AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #1 Skrevet 9. juni 2013 Hva tenker dere på når noen sier "Hun der er konemateriale"? Anonymous poster hash: 8b2fb...4e0
SemperFi Skrevet 10. juni 2013 #3 Skrevet 10. juni 2013 Absolutt det motsatte av KGkvinner. Jeg setter spørsmål til hva du skriver. Mange av de kvinnene her inne er svært oppegående, og mange av de er koner allerede. 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #4 Skrevet 10. juni 2013 Absolutt det motsatte av KGkvinner.Er kg-kvinner en egen rase?Anonymous poster hash: af59f...79a
Gjest Gjest Skrevet 10. juni 2013 #5 Skrevet 10. juni 2013 KGkvinner har fellestrekk med negativt fortegn. Hva tror dere de gjør her? Destarter tråder som jeg har vær dum og tro, den andre kvinnen. Menn er uduglige.....
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #7 Skrevet 10. juni 2013 Konemateriale... Da tenker jeg på en kvinne som ikke (eventuelt ikke lenger) har et voldsomt behov for utsvevende fester og heller tilbringer kvelden på sofaen med meg, som ikke synes å pusle i hjemmet er gudsjammerlig kjedelig, som er mer "søt" enn "digg" utseendemessig og som er flink med barn.Anonymous poster hash: 5ad5f...d0b 3
Gjest avocadoen Skrevet 10. juni 2013 #9 Skrevet 10. juni 2013 Jeg har blitt kalt konemateriale en god del ganger, og det er vel fordi jeg er flink til å lage mat (spesielt baking), jeg er flink til å vaske og jeg er ganske handy også + at jeg elsker barn. Har også sikkert noe med personligheten min også. 1
Tidus Skrevet 10. juni 2013 #10 Skrevet 10. juni 2013 For meg er konemateriale (foruten mine personlige preferanser når det kommer til utseende): - Ei som typisk "stråler" av livsglede. - Ei som løser problemer istedenfor å sippe over dem. - Ei som er trofast og villig til å gjøre alt for sin mann (meg). (Går selvsagt begge veier) - Ei som liker å finne på nye ting, men allikevel kan sette pris på sofakvelder. - Ei som har egne hobbyer og interesser, og ikke må ha meg med på absolutt alt. Ei som ikke er avhengig av noen. - Ei som ikke har definerte mål i livet (utenom arbeidslivet kanskje). Spontanitet og tilpasningsevne. +++ 3
Gjest Heartbeat Skrevet 10. juni 2013 #11 Skrevet 10. juni 2013 Jeg er blitt kalt det jeg og Pga jeg lager mat , gir omsorg og sørger for at mannen har det bra Jeg er typisk gammeldags og setter pris på å holde hjemmet mitt i stand uten å mase på at han skal hjelpe meg 1
Gjest Funky Punk Skrevet 10. juni 2013 #12 Skrevet 10. juni 2013 Hva som er konemateriale er vel opp til hver enkelt å avgjøre. En kvinne kan være en manns konemateriale, men en annen mann mener det motsatte. Vil tro at det som er felles for alle de som kommer med slike uttrykk er at de liker den personen godt og kunne tenkt seg en slik kvinne som kone. 3
Jolene Skrevet 10. juni 2013 #13 Skrevet 10. juni 2013 For meg er "konemateriale" følgende: kan lage mat kan vaske kan reparere klær dersom noe går i stykker viser omsorg fint kan ha rolige hjemmekvelder På samme måte som "manne-materiele" er følgende: handyman kan skru og fikse bil kan fikse ting hjemme beskyttende 1
Suss81 Skrevet 10. juni 2013 #14 Skrevet 10. juni 2013 (endret) <p> For meg er "konemateriale" følgende:kan lage matkan vaskekan reparere klær dersom noe går i stykkerviser omsorgfint kan ha rolige hjemmekvelderPå samme måte som "manne-materiele" er følgende:handymankan skru og fikse bilkan fikse ting hjemmebeskyttende Tror jeg må finne meg ny mann. Her i huset er det jeg som er handy og som skrur bil. Vil det si at jeg har finne meg en mann som ikke virker? (I tilfelle noen ikke ser det åpenbare så er dette ett forsøk på spøk/ironi/morsomhet) Endret 10. juni 2013 av Suss81 5
Gjest Funky Punk Skrevet 10. juni 2013 #15 Skrevet 10. juni 2013 Tror jeg må finne meg ny mann. Her i huset er det jeg som er handy og som skrur bil. Vil det si at jeg har finne meg en mann som ikke virker? Nå sa hun vel ikke at denne "malen" gjelder for alle, eller? Hun sa at for HENNE så var det slik. Jeez, snakk om å være helt dust da 1
Gjest Funky Punk Skrevet 10. juni 2013 #16 Skrevet 10. juni 2013 For meg er "konemateriale" følgende: kan lage mat kan vaske kan reparere klær dersom noe går i stykker viser omsorg fint kan ha rolige hjemmekvelder På samme måte som "manne-materiele" er følgende: handyman kan skru og fikse bil kan fikse ting hjemme beskyttende Mener det samme som deg. Problemet er bare det at min mann ikke er særlig handy i det hele tatt Her er det jeg som kan alt om bil og fikse ting i tillegg til husarbeide, matlaging osv, men han er flink på andre områder da
Suss81 Skrevet 10. juni 2013 #17 Skrevet 10. juni 2013 Nå sa hun vel ikke at denne "malen" gjelder for alle, eller? Hun sa at for HENNE så var det slik. Jeez, snakk om å være helt dust da Jeez, snakk om å ikke skjønne ironi da 5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #18 Skrevet 10. juni 2013 Jeez, snakk om å ikke skjønne ironi da Innlegget ditt bar ikke særlig preg av ironi Anonymous poster hash: 11254...8fe 3
Gjest Funky Punk Skrevet 10. juni 2013 #19 Skrevet 10. juni 2013 Jeez, snakk om å ikke skjønne ironi da Da burde du lære deg å bruke riktige ord og eventuelle smilies om du vil at folk skal oppfatte det som ironi.
Cathrine88 Skrevet 10. juni 2013 #20 Skrevet 10. juni 2013 Jeg tenker på definisjonen til samboeren min. Omsorgsfull og empatisk uten å være klengete. Morsom, spennende og spontan uten å skape drama. En du faktisk kan forestille deg å våkne opp sammen med, og ha sex med resten av livet uten at det blir kjedelig. En som forventer like mye av seg selv som av deg, og som verken er konfliktsky eller kranglete. Og som ser og elsker deg for den du er. Jeg er veldig glad for at det ikke er et eneste punkt om baking og matlaging der, selv om jeg faktisk er god til begge deler. Det ville vært virkelig fælt å ha en mann som mener at baking er en del av arbeidsbeskrivelsen til en 'kone.' 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå