AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #1 Skrevet 9. juni 2013 Hei Vi er et par i slutten av tyveårene som har tenkt tanken på å gifte oss i Thailand. Men vi har veldig lite informasjon og vet lite om hvor vi skal henvende oss. Tanken er å ha dette i påsken 2014. Altså godt over et år til Så har god tid! Har sett litt på orkideekspressen.no og der arrangerer de bryllup i krabi. Det er Krabi vi ønsker å gifte oss siden vi var der i fjord og ble forelsket i plassen og øyene. Men hvordan er det med vielse? Er det godkjent vielse eller må man ta det om igjen i Norge? Vi ønsker jo en prest. Er det muligheter for en prest fra den norske sjømannskirke f.eks? Noen som har gjort dette? Skriv gjerne om erfaringer, lokaler, mat, hvordan dere gjorde det, hvor mange gjester, kostnader osv... Vi ønsker å be ganske mange, men regner med det ikke kommer så mange i.o.m at dette er en lang reise. Vi tenker at de som har råd og tid, kommer og det er også helt greit at ikke så mange kommer. Vi tenkte å spandere alt på forlovere. Ellers dekker gjester hotell selv. Men mat og drikke står vi for. Evt. alkohol etter middag er noe gjester kan kjøpe selv, men dette kommer helt ann på pakkepriser. Vet ikke helt hva priser ligger på? Anonymous poster hash: 951f9...481
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #2 Skrevet 10. juni 2013 Ingen som har giftet seg i Thailand? Anonymous poster hash: 951f9...481
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #3 Skrevet 17. juni 2013 HallOOooooO Anonymous poster hash: 951f9...481
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #4 Skrevet 17. juni 2013 Jeg kjenner noen som har giftet seg i Thailand og jeg vet de måtte sende inn noen papirer her i Norge. Men noe mer enn det vet jeg egentlig ikke. Men må bare si en ting: Skal dere få folk til å reise verden rundt for å feire dere så spanderer dere ALT av mat og drikke på bryllupsfesten. Vet at alle vi reiste med var helt sjokkert over at det ikke var fri bar etter middagen. Jeg kan betale for meg selv, og må absolutt ikke drikke meg full, men når man reiser halve jorden rundt og bruker 30-50 000 på å være med å feire brudeparet, da skal man virkelig kunne forvente at man får mat og drikke hele den kvelden. Greit nok at man sikkert har bryllupet en ganske fin plass, men alt er mye billigere i Thailand. Og så må du tenke litt på om hva som er viktigst for dere: at dere får den romantiske drømmevielsen på stranden, eller at gamle bestemor og din 22 år gamle studentfetter kan være med? For min del er det at de jeg er glad i kan være med på den store dagen, og derfor kommer jeg til å ha bryllupet i Norge. Anonymous poster hash: ed183...9c6 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2013 #5 Skrevet 17. juni 2013 Jeg kjenner noen som har giftet seg i Thailand og jeg vet de måtte sende inn noen papirer her i Norge. Men noe mer enn det vet jeg egentlig ikke. Men må bare si en ting: Skal dere få folk til å reise verden rundt for å feire dere så spanderer dere ALT av mat og drikke på bryllupsfesten. Vet at alle vi reiste med var helt sjokkert over at det ikke var fri bar etter middagen. Jeg kan betale for meg selv, og må absolutt ikke drikke meg full, men når man reiser halve jorden rundt og bruker 30-50 000 på å være med å feire brudeparet, da skal man virkelig kunne forvente at man får mat og drikke hele den kvelden. Greit nok at man sikkert har bryllupet en ganske fin plass, men alt er mye billigere i Thailand. Og så må du tenke litt på om hva som er viktigst for dere: at dere får den romantiske drømmevielsen på stranden, eller at gamle bestemor og din 22 år gamle studentfetter kan være med? For min del er det at de jeg er glad i kan være med på den store dagen, og derfor kommer jeg til å ha bryllupet i Norge. Anonymous poster hash: ed183...9c6 Skjønner hva du mener, og er enig i at vi spanderer alt Det viktigste for oss er hverandre, ikke alle som skal bli med, så om det kommer 3 stykker liksom så er det greit. Håper at så mange kommer selfølgelig, men det er ikke det viktigste for meg. Forøvrig har jeg ingen studentvenninner og mine besteforeldre reiser jorda rundt enda Anonymous poster hash: 951f9...481
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2013 #6 Skrevet 18. juni 2013 Vi var ganske langt inni prosessen med giftemål i Thailand i 2012. Men så ble jeg gravid, og vi måtte skinlegge det. Det vi planla var å bestille turen gjennom startour og dem har en "bryllupspakke" med en person som du forholder deg til ang spørsmål/organisering osv. Du kan og bruke brudepikene.no(?), men vett det ikke er alle som har vært fornøyd med dem. Har lest litt misnøye på nettet, det er alt, så har ingen personlig kjennskap til dem. Den adressa/firmaet du nevner har jeg ikke hørt om, så aner ikke om referanser etc Vi måtte ta kontakt med sjømannspresten/sjømannskirka i Thailand, det ble ikke gjort for oss. Må fylle ut forlovererklæring som dere tar med ned blant annet. Om dere blir alene så blir vitner/etc ordnet på en-eller-annen-måte, som jeg ikke husker. Skal dere ha det i et område hvor presten må reise, må dere betale for reisen og oppholdet til presten. Nå er jeg usikker på hva tid påsken kommer neste år, men vi planla 20.03 og det var en av de siste avgangene til starttour. Rekner med at sesongen blir dårligere etter det? Og du bør ta kontakt veldig snart fordi det er nok ikke et flust av datoer å velge mellom i utgangspunktet Her finner du noe informasjon: http://www.sjomannskirken.no/pattaya/bryllup-i-thailand Anonymous poster hash: 84147...948
Gjest Kiara! Skrevet 18. juni 2013 #7 Skrevet 18. juni 2013 Ta med dere forloverne og reis til stedet dere ønsker. Dette er et opplegg man ikke inviterer mange til å være med på.
macciato Skrevet 5. juli 2013 #8 Skrevet 5. juli 2013 Hei, hei. Vi gifter oss i Thailand i februar 2014. Vi har valgt å gjøre dette som starten på en 6-mnd reise rundt jorden. Vi regner med ca. 10 stk i bryllupet (venner og foreldre). Vi gifter oss på den Norske Ambassaden i Bangkok (de har sjømannskirke andre steder hvor dere kan gifte dere). Det fungerer som en vanlig vielse ifht. dokumentasjon/attester. Vi fikser alle papirer i norge og må ta dette med oss til Bangkok. Til ambassaden sendte vi bare mail og fikk bekreftet tid og sted. Etter vielsen hopper alle inn i en limousin og kjører 1,5 timer til Pattaya hvor mine besteforeldre holder til om vinteren. I Pattaya har vi valgt å bruke Sheraton Pattaya Resort. Vi har altså ikke brukt noen form for hjelp/firma til å arrangere bryllupet. Dette har vi nok spart veldig mye penger på. Jeg har snakket mye med en "events manager" via mail som har vært svært behjelpelig med organisering av en privat middagsseremoni på stranden etter vielsen i bangkok. Her blir det 5 retters meny og drinker (500 per pers) Rettene fikk vi velge selv ettersom hva vi liker Brullupskake skal vi også planlegge sammen via mail. Medregnet mat, drikke, transport, hotell, spabehandlinger, hår og sminke, så regner vi med ca. 10.000 kroner for hele greia:) Det jeg egentlig vil frem til er at det er veldig enkelt å organisere sitt eget bryllup i utlandet så lenge du kommer i kontakt med sjømannskirken/ambassaden og et hotell av høy kvalitet. Der snakker de oftest veldig god engelsk også. Så slipper man misforståelser
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #9 Skrevet 8. juli 2013 Hei Reknar med det er du som også har hatt dette innlegget i "Reiseliv". Og der har eg svart deg, har du sett det ? Er ikkje så god på å legge ut link, men det står på side 7 Berre spør viss det er noko meir du lurer på ps Å gifte seg i Thailand er fantastisk :D Anonymous poster hash: 3ec5d...806
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #10 Skrevet 9. juli 2013 Hei Reknar med det er du som også har hatt dette innlegget i "Reiseliv". Og der har eg svart deg, har du sett det ? Er ikkje så god på å legge ut link, men det står på side 7 Berre spør viss det er noko meir du lurer på ps Å gifte seg i Thailand er fantastisk :D Anonymous poster hash: 3ec5d...806 Hei, nei det er ikke meg..Finner ikke tråden jeg? Anonymous poster hash: 951f9...481
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #11 Skrevet 9. juli 2013 Hei, hei. Vi gifter oss i Thailand i februar 2014. Vi har valgt å gjøre dette som starten på en 6-mnd reise rundt jorden. Vi regner med ca. 10 stk i bryllupet (venner og foreldre). Vi gifter oss på den Norske Ambassaden i Bangkok (de har sjømannskirke andre steder hvor dere kan gifte dere). Det fungerer som en vanlig vielse ifht. dokumentasjon/attester. Vi fikser alle papirer i norge og må ta dette med oss til Bangkok. Til ambassaden sendte vi bare mail og fikk bekreftet tid og sted. Etter vielsen hopper alle inn i en limousin og kjører 1,5 timer til Pattaya hvor mine besteforeldre holder til om vinteren. I Pattaya har vi valgt å bruke Sheraton Pattaya Resort. Vi har altså ikke brukt noen form for hjelp/firma til å arrangere bryllupet. Dette har vi nok spart veldig mye penger på. Jeg har snakket mye med en "events manager" via mail som har vært svært behjelpelig med organisering av en privat middagsseremoni på stranden etter vielsen i bangkok. Her blir det 5 retters meny og drinker (500 per pers) Rettene fikk vi velge selv ettersom hva vi liker Brullupskake skal vi også planlegge sammen via mail. Medregnet mat, drikke, transport, hotell, spabehandlinger, hår og sminke, så regner vi med ca. 10.000 kroner for hele greia:) Det jeg egentlig vil frem til er at det er veldig enkelt å organisere sitt eget bryllup i utlandet så lenge du kommer i kontakt med sjømannskirken/ambassaden og et hotell av høy kvalitet. Der snakker de oftest veldig god engelsk også. Så slipper man misforståelser Takk for gode tips Vi ønsker å gifte oss i krabi og på en strand, så spørs om det blir en del dyrere... Anonymous poster hash: 951f9...481
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #12 Skrevet 9. juli 2013 Gå inn på "Reiseliv", og bla deg bakover til side 7. Litt nede på sida der, finn du tråden om giftemål i Thailand som eg har svart på. Viss du fortsatt ikkje finn den, er det nokon der ute som kan hjelpe meg å lage ein link til den ? Eller forklare meg korleis eg gjer det... ?Anonymous poster hash: 3ec5d...806
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå