med tonnevis av snop, is og godteri.

helvette å mye vi trøkte i oss, vi koste oss med masse god mat, lå i sengen og knasket i oss snop og så film. skikkelig inngrodd spiseboble. så våknet vi en dag å bare "nei fyfaen" da hadde begge gått opp 7-8 kg og sommeren begynte å nærme seg. da var det stopp.

tok heller romantiske trimtur dater, kjøpte en salat på veien istedenfor maccen, kjøpte frukt istedenfor is.. nå er vi back to normal :P

Anonymous poster hash: dcb99...a76
AnonymBruker
Skrevet

syntes faktisk det er veldig koselig å lese. når man eter og går opp sammen har man det fint og nyter godsaker livet har å by på sammen. hadde vært verre hadde bare den ene blitt feit og den andre holdt seg fit. tyder på at den ene trøstespiser og er deprimert.

har hørt at om man blir litt kosefeit i forhold trives man. men det er jo ikke bra om det går utover selvtilitt og det byr på problemer i forholdet.

AnonymBruker
Skrevet

syntes faktisk det er veldig koselig å lese. når man eter og går opp sammen har man det fint og nyter godsaker livet har å by på sammen. hadde vært verre hadde bare den ene blitt feit og den andre holdt seg fit. tyder på at den ene trøstespiser og er deprimert.

har hørt at om man blir litt kosefeit i forhold trives man. men det er jo ikke bra om det går utover selvtilitt og det byr på problemer i forholdet.

Hehe, jo kosefeit er sikkert koselig det, men med 25 kr overvekt er det ikke så kooooselig lenger!

AnonymBruker
Skrevet

25 KG! :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt å gå ned etter at jeg fikk kontroll på kaloriinntaket mitt med appen my fitness pal. Har fått ganske mange sjokk over kaloriinhhold i yndlingsmaten.

Anonymous poster hash: 31a93...38c

Skrevet

Hva mener diu med at dere spiser sunt?

Folk har forskjellig oppfatning, det er bare derfor jeg spør :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...