Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på noen dates med ei jente jeg møtte på studiet mitt og jeg liker henne veldig godt. Hun er morsom, smart, søt, snill og forståelsesfull. Igår kveld var jeg hos henne å så film, etter filmen satt vi og pratet sammen. Vi begynte å snakke "om oss" og at vi begge likte hverandre veldig godt.

Anonymous poster hash: c41cc...cf7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og problemet er?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan det ble postet vet jeg ikke, her er fortsettelsen iallefall.

Hun har en sønn på 2 år, faren dumpet henne når han fikk vite at hun var gravid. Hun ville vite at jeg var 100% sikker på at jeg ville inn i et forhold med henne før vi gjorde det. Hun hadde erfart før at gutter i min alder (21) ofte ikke tenkte helt på at hun hadde en sønn og hva det medførte. Jeg liker henne utrolig godt, men jeg skjønner jo at hun ikke kan være like spontan etc som andre. Og hun ville være sikker på at om hvis vi ble sammen og seriøse, at jeg også ville være villig tli å ta i et tak med han. Jeg er så usikker på dette. Jeg liker henne veldig godt, men jeg må ærlig si at jeg blir litt skremt når hun snakker om "hvis vi blir seriøse og ta i et tak" Jeg vet ikke om jeg er klar for noe slikt...

Anonymous poster hash: c41cc...cf7
AnonymBruker
Skrevet

Spørs hva hun mener med "ta et tak". Hun kan ikke forvente at du skal være som en stefar, i alle fall ikke i din alder.

Anonymous poster hash: b0e82...ec9
AnonymBruker
Skrevet

Synes du er for ung til å ta et slikt ansvar, dessuten kan hun ikke kreve slikt.

Anonymous poster hash: 65882...418

AnonymBruker
Skrevet

Sier som andre: Løp. Du er 21 år. Dersom du avslutter dette er hverken du eller hun annerledes stilt enn du var før dere ble kjent, så jeg ser ikke at det skal være særlig egoistisk heller.

Skjønner godt at du liker jenta, men at du skal steppe inn som en reservepappa her er neppe en forlokkende tanke. Og, selv om det ikke er noe folk flest liker å høre: Du er 21 år, sjansen er overveldende for at dere ikke vil være sammen hele barnets oppvekst også dersom dere blir sammen. Det vil i så tilfelle være kjipt for sønnen hennes også.

Anonymous poster hash: 6423f...1d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg noen gang skulle bli singel nå mens jeg har barn (småbarn), ville jeg ALDRI forvente/krevd slikt av en ny kjæreste. Det ville vært så feil, så feil.. Mot både barnet, deg og forholdets utvikling.

Ja, leser hun sa "hvis vi blir seriøse", og skjønner hva hun mener. Men har man barn, så bør ikke barnet og kjæresten treffes og involveres med hverandre før man har gitt forholdet tid til å utvikle seg; bli "seriøs". Selv da er det et langt steg før det "å ta tak" skulle blitt naturlig.

Selvsagt finnes det unntak, men på vår alder (er også tidlig i 20årene) spesielt, føler jeg at barn og kjærester ikke skal blandes for fort.

Hun vil nok bare vite om du vil barnet godt, at du godkjenner hennes barn på forhånd. Men ut i fra dette gjør hun det helt feil, spør du meg..

Sikkert en fin jente du har funnet, men det sikreste vil nok være å avslutte det her. For du skal ikke pålegges ansvar av denne typen, såpass tidlig i forholdet og også egentlig uansett utover det.

Tross alt er dette noe som skal utvikles mellom deg og barnet, over lang tid. Uten at moren psykisk pålegger deg en rolle for fremtiden før dere faktisk er der.

Anonymous poster hash: ce17b...d82

• Liker 1
Gjest Skogkar
Skrevet

Det at hun nevner "ta i et tak" så tidlig i forholdet deres hadde i hvert fall fått meg til å pakke sekken og flytte tilbake inn i skauen.

• Liker 2
Gjest Nexus
Skrevet

Om jeg noen gang skulle bli singel nå mens jeg har barn (småbarn), ville jeg ALDRI forvente/krevd slikt av en ny kjæreste. Det ville vært så feil, så feil.. Mot både barnet, deg og forholdets utvikling.

Ja, leser hun sa "hvis vi blir seriøse", og skjønner hva hun mener. Men har man barn, så bør ikke barnet og kjæresten treffes og involveres med hverandre før man har gitt forholdet tid til å utvikle seg; bli "seriøs". Selv da er det et langt steg før det "å ta tak" skulle blitt naturlig.

Selvsagt finnes det unntak, men på vår alder (er også tidlig i 20årene) spesielt, føler jeg at barn og kjærester ikke skal blandes for fort.

Hun vil nok bare vite om du vil barnet godt, at du godkjenner hennes barn på forhånd. Men ut i fra dette gjør hun det helt feil, spør du meg..

Sikkert en fin jente du har funnet, men det sikreste vil nok være å avslutte det her. For du skal ikke pålegges ansvar av denne typen, såpass tidlig i forholdet og også egentlig uansett utover det.

Tross alt er dette noe som skal utvikles mellom deg og barnet, over lang tid. Uten at moren psykisk pålegger deg en rolle for fremtiden før dere faktisk er der.Anonymous poster hash: ce17b...d82

Eller du kan forklare henne det som beskrives her. Kanskje hun forstår at hun krever litt mye akkurat nå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noe i mot å ta i et tak med et barn eller to, men jeg hadde fått angst dersom det ble oppgitt som et krav før vi hadde datet en uke.

Anonymous poster hash: 758b2...40c
Gjest .-L-.
Skrevet

Synes du skal se det ann jeg ts. Det å ta tak kan jo bety mye. Jeg hadde ikke giddet å sitte barnevakt hele tiden, men jeg hadde jo blitt glad i barnet ettervært og sikkert sett på h*n som min egen før eller seinere. Går seg sikkert til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...