Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Jøllis
Skrevet

Jeg og min kjæreste over flere år har forskjellige fremtidsønsker med tanke på ønske av bosted.

Jeg liker landlige omgivelser, mens han vil bo i byen til han er ferdig med tyveårene (han er 25, jeg er 23).

Lurer på om det er noen som har opplevd det samme og har kommet frem til en løsning som har virka for begge.

Håper på noe konstruktivt, ikke bare "gjør det slutt"-innlegg.

På forhånd mange takk.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Særbo er jo ganske inn for tiden, men gjerne i de som har startet på nytt med mye bagasje ...( eks skilte/ løsunger)

Skrevet

Ser ikke helt vitsen med å være sammen hvis man skal bo hver for seg. Men mange gjør jo det likevel av ulike grunner. Mange er jobbpendlere og er bare sammen i helgene. Og noen blir vant med et slikt liv og syns det er OK.

VI løste det ganske greit. Bodde først mange år der jeg ville bo og har nå flyttet til hennes drømmested og bodd der mange år. Ikke helt ideelt, men man tilpasser seg jo og jeg angrer ikke på at jeg ble med henne.

Jeg kan skjønne at unge mennesker ønsker å bo i byen i noen år. Så hvis du er glad i han orker du vel det en stund. Om et par år får dere kanskje barn og da kan det være greit å flytte litt lenger vekk fra byen. Men det er jo viktig at dere snakker om dette og blir enig om en langtidsplan.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil vel tro at han ønsker å bo i byen fordi det er sentralt? Det går an å bo litt landlig til, selv om det er sentralt. Om det går ofte buss til byen så bør jo ikke det være noe problem heller. Om dere finner et sted med busstopp og matbutikk som ikke er så ekstremt langt unna byen så får han vel alt det han trenger, med mindre det er støyen han lengter etter :)

Skrevet (endret)

vi bodde hver for oss i 5 år . Jeg ville bo i byen, han ville bo litt utenfor. Vi så hverandre ofte, og sov over innimellom midt i uka. Helger var vi også sammen, der han bodde.

Nå bor vi der han vil, da der jeg vil bo er prisen 3 ganger høyere. Det endte med at han heller kjøpte to leiligheter der han bor, enn å der jeg ville bo. han leier ut ene leiligheten og tjener bra på det.

Endret av Wonders

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...